Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv masáže a pasivního odpočinku na zotavení svalu po aplikované zátěži
Nováková, Pavlína ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Kučera, Miroslav (oponent) ; Heller, Jan (oponent)
Souhrn Název: Vliv masáže a pasivního odpočinku na zotavení svalu po aplikované zátěži Cíl: Ohodnotit a porovnat míru účinku 2 druhů regenerace (sportovní masáž, pasivní odpočinek) aplikovaných ihned po definovaném druhu zátěže na stav svalu z hlediska jeho viskoelastických vlastností (tuhost, elasticita) a dále zjistit, zda má sportovní masáž vliv na obvod svalu a na subjektivní vnímání bolesti po zátěži. Metoda: Vnitroskupinový experimentální výzkum, 2 x 2 faktorový crossover design, hodnocení stavu zotavení svalové tkáně myotonometrem, hodnocení změn obvodu svalu, hodnocení subjektivního vnímání bolesti (diskomfortu) pomocí vizuální analogové škály. Výsledky: Výsledky výzkumu nepodporují masáž, ve srovnání s pasivním odpočinkem, jako účinnější prostředek regenerace vedoucí k pozitivnímu ovlivnění viskoelastických vlastností svalu, obvodu svalu a vnímání diskomfortu. Klíčová slova: Sportovní masáž, pasivní odpočinek, viskoelastické vlastnosti svalu, obvod svalu, bolest svalu, účinky masáže.
Korekce zatížení bederní páteře při aerobiku
Tomšovicová, Jitka ; Nováková, Pavlína (oponent) ; Hošková, Blanka (vedoucí práce)
Nazev: Korekce zatizeni bederni patefe pfi aerobiku Cile prace: Upozornit na nadmerne zatizeni oblasti bederni patefe v lekcich aerobiku, navrhnout korektivnipostupy a zjistit, zda tato korekce byla ucelna a vhodna. Metoda: Prace byla zpracovana jako experiment, jehoz podstatou bylo korekcni cviceni se zamefenim na bederni cast patefe. Vyzkumny soubor tvorilo 60 zen ze tri ruznych cvicebnich skupin. Obsahova napln sledovanych cvicebnich lekci aerobiku byla jednotna a delka lekci shodna. Dve ze zkoumanych skupin byly s intervenci, jedna bez intervence. Skupiny s intervenci provadely v prubehu cvicebnich lekci nami navrzena dechova a kompenzacni cviceni. Vsechny ucastnice experimentu odpovidaly v prubehu experimentu na anketni otazky zamefene na subjektivni pocity v oblasti bederni patefe. Hodnoty subjektivnich pocitu v oblasti bederni patefebyly ziskany pomoci VAS skaly. Vysledky: U vetsiny zen doslo po aplikaci dechovych a kompenzacnich cviceni ke zmirneni pocitu bolesti bederni patefe. Klicova slova: Aerobik, bederni patef, zatizeni bederni patefe, korekce zatizeni, kompenzacni cviceni, individualne optimalni drzeni tela, hluboky stabilizacni system
Pohybové aktivity žáků ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální
Bicanová, Michaela ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název práce: Pohybové aktivity žákU ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální Cil práce: Analýzou odborné literatury a realizací výuky rehabilitační tělesné výchovy specifikovat možnosti uplatnění pohybových aktivit a metody Snoezelen pro rozvoj žáků s těžkou a hlubokou mentální retardací v rehabilitační třídě Základní školy a Mateřské školy speciální Rakovník. Zhodnotit vhodnost metody Snoezelen pro žáky rehabilitační třídy. Pohybové aktivity zařadit do jejich vizualizovaného denního rozvrhu tak, aby se staly pravidelnou součástí týdenního strukturovaného programu. U žáků s těžkou mentální retardací pravidelným vedením tělesné výchovy pozitivně ovlivnit úbytek hmotnosti. Vytvořit videozáznam na DVD nosiči se cvičením pro domácí prostředí pro vybrané žáky rehabilitační třídy. Metody: Využití kazuistiky u šesti žáků rehabilitační třídy základní školy speciální. K ověření vhodnosti metody Snoezelen a nově sestavené rehabilitační tělesné výchovy bylo použito přímého zúčastněného pozorování. Pro stanovení odchylky od ideální hmotnosti byl použit Body Mass Index. Pro zjištění participace žáků v mimoškolních pohybových aktivitách bylo použito ankety a polostrukturovaného rozhovoru s rodiči vybraných žáků. Výsledky: Práce poukazuje na vhodnost metody Snoezelen pro pět žáků z...
Pohybová příprava osob s mentálním postižením s motivačním prvkem raftování
Čapková, Martina ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název práce: Pohybová příprava osob s mentáhúm postižením s motivačním prvkem raftování. Cil práce: Zhodnotit baterii cviků, zaměřenou na tělesnou přípravu mládeže s mentálním postižením, která směřuje ke zlepšení tělesných dispozic pro rafting. Metoda: Jedná se o experimentální studii založenou na kvalitativním základě, která bude pomocí vyšetřovacích metod zjišťovat vybrané ukazatele funkce pohybového aparátu před a po zavedení cvičební jednotky. Studie se zúčastnilo celkem deset respondentů s mentálním postižením. Respondentům bylo provedeno vyšetření pohybového aparátu, které bylo za tři měsíce zopakováno. V období po těchto třech měsících účastníci dostali baterii cviků, kterou cvičili pravidelně po dobu tří měsíců. Celkově tento výzkum probíhal po dobu 6 měsíců. Pozornost byla zaměřena na vztahy mezi naměřenými hodnotami před aplikací pohybového cvičení, to znamená na měření, které proběhlo v lednu 2008 a v březnu 2008. Dále byla práce zaměřena na vztahy mezi naměřenými hodnotami v březnu 2008 a v červnu 2008. Toto období bylo charakteristické pravidelnou a cílenou cvičební jednotkou, kterou probandi podstoupili. Výsledky: Výsledky ukazují, že po aplikaci vybraných cviků, které směrovaly ke zlepšení vybraných parametrů, se testované svalové skupiny a kloubní rozsahy vylepšily. V testovaném...
Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...
Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi.
Bumbálková, Štěpánka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi Title: Comprehensive rehabilitaion of disabled children in practise Cíl práce: Průzkum úrovně, včasnosti a provázanosti poskytovaných informací a služeb v systému tzv. komplexní rehabilitace pomocí dotazníkového šetření na základě odpovědí a zkušeností rodičů dětí s postižením Objectives To study a qualitative level, immediacy (patness) and the level of interconnection of information and service supply in the system of comprehensive rehabilitation, using inquiry based on answers and experience of parents with handicapped children. Metoda: Dotazníkové šetření ve 120 rodinách s dětmi se speciálními potřebami ve stáří dětí od 1 do 26 let, které nejsou umístěny v žádném zařízení sociální péče s dlouhodobým pobytem. Dotazník byl v průběhu března 2006 distribuován v zařízeních pro zdravotně postižené a občanských sdruženích. Otázky byly rozděleny do pěti tématických podskupin: data o dítěti + diagnóza dítěte spolu se současnými faktickými dovednostmi dítěte, stanovení a sdělení diagnózy - forma - nabídka potřebných informací, ucelená rehabilitace - informovanost, současné využívání služeb, hrozby a sny; statistické údaje klíčová slova: zdravotně postižené dítě, rodina se zdravotně postiženým dítětem, ucelená, komprehenzivní, rehabilitace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
39 NOVÁKOVÁ, Pavla
20 NOVÁKOVÁ, Pavlína
86 NOVÁKOVÁ, Petra
39 Nováková, Pavla
86 Nováková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.