Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Krucká, Dominika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Společenské postavení učitele tělesné výchovy Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat profesi učitele tělesné výchovy, zvláště význam, náplň a náročnost této profese. Dále popsat, co může ovlivňovat vnímání společenského postavení učitele tělesné výchovy z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy a z pohledu jejich kolegů z pedagogického sboru, kteří tělesnou výchovu neučí. V neposlední řadě bylo cílem práce na základě výpovědí navrhnout, co by mohlo v budoucnosti pozitivně ovlivnit společenské postavení učitele tělesné výchovy. Metody: Hlavní metodou získávání dat byl polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní výzkum byl proveden s využitím zakotvené teorie. K vyhodnocení a následnému zpracování dat byl použit software pro kvalitativní výzkum Atlas.ti. Výsledky: Otázka společenského postavení učitele tělesné výchovy je velmi komplexní a vnímání učitele tělesné výchovy a jeho společenské postavení se na školách liší v závislosti na řadě faktorů. Významně jej ovlivňuje přístup samotného učitele tělesné výchovy, přístup vedení a postavení samotného předmětu. Klíčová slova: Učitel, společnost, prestiž, tělesná výchova
Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole.
Legová, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jak byla implementována doporučení ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit v průběhu školního roku 2021/2022 na českých základních školách během každodenního režimu žáků ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Metody: Praktická část je založena na dotazníku vytvořeném v Google Forms, který zjišťuje aktuální stav podpory pohybových aktivit (dle doporučení ČŠI) a porovnává ho se stavem před propuknutím pandemie covid-19. Dotazník byl rozeslán stratifikovanému výběru škol pomocí online služby Mailchimp. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci Tabulky Google. Výsledky: Většina oslovených škol je s doporučením ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit seznámena a aplikuje ho do praxe. Školy, které aplikují toto doporučení ČŠI, byly už před propuknutím pandemie covid-19 celkově aktivnější v podpoře pohybových aktivit žáků. Školy, které aplikují doporučení ČŠI i ty, které ho neaplikují do praxe, měly úroveň podpory pohybových aktivit ve školním roce 2021/2022 srovnatelnou a nižší, než tomu bylo před propuknutím pandemie covid-19. Neprokázalo se tedy, že by školy ve školním roce 2021/2022 více...
Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje
Duda, Tomáš ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje Cíle: Hlavním cílem této závěrečné práce je zjistit, jak výkonová motivace sportovců souvisí s emočními důsledky jejich účasti ve sportu, tj. s jejich zaujetím, ale také úzkostí či negativními emocemi souvisejícími s vyhořením. Metody: Jedná se kvantitativní dotazníkovou studii, které se účastnilo 53 profesionálních či poloprofesionálních hráčů ledního hokeje. Účastníci studie vyplnili dotazníkovou baterii zjišťující různé aspekty jejich výkonové motivace (Perception of Success Questionnaire, Dweck Mindset Instrument, Sport motivation scale-6), pozitivní a negativní emoce vztahující se k jejich sportovní aktivitě (Athlete Engagement Questionnaire, Athlete Burnout Questionnaire, Competitive State Anxiety Inventory) a teamovou kohezi (Youth Sport Environment Questionnaire). Následně byla data zpracována Spearmanovou korelační analýzou a vícečetnou lineární regresní analýzou. Výsledky: Vysoké hodnoty byly naměřeny u odhodlání, integrované regulace, vnitřní motivace a orientace na úkol. Nízké hodnoty se vyskytovaly u vyhoření a amotivace. Z výsledků je patrné, že u sportovců převažuje zaujetí nad vyhořením a orientace na úkol nad orientací na ego. To vede k tomu, že mají tendenci se zlepšovat. Negativní vztah na vyhoření byl naměřen u...
Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy.
Bareš, Matěj ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je určit, zda se u žáků ZŠ Benešov Dukelská projeví, že mají již od 6. ročníku větší dotaci tělesné výchovy. Pomocí porovnání s klasickou základní školou zjistit, jak si žáci vedou ve sportovních disciplínách. Metody: Pro naplnění cíle práce využijeme porovnání dvou škol. ZŠ Mnichovice, která má klasický režim tělesné výchovy a ZŠ Dukelská Benešov, která má sportovní rozšíření. Porovnávat budeme výkony žáků v disciplínách Olympijského víceboje. Výsledky: Dle provedeného porovnávání klasické základní školy ZŠ Mnichovice a školy se sportovním rozšířením ZŠ Dukelská Benešov můžeme tvrdit, že se tento vliv ve výsledcích projevil. V jednotlivých skupinách dle sportovního vytížení se opakovaně ukazovaly lepší výsledky u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy. Taktéž vypovídaly i průměry výkonů ve skupině, kde byly rozdíly mezi žáky s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy a žáky s klasickou hodinovou dotací často velmi markantní. Stejného závěru jsme dosáhli i při porovnání žáků bez ohledu na jejich sportovní činnost mimo tělesnou výchovu. Nejlepší výkony byly zpravidla u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy, naopak nejhorší výkony byly ve všech případech u žáků bez...
Syndrom vyhoření u učitelů
Hanzalová, Kristýna ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce je analyzovat syndrom vyhoření z pohledu vyučujících, kteří tímto syndromem netrpí. Dotázaní vyučující poukazují na postupy, díky nimž zvládají těžká období a různé druhy problémů a přistupují ke své práci jako k naplňující aktivitě. Metody: Diplomová práce se opírá o psychologickou metodu s názvem Interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Data byla získána pomocí polo-strukturovaných rozhovorů se čtyřmi respondenty. Tyto rozhovory byly nahrány do mobilního telefonu, poté doslovně přepsány a následně analyzovány. Výsledky: Nejvýznamnější témata, která vznikla na základě odpovědí učitelů, jsou: 1) Žáci jako hlavní smysl práce, 2) Změna úhlu pohledu jako východisko problému, 3) On-line život, nedostatek času a vystřízlivění z iluze ideálů učitele, 4) Osobnostní charakteristiky jako předpoklad pro výběr vhodného předmětu. Hlavními tématy se staly na základě toho, že tyto oblasti jednotlivé učitele v jejich praxi zásadně ovlivnily, což je zřejmé po analýze odpovědí pomocí zvolené metody. Závěr: Při analýze syndromu vyhoření by měly být brány v úvahu individuální charakteristiky učitelů a také stresory související s jejich prací. Lze tak následně zvolit vhodnou primární či sekundární prevenci pro jednotlivé vyučující. Z této studie...
Analýza motivů směřující k návštěvě fitness centra
Peterová, Karolína ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Autor: Karolína Peterová Název: Analýza motivů směřujících k návštěvě fitness center Cíle: Cílem práce je uvést čtenáře do tématiky motivace k pohybovým aktivitám a zjistit jaké motivy dominují u pravidelných návštěvníků fitness center za účelem provádění pohybové aktivity. Respondenti jsou rozděleni do skupin podle pohlaví, věku, ukončeného vzdělání a druhu zaměstnání. V rámci těchto skupin jsou jednotlivé motivy mezi sebou porovnávány. Dále je v práci vyhodnocena úroveň vlastní efektivity respondentů pro oblast pohybových aktivit, u již zmíněných skupin. Metody: K analýze byly použity dva standardizované dotazníky: MPAM-R (Dotazník motivace k pohybové aktivitě) a DOPA (Dotazník vlastní efektivity pro oblast pohybových aktivit), doplněné o údaje: pohlaví, věk, ukončené vzdělání a druh zaměstnání. Dotazníky byly distribuovány online, pomocí odkazu. Výsledky: Z výsledků dotazníku MPAM-R vyplývá, že primárním motivem u drtivé většiny skupin je zdatnost a kondice. Motiv vzhledu je vnímán respondenty jako motiv sekundární, dalšími silnými motivy jsou motivy kompetence a zájmu. Jasně nejslabším motivem je u všech skupin motiv sociální interakce. Výsledek dotazníku vlastní efektivity v oblasti pohybových aktivit (DOPA) je shodný u všech vybraných skupin. Všichni respondenti spadají do kategorie vysoké efektivity....
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně
Jalůvková, Kateřina ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně Cíle: Cílem této diplomové práce je popsat a utřídit různé možnosti začleňování pohybové aktivity do školního režimu žáků ve věku 11-15 let, které snižují sedavý stereotyp a pomáhají plnit doporučené množství denní pohybové aktivity žáků. Metody: Teoretická část obsahuje rešerše literárních i elektronických zdrojů. Praktickou část tvoří dotazník zjišťující aktuální stav této problematiky na školách v ČR. Dotazník byl vytvořen v Google Forms, k distribuci dotazníku byl použit nástroj Mailchimp a statistické zpracování výsledků bylo provedeno v aplikaci Microsoft Excel. Výběr oslovených respondentů byl náhodný stratifikovaný podle okresů. Výsledky: V teoretické části byla popsána řada učebních forem a metod, které se s pohybem pojí, včetně konkrétních námětů i inspirací v jednotlivých předmětech. Výsledky dotazníku poukázaly na vysoký zájem vedení škol o tuto problematiku, ale také na odmítavý postoj některých respondentů. Školy poměrně často nabízejí možnost trávení přestávek venku a také do svých hodin zařazují procházky, či výuku spojují s pohybem. Vybavení chodeb a tříd, které by podněcovalo žáky k aktivnímu trávení času, bylo však na téměř polovině škol velmi omezené. Klíčová slova: doplňková organizační forma, tělesná výchova, starší školní věk,...
Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi
Šmeráková, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi Cíle: Cílem této práce je pomocí interpretativní fenomenologické analýzy popsat žitou zkušenost dětí ze snowboardcrossového týmu Snowbeasts s fenoménem fair play. Metody: V práci jsem použila metodu interpretativní fenomenologické analýzy. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s 6 respondenty, kdy vznikaly nahrávky na diktafon a poté doslovné přepisy, které byly následně analyzovány pomocí opakovaného čtení. Výsledky: Fair play je pro respondenty nedílnou součástí sportovního světa, zatímco v životě a ve škole jsou ochotni ho porušovat, ve sportu pro ně tato varianta neexistuje. Respondenti si s sebou nesou dále do sportovního života zkušenost s porušením fair play soupeři a z vyvolaných pocitů převažuje zklamání. Ve vybavení je pro ně největším rozdílem užívání urychlovacích prášků. Názor na vliv emocí a rozumového myšlení se liší u dívek a chlapců, chlapci se spíš soustředí na výkon a nenechají emoce, aby je ovlivnily a dívky naopak tvrdí, že emoce ovlivňují fair play největší intenzitou. Klíčová slova: fenomenologická interpretativní analýza, sport, sportovní komunita, vybavení
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Peřinová, Rozálie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.