Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol
Kučerová, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol se zabývá tím, jaké znalosti mají žáci vybraných základních škol o ledvinách a o onemocnění ledvin. Cílem práce je ukázat, jaké znalosti mají žáci posledních dvou ročníků vybraných základních škol o stavbě a funkci ledvin, o onemocnění ledvin a možnostech jak onemocnění předcházet, zejména pokud jde o vhodnou životosprávu a pohybový režim. V teoretické části se práce zaměřuje na popis stavby a funkce ledvin, zmiňuje se o onemocnění ledvin a možnostmi jejich léčby, dále pak vývojem dialyzační léčby od roku 2015 a předpoklady úspěšnosti léčby. V neposlední řadě nahlíží do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, v němž se soustředí na oblasti dotýkající se tématu ledvin a jejich zdraví. Praktická část obsahuje rozbor odpovědí žáků vybraných základních škol na otázky v dotazníku, který obsahuje otázky zaměřené na znalosti o stavbě a funkci ledvin, o možných rizicích pro zdraví ledvin, ovlivnění zdraví ledvin stravou a pitným režimem, o prevenci onemocnění. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že žáci mají znalosti celkově mírně nadprůměrné. Celkový průměrný výsledek žáků všech vybraných základních škol dosáhl 65,11 % správných odpovědí. Velmi dobré znalosti prokázali žáci v...
Znalosti studentů pedagogické fakulty ve vybraných oblastech ochrany za mimořádných událostí: online dotazníkový výzkum
Čeledová, Miloslava ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá znalostmi studentů učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v oblasti ochrany za mimořádných událostí. Cílem praktické části je zmapování znalostí studentů učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v oblasti ochrany za mimořádných událostí. Pro získání dat bylo využito on-line dotazníku, který zjišťoval základní informace o respondentech, úroveň jejich dosavadních zkušeností s ochranou za mimořádných událostí, sebehodnocení svých znalostí v této oblasti a názory na výuku ochrany za mimořádných událostí ve školách. Další část dotazníku byla koncipovaná jako online test, ve kterém respondenti vyplňovali otázky, testující jejich znalosti. Dotazník byl dostupný přes internetový odkaz, který byl sdílen mezi studenty učitelství na Pedagogické fakultě UK. Dotazník byl aktivní necelých 5 měsíců. Od poloviny prosince 2022 do konce dubna roku 2023. Bylo celkem zaznamenáno 145 respondentů, z nichž 141 vyhovovalo kritériím studovaného oboru. Celkový poměr zaznamenaných správných a špatných odpovědí byl 1100/1015. Celková úspěšnost všech dotazovaných v dotazníku byla 52,0 %. S tímto výsledkem, byla také vypočítána relativní odchylka - 51,8 %, která poukazuje na vysokou fluktuaci úrovně úspěšnosti v jednotlivých otázkách. Průměrná úspěšnost na otázku...
Proměna závislostního chování u vybraných uživatelů ilegálních drog vlivem pandemie COV-19
Kroupová, Lucie ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce byla vytvořena s cílem zmapovat vliv pandemie cov-19 a následného lockdown na užívání ilegálních látek u vybraných respondentů. Situaci bylo možné detailně porovnat s předkovidovým obdobím, protože s respondenty bylo spolupracováno již v předešlé bakalářské práci. Jedná se o kvalitativní výzkum, ve kterém je aplikována jako výzkumná metoda tematická analýza. Teoretická část práce rozpracovává závislost a závislostní chování, vývojové hledisko, relevantní teorie patologického chování v kontextu drogové závislosti, vývoj pandemie cov-19 a drogové politiky v ČR a léčbu i ukončování závislosti. Výzkum praktické části je založen na výpovědích 10 participantů polostrukturovaného rozhovoru. Jednotlivé části se skládají z medailonku respondentů (informace o tázaných z předchozí bakalářské práce), obecných informací, dopadu pandemie cov-19 na zaměstnání i vzdělání, partnerských a rodinných vztahů během pandemie, volného času a zájmů participantů, návykových látek v kontextu pandemie cov-19 a psychického rozpoložení během pandemie cov-19. Primární zkoumanou ideou bylo, zdali lockdown vedl k výraznému zhoršení závislostního chování. Podrobnou analýzou dat bylo zjištěno, že u vybraných respondentů nedošlo k většinovému zhoršení závislostního chování na ilegálních látkách. Dále byl šetřen vliv...
Povědomí žáků 2. stupně ZŠ o zdravém způsobu stravování
Brodská, Nikol ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého stravování u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části se pojednává o tématech, která s touto prací souvisí. Na začátku jsou vysvětleny pojmy z oblasti výživy. V práci je dále zahrnuta oblast racionální výživy, výživy dětí školního věku či rizik spojených s výživou. V neposlední řadě se tato část věnuje alternativním směrům ve výživě, programům podporujících zdraví na školách a začlenění výživy do Rámcového vzdělávacího programu na základních školách. V praktické části byl výzkum proveden pomocí dotazníkového šetření, který se dotazoval žáků 8. a 9. ročníků na ZŠ v Mnichově Hradišti a ZŠ Úvaly. Otázky se týkaly různých oblastí výživy. Získané informace jsou zpracovány ve formě tabulek a následně okomentovány. Z výzkumu vyplynulo, že 33 % žáků má vědomosti o zdravém způsobu stravování alespoň nad 60 % a zbylých 67 % žáků tuto hranici nesplňuje. Překvapujícím zjištěním je nedostatečná znalost žáků o civilizačních nemocech, kdy žáci nemají povědomí o této problematice minimálně ze 60 %. Další pravdou je skutečnost, že více jak 50 % žáků se stravuje zdravě. Kladné zjištění obsahuje informace o programech podporující zdraví na školách. Žáci vědí, jakými programy se jejich škola zabývá a mezi programy uvedli Škola podporující zdraví a Ovoce a...
Povědomí dětí z vybraných škol o Crohnově chorobě
Mejstříková, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V mé práci jsem se rozhodla věnovat problematice Crohnovy nemoci. V teoretické části jsem se věnovala základním informacím o chorobě, ve které jsem se snažila shrnout důležité informace. Zabývám se zde například etiologií, klinickým obrazem, léčbou a kvalitou života nemocných. V praktické části jsem se věnovala znalostem dětí. Znalosti byly zjišťovány anonymním šetřením, které se provádělo pomocí dotazníků. Dotazníky byly rozdány mezi šestou, sedmou, osmou a devátou třídu na Základní škole v Uhlířských Janovicích a na Gymnáziu v Kolíně. Mým cílem bylo zjistit, jestli jsou děti o nemoci informované, a pokud ano, tak do jaké míry. Pro lepší přehled jsem si zvolila dva dílčí cíle a jeden hlavní cíl. V prvním dílčím cíli jsem se zaměřila na základní informace o Crohnově nemoci a předpokládala jsem, že méně než 50 % dětí nebude vůbec vědět o existenci Crohnovy nemoci. Tento předpoklad se vyplnil, protože o nemoci slyšelo pouze 62 dětí (31,3 %). V druhém dílčím cíli jsem se zaměřila na znalosti. Zde jsem předpokládala, že děti z gymnázia budou o Crohnově nemoci více informované než děti ze základní školy. Tento předpoklad se nevyplnil. Děti ze základní školy měly celkovou úspěšnost (48,3 %), zatímco děti z gymnázia měly celkovou úspěšnost (45,6 %). Jako poslední jsem se věnovala hlavnímu cíli, kde jsem...
Znalost žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti prevence a první pomoci při cévní mozkové příhodě
Nováková, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou onemocnění cévní mozkové příhody, konkrétně jaké jsou znalosti žáků vybrané střední zdravotnické školy v této důležité části neurologického oboru. Teoretická část zahrnuje základní poznatky o daném onemocnění, získané nastudováním odborných podkladů. Praktická část je vypracována na podkladě výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na vybrané střední zdravotnické škole. Cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky mozkové příhody, zaměřené zejména na rozpoznání příznaků daného onemocnění a na obecnou orientaci v oblasti rizikových faktorů a prevenci cévní mozkové příhody. Dalším cílem bylo zjistit, zda má vliv ročník, který žáci vybrané střední zdravotnické školy studují na souhrn jejich znalostí v této oblasti. Vyhodnocení probíhalo u 102 respondentů a na základě výsledků výzkumu jsou formulovány konkrétní kroky, které povedou ke zvýšení informovanosti a upřesnění již nabytých znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky cévní mozkové příhody, která se žákům středních zdravotnických škol prolíná kurikulem napříč ročníky. Pomocí výzkumného šetření bylo rozklíčováno, že nejčastější nedostatky byly v oblasti rizikových faktorů CMP, prevence a terapie. Z celkového...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VACHOVÁ, Andrea
6 Vachová, Aneta
3 Vachová, Anna
1 VÁCHOVÁ, Agáta
6 VÁCHOVÁ, Aneta
1 VÁCHOVÁ, Anežka
2 Váchová, Alena
6 Váchová, Aneta
3 Váchová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.