Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Věci, které ne/potřebujeme
Prokopová, Věra ; Fulková, Marie (oponent) ; Sedlák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a didaktické. Pro obě části je typické, že se v tématu "věci, které ne/potřebujeme" zaměřuji na vztah člověka a věci a postupuji od obecného ke konkrétnímu. Cílem práce je prozkoumat osobní rovinu tohoto vztahu. V teoretické části a ve vlastní realizaci pak reflektuji vlastní osobní zkušenost ve vztahu k věcem (pozůstalosti) a věnuji se tomu, čím jsou pro mě tyto věci přitažlivé. V didaktické části se snažím se studenty prozkoumávat jak osobní rovinu vztahu věcí a člověka, tak i další kontexty (ekologické, sociální, estetické aj).
Street-art
Rybnikářová, Klára ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem street-artu a graffiti. Jde převážně o teoretickou studii, jejímž cílem je seznámit čtenáře s podstatou, charakterem a modalitami těchto postmoderních výtvarných projevů v kontextu sociokulturního a uměnovědného diskurzu. Na teoretické poznatky navazuje didaktická část práce, která přináší přehled možností, jak použít street-artovou tematiku ve výuce výtvarné výchovy, a vlastní street-artový projekt realizovaný ve veřejném prostoru.
Princip hry ve výtvarné výchově
Bendíková, Ivana ; Fulková, Marie (oponent) ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je Princip hry ve výtvarné výchově. První část práce se zabývá postavením výtvarné výchovy v kontextu ostatních předmětů, hlavními dokumenty upravujícími její cíle a potřebami současné společnosti, které by měla naplňovat. V další části práce představuji nabídku inspiračních zdrojů pro učitele v praxi i pro budoucí pedagogy. Společným znakem těchto zdrojů (internet, učebnice a galerijní pedagogika) je zkoumané téma princip hry vyskytující se v současném umění. Kapitoly Proměny umění v 2.polovině 20.století a Současní umělci představují nově vykrystalizované formy umění a jejich současné představitele, kteří pracují s principem hry. Nakonec se věnuji teorii hry ve spojení s uměním a metodám zprostředkování umění.
Obrazy z Bible
Proksová, Zuzana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Obrazy z bible (ikonografie některých námětů novozákonních evangelií jako východisko k tematizaci vyučovacího celku ve výtvarné výchově) se zabývá možnostmi didaktizace novozákonního příběhu a jeho vizuálně-znakového systému. V širší rovině se práce dotýká problematiky interpretace, významu ve výtvarném umění v kontextu teorie umění a úloze ikonografie v této oblasti. Z pohledu oborové didaktiky se věnuje empirickému divákovi a jeho způsobu vytváření významu v interakci s uměleckým dílem. Ve výzkumné části zjišťuje znalosti systému novozákonní ikonografie u empirického diváka a jeho schopnost číst vizuálně obrazná sdělení. Praktická část navrhuje a dokumentuje průběh několika vyučovacích celků, které se snaží o různorodou tematizaci námětu biblické ikonografie. Součástí diplomové práce je interaktivní CD-ROM Nový zákon ve vizuální kultuře, který je návrhem didaktického materiálu seznamujícího s ikonografií narativních scén nového zákona.
Fenomen figura
Nejedlá, Jitka ; Fulková, Marie (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze tří částí, teoretické, výtvarné a didaktické. Zkoumá způsoby tvorby významu při zobrazován, člověka V teoretické části práce sleduje podstatu, specifika a historii figurativního zobrazování. Výtvarná část je reflexí vlastní tvorby, hledáním formálních a obsahových zdrojů realizovaného cyklu obrazů. V didaktické části je nejprve reflektována tvorba vlastního pojet, vyučován,. Poté je představen vlastní pedagogický projekt, ve kterem jsou uplatněna zj.sten. z teoretické a výtvarné části.
Diskursy vizuality
Novotná, Magdalena ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent)
Práce analyzuje diskursy dějin umění a výtvarné výchovy. Na základě konceptů, které užívají, zkoumá jejich vztah. Hledá jednotlivé vrstvy diskursů obou disciplín, jejich organizaci a přesahy. Zabývá se intertextualitou, vztahem text/kontext, otázkami subjektu a vnímání. Podává zprávu o diskursu školní výtvarné výchovy a intertextuální analýze textů dějin umění.
Filmový obraz jako předmět výchovy a vzdělávání
Arbanová, Linda ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
ANOTACE: ARBANOVÁ, L.: FILMOVÝ OBRAZ JAKO PŘEDMĚT VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ DISERTAČNÍ PRÁCE, 2010, UNIVERZITA KARLOVA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, 134 STRAN Disertační práce se zabývá filmovým obrazem a jeho zařazením do kontextu výchovy a vzdělávání v rámci výtvarné výchovy. Zasazuje filmový obraz do širších souvislostí současné teorie filmu a vizuální kultury. Zkoumá specifické vlastnosti filmu ve srovnání se statickými obrazy. Mapuje filmový zážitek jako základní pedagogickou situaci práce s filmem a jako zdroj poznání. Filmový zážitek rozebírá z pohledu žáka-diváka, žáka-filmaře a žáka-herce. Věnuje se novým principům a problémům, se kterými se může praxe výtvarné výchovy setkávat a které vychází ze specifických vlastností filmového obrazu. Disertace obsahuje výsledky výzkumu kvalitativního typu zpracované metodou zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: VÝTVARNÁ VÝCHOVA, VIZUÁLNÍ KULTURA, FILMOVÝ OBRAZ, FILMOVÝ ZÁŽITEK, DĚTSKÁ FILMOVÁ TVORBA, ANIMOVANÝ FILM, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE
Profesní a osobní tendence v roli učitele výtvarné výchovy
Hajdušková, Lucie ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Autor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Anotace: Disertační práce se zabývá osobní a profesní tendencí v roli učitele výtvarné výchovy, konkrétně různými aspekty a motivy učitelova jednání ve vztahu k žákům. Zkoumá jakým způsobem se sociální vztahy a jejich aktéři stávají učivem (předmětem i cílem) vytavené výchovy. V návaznosti na vstřícně pojaté kurikulum v ní probíráme centrální kategorie, které reprezentují vztah mezi osobní a profesní tendencí: otevřené pojetí obsahu, personalizace, socializace a enkulturace. Disertační práce je příspěvkem k rozvíjení vazeb výtvarné výchovy a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy. Klíčová slova: osobní a profesní tendence, výtvarná výchova, osobnostně sociální výchova, otevřené pojetí obsahu, učivo, personalizace, socializace, enkulturace, skryté kurikulum, zjevné kurikulum, učitel, žák, sociální vztah, pedagogický vztah
Mýty severoamerických Indiánů
Paráková, Tereza ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci.
Multikulturní výchova a japonská kultura jako téma výtvarného projektu
Šimáčková, Eva ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce j e rozdělena do dvou části. První část je sociální a pedagogický pohled na kulturu,interkulturalitu a multikulturalitu. Dále se v této části věnuji vývoji japonského školského systému a postavení výtvarné výchovy v současném Japonsku. Posledním stěžejním tématem je historický nástin vybraných témat z japonské kultury. Druhá část práce j e zaměřena na výtvarný projekt, který se opírá o japonskou kulturu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Fulková, Marie,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.