Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktizace pomůcek z kosterních materiálů obratlovců
Kolovrat, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce je obhajobou nutnosti užívání výukových pomůcek při výuce a co víc, je vyzdvižením spolupráce mezi pedagogem a žáky (studenty) na přípravě pomůcek samotných. Obhajuje vyšší efektivitu takto podpořené výuky. Je stručným návodem, jak zhotovovat kosterní preparáty živočichů (savců, plazů a ptáků). Na příkladech několika živočichů práce popisuje postup preparace a upozorňuje na případná úskalí preparace samotné a této práce spolu s žáky (studenty). Výsledkem práce budou skutečné kosterní preparáty živočichů. Klíčová slova: didaktické pomůcky, kostra, výuka (kosterní preparát)
Prostorová aktivita medvěda hnědého (Ursus arctos Linnaeus, 1758) v zoologické zahradě
Vojáčková, Jana ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sledováním chování hnědých medvědů brtníků (Ursus arctos arctos) samce Pišty, Mikyho a Honzíka a samice Elišky v plzeňské zoologické zahradě na jaře 2012. Chování všech hnědých medvědů je pro lepší přehlednost prezentováno formou tabulek a grafů. V práci je zahrnut přehled všech druhů medvědovitých (rozměry, životní prostředí, potrava a rozmnožování). Klíčová slova: medvěd, hibernace, aktivita medvědů
Význam tradičních a netradičních hospodářských zvířat
Procházka, Jiří ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je shrnutí domestikace tradičních a netradičních hospodářských zvířat a jejich význam pro člověka. Práce uvádí přehled nejvýznamnější druhů a plemen a jejich hospodářské využití. Samostatná kapitola je věnována českým chovům základních druhů hospodářských zvířat s ohledem na jejich stavy a objem živočišné produkce. Z netradičních skupin hospodářských zvířat je pozornost věnována ptákům z nadřádu běžců. Diskutován je význam masa ve výživě člověka. K problematice významu masa a okolnostem, které výběr masa ovlivňují, byla sestavena, na vzorku žáků, studentů a zaměstnanců vzdělávacích institucí použita a následně vyhodnocena anketa. Dotazníkové šetření zjišťuje, jaký vliv při výběru masa hrají demografické údaje respondentů a jiné okolnosti konzumace masa. Jako doplněk k výuce biologie na základních a středních školách je vytvořen CD-ROM obsahující problematiku systematické zoologie ptáků z nadřádu běžců. Klíčová slova: domestikace, hospodářská zvířata, běžci, maso, anketní průzkum
Prostorová aktivita žirafy Rothschildovy (Giraffa camelopardalis) (Linnaeus, 1758) v Pražské zoologické zahradě
Stibůrková, Miroslava ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá sledováním žirafího stáda (zejména tří jedinců - samce Johana, samice Berty a mladé samice Laury) v Pražské zoologické zahradě v období od zimy 2009 do jara 2010. Chování třech vybraných jedinců je pro lepší přehlednost zpracováno a prezentováno formou tabulek a grafů. V práci je zahrnut přehled žirafovitých kopytníků, jejich popis a areál výskytu.
Studie chovů zvířat na základních školách v České republice
Boučková, Veronika ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Na základě studia odborné literatury a rozhovorů jsem sestavila teoretickou část skládající se z části zaměřené na historii chovatelství a části zaměřené na význam chovatelství dnes, se zaměřením na význam školních chovů. V rámci dvou dotazníkových šetření byl mapován současný stav zájmových chovů na základních školách v ČR. Respondenty prvního výzkumu byli učitelé a ředitelé základních škol, respondenty druhého studenti chovatelství. V obou šetřeních byli respondenti dotazováni na existenci chovu na jejich škole, chované druhy, podmínky chovu, ale i na jejich postoje a motivy k této problematice. Názory psycholožek na tuto problematiku jsou součástí rozhovorů provedených již v první části práce. Je zde tedy možnost posoudit tři pohledy na stejnou problematiku - pedagogů, studentů a psychologů. Součástí této diplomové práce je i srovnání výsledků s podobným výzkumem, bohužel literatury a výzkumů s tématem školních chovů je velký nedostatek.
Telemetrické sledování populace holuba (Columba livia f. domestica) na Karlově náměstí v Praze
Kanov, Štěpán ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Novák, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jednak sledováním početního stavu holuba (Columba livia f. domestica, dále jen "holub") v předmětných lokalitách, a jednak vymezením denní prostorové aktivity konkrétních exemplářů pomocí telemetrického systému. Z předchozích výzkumů jsou dostupná data převážně o početnosti holuba či jeho potravních tazích, získaná většinou metodou sledování. Proto se domníváme, že je důležité tato data doplnit o prostorové mapy pohybů jednotlivce, které sice nejde sledováním přesně zjistit, ale telemetrický systém to umožňuje v určitém časovém intervalu přesně. Data získaná z GPS trackerů budou zpracována do mapy denní prostorové aktivity exempláře. Tato data, doufejme, pomohou k bližšímu poznání života nejen konkrétního jedince, ale budeme z nich moci odvodit i ekologii celé populace žijící v předmětné lokalitě. Výsledky sledování budou porovnány s výsledky předchozích sčítání početních stavů holuba a diplomových prací na obdobné téma tj. Zjišťování početního stavu populace zdivočelého holuba (Columba livia f. domestica) vyletujícího koridorem Motolského údolí a inventarizace početního stavu tohoto druhu (Primas 2009) a Sledování početního stavu holuba v transektu Vypich - Malostranské náměstí (Mikulášková 2009). Tyto znalosti pak mohou být přínosem např. při regulaci početních...
O původu slov (etymologie názvosloví sladkovodních druhů ryb v ČR a anglicky mluvících zemích Evropy)
Novák, Lukáš ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Rajchlová, Štěpánka (oponent)
Práce nemá ambice směřovat ke konkrétním závěrům a konečným řešením (které by byly přinejmenším stejně tak sporné a vratké, jako podchycení a interpretace dílčích východisek, o které se opírá), ale má přinést jiný pohled na vybranou skupinu živočichů, našich vzdálených předků a současného předmětu zájmu volnočasového, kulturního, ekonomického a kulinářského charakteru. Pohled skrze prizma tendencí, specifik a nepsaných pravidel lingvistiky, pod vlivem kulturní typičnosti a identifikace. Spojení dvou naprosto odlišných světů, přímo protikladů. Tichého a poklidného světa ryb, jenž si zachoval hladinou zhmotněné prizma průhledné stěny, které ho odděluje od kulturou a antropocentrismem zasaženého světa "těch", kteří se řadí na vrchol pomyslné pyramidy. Práce je rozdělena do tří částí: Úvodní teoretické předpoklady, vlastní etymologický výzkum a příloha, která interpretuje ryby z pohledu umění, folklóru, astronomie a lidové moudrosti.
Možnosti využití lebek savců ve výuce přírodopisu
Vadasová, Rebeka ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lebek savců ve výuce přírodopisu. Práce čerpá ze zahraničních materiálů k tomuto tématu a snaží se je převést do českého prostředí. První část textu shrnuje teoretické poznatky týkající se lebek, zubů a sovích vývržků, z nichž pak vychází navrhované aktivity. V metodice jsou popsány způsoby čištění lebek a metody sběru vývržků a určování osteologických fragmentů v nich obsažených. Výstupem práce jsou dvě výukové jednotky, jedna věnovaná rozboru sovích vývržků, druhá zaměřená na poznávání lebek a odvozování způsobu života z charakteristických znaků na lebkách. Tyto navrhované aktivity autorka úspěšně odzkoušela s žáky 6. a 8. tříd základní školy.
Návrh naučné stezky v přírodní rezervaci Divoká Šárka s didaktickým využitím v hodinách přírodopisu na ZŠ
Vítová, Eva ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je návrh naučné stezky v přírodní rezervaci Divoká Šárka s didaktickým využitím v hodinách přírodopisu na ZŠ. Teoretická část obsahuje popis území zahrnující geografické vymezení a charakteristiku jednotlivých kategorií rostlinné, živočišné a geologické složky. Současně jsou zde zmíněny historické poměry v oblasti korespondující se současným vzhledem krajiny a biologické di verzi ty a způsoby péče z toho vyplývající. Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy tabulí naučné stezky, která má být realizována v přírodní rezervaci a jejím blízkém okolí. Tabule by měly sloužit ke zvýšení povědomí veřejnosti o této oblasti a současně ji vést k zodpovědnějšímu chování v této lokalitě. Vzhledem k dostupnosti městskou hromadnou dopravou je lokalita vhodná pro pořádání školních exkurzí. Pro tento účel byly vytvořeny pracovní listy, které korespondují s tématy tabulí naučné stezky, ale zároveň se s drobnými obměnami dají využít na jiné lokalitě. Praktická část je završena náměty na hry vztahující se k zvoleným tématům. Praktická část diplomové práce byla ověřena v 2. ročníku gymnázia.
Letouni (Chiroptera) ve výuce zoologie na základních a středních školách
Špringerová, Pavla ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním tematického celku letouni (Chiroptera) pro výuku biologie na základních a středních školách. Téma je zpracováno jednak ve formě zimních exkurzí na netopýří zimoviště a dále jsou navrženy exkurze letní, spojené s detektoringem lovících netopýrů. Pozornost je věnována rovněž zařazení tématu do školní praxe s ohledem na RVP pro základní školy a víceletá gymnázia. Diplomová práce je rozdělena na dvě větší části. Teoretická část práce poskytuje obecné informace o řádu letouni, především se ale zaměřuje na druhy vyskytující se na našem území, jejich charakteristiku a způsob života. V neposlední řadě se tato část zabývá problematikou ochrany o ohrožení netopýrů v České republice. V praktické části jsou podrobně zpracovány zimní exkurze na vybrané lokality a navržené vhodné lokality pro exkurze letní. Zároveň se tato část zabývá metodikou, didaktikou a vhodností zařazení exkurzí do školní praxe. K práci je připojena prezentace v PowerPointu určená k výkladu tématu Letouni (Chiroptera) ve frontálním vyučování, ale také k seznámení s touto skupinou živočichů před realizací exkurze. Hlavním podnětem ke zpracování tohoto tématu je nedostatek zoologických exkurzí ve školní praxi, které by umožňovaly pozorování živočichů přímo na jejich přirozených stanovištích. K výběru tématu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Řezníček, Jakub
5 Řezníček, Jaroslav
6 Řezníček, Jiří
13 Řezníček, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.