Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept bezplatné hromadné dopravy ve městech
Štraub, Daniel ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Koncept FFTP představuje jeden z nástrojů, za jehož pomoci se města snaží řešit problémy dopravy v městských oblastech či vylepšit životní úroveň obyvatel žijících v urbánním prostředí. Hlavním cílem bakalářské práce je, za využití studia literatury, představit koncept FFTP, různé cíle, které sleduje, širokou škálu jeho forem a v neposlední řadě také zhodnotit jeho schopnosti dosáhnout vytyčených cílů. Případová studie města Frýdek - Místek analyzuje dopady zavedení konceptu FFTP na prostředí města. Ukazuje se, že koncept FFTP představuje užitečný nástroj, za jehož podpory lze zlepšit využití městské hromadná dopravy, její efektivitu či mobilitu obyvatel. Rovněž lze jeho podporou dosáhnout snížení intenzity automobilové dopravy a tím zároveň omezení jejích negativních dopadů. Důležité je ovšem zmínit, že koncept představuje pouze jeden z mnoha nástrojů, za jejichž využití lze tyto efekty sledovat a proto je nutné i jeho efektivnost podpořit zavedením dalších dílčích prvků. Klíčová slova: FFTP, free fare transport policy, bezplatné MHD, veřejná doprava
Dojížďka do zaměstnání podle volby dopravního prostředku: změny hlavních dopravních módů v závislosti na vzdálenosti na příkladu dvou krajských měst v letech 2001 a 2011
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Jaroš, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit změnu významu hlavních dopravních módů v intercenzálním období na příkladu dvou krajských měst. Práce je založena na výsledcích censů 2001 a 2011. Práce vychází ze základního předpokladu, že v důsledku ekonomického boomu v Česku (2003-2008), ale i hospodářské krize (2008-2010) došlo k zásadním změnám při dojížďce za prací z hlediska volby dopravního prostředku. Jedná se především o zvýšení role individuální automobilové dopravy a pokles významu hromadné dopravy. Výzkum se zaměřuje též na změny ve vzdálenostech, ze kterých jsou zkoumané dopravní prostředky využívány. Pro hodnocení jsou použity základní statistické a kartografické postupy. Výsledky potvrzují vzestup podílů automobilové dopravy na úkor ostatních dopravních prostředků, především autobusové dopravy. Obě města se vyznačují nadprůměrným podílem železniční dopravy ve srovnání s celostátními údaji. Ta si zachovala svůj význam především podél hlavních železničních koridorů. Průměrná vzdálenost dojížďky se zvětšila u všech dopravních prostředků. I přesto se ukázalo, že zkoumané prostředky dosahují v roce 2011 svých maximálních hodnot v podobných vzdálenostech jako v roce 2001.
Vliv počasí a ročního období na dopravní dostupnost v horských oblastech
Kroczek, Tomáš ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Hasman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce hodnotí vliv počasí a ročního období na dopravní dostupnost neboli akcesibilitu v horských oblastech na příkladu města Vrchlabí. Seznamuje s obecnými teoriemi zkoumání dostupnosti a dopravního chování, jež jsou následně empiricky ověřeny. Práce vychází z dat získaných terénním šetřením pomocí standardizovaného dotazníku právě na gymnáziu ve Vrchlabí, na jejichž základě je vymezen dojížďkový region školy a je porovnán se školským regionem vymezeným na základě dat ze SLDB 2011. Následně v případové studii popisuje rozdíly v dostupnosti, volbě dopravního prostředku a dopravním chováním způsobené právě ročním obdobím či aktuálním počasím. Práce potvrzuje předpoklad, že počasí a roční období má vliv nejen na dostupnost ale také na dopravní chování respondentů a přináší poznatky, které mohou ovlivnit plánování dopravní obslužnosti či výstavbu nových cyklostezek a bezpečných pěších tras. Klíčová slova: akcesibilita, dopravní dostupnost, volba dopravního prostředku, dopravní chování, Vrchlabí, doprava
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Faktory ovlivňující volbu dopravního prostředku v kontextu FFPT: případová studie Frýdek-Místek
Štraub, Daniel ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice dopravního chování v systémech, které prostřednictvím odstraněním jízdného ve veřejné dopravě, tzv. free fare public transport policy (FFPT), dominantně upřednostňují jeden dopravní mód. Hlavním cílem je zjistit, jak koncept FFPT ovlivňuje volbu dopravního prostředku a jakým způsobem se proměňují podmínky v dotčeném systému. Práce využívá vedle konceptuálního zarámování sledující obecné zákonitosti dopravního chování a rozvoje dopravních systému, také analýzu praktických implementací konceptu FFPT, a dále na případě města Frýdek-Místek, studii konkrétního systému, kde je koncept bezplatné veřejné dopravy implementován do praxe. Výsledky výzkumu ukazují, že aplikací systému FFPT jde efektivně ovlivňovat dopravní chování ve prospěch městské hromadné dopravy, stejně jako podmínky v dotčeném dopravním systému, který se stává více variabilním. Je však nutné zdůraznit, že koncept FFPT nepředstavuje univerzální způsob, jak ovlivňovat vývoj dopravních systémů, neboť se jedná pouze o jeden z mnoha nástrojů, které se při vývoji dopravních systému dají využívat. Mimo soustředění se na konkrétní opatření je tak důležité na základě systematického přístupu využívat jejich komplementarity, jelikož vývoj dopravních a městských systému je komplexní proces. Strategie takového...
Dopravní chování zaměstnanců Jaderné elektrárny Dukovany a jejich motivace ke stěhování za prací
Pokorný, Jan ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravního chování zaměstnanců Jaderné elektrárny Dukovany a jejich ekonomickou migrací. Elektrárna leží na pomezí Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje a představuje významný subjekt z hlediska snižování míry nezaměstnanosti zejména na Třebíčsku. Hlavní cíle této bakalářské práce jsou identifikace základních parametrů mobilitního chování za účelem dojížďky do zaměstnání a nalezení hranice ochoty přistěhovat se blíže k místu výkonu práce, podmíněnou zejména časovými náklady na dojížďku. Z rešerše literatury vyplívá fakt, že pro identifikaci dopravního chování je zásadní volba dopravního prostředku, která závisí na individuálních ekonomických podmínkách, dále souvisí s akcesibilitou oblasti bydliště jedince či početností rodiny. Data získaná dotazníkovým šetřením jsou zanalyzována a diskutována s literaturou. V závěru páce jsou zhodnoceny veškeré postupy a cíle této práce a je navrženo další možné rozšíření práce. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, dopravní dostupnost, dojížďka do zaměstnání, ekonomická migrace, stěhování za prací
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Změna intenzity silniční dopravy v Praze vlivem zprovoznění tunelového komplexu Blanka
Petříček, Jakub ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Netrdová, Pavlína (oponent)
Hlavním cílem práce je porovnat intenzitu silniční dopravy v Praze a její prostorové rozložení po zprovoznění tunelového komplexu Blanka, a to na základě dvou časových období pro různý rozsah sledovaných komunikací. Do práce je zahrnut vývoj těchto intenzit a jejich negativní dopady na prostředí hlavního města Prahy. Dále je zde věnována pozornost plánovaným projektům dopravních staveb na území hlavního města Prahy. Vedlejším cílem práce je zhodnotit předpovědi modelů dopravy, které vznikaly před otevřením tunelového komplexu Blanka, a porovnat je s reálnou naměřenou intenzitou po zprovoznění tunelu. V závěrečné části je pak shrnut celkový reálný přínos tunelového komplexu Blanka pro pražskou silniční dopravu na základě interpretace pomocí dvou grafických znázornění vývoje intenzity dopravy po zprovoznění tunelového komplexu Blanka.
Spolujízda jako alternativa k tradičním způsobům dojížďky na příkladu vysokoškolských studentů cestujících z Písecka do Prahy
Kozák, Vlastimil ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Hasman, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma spolujízdy. Spolujízda je chápána jako alternativa k tradičním způsobům dopravy. Toto téma je v Česku zmiňované jen okrajově a hlouběji nestudované. Práce se snaží spolujízdu přiblížit a zarámovat jako samostatný celek. Hlavním cílem je snaha spolujízdu definovat, rozlišit její druhy a ve vlastním anketním šetření vysledovat základní principy specifické spolujízdy studentů na trase z Písku do Prahy. Poznatky získané anketním šetřením jsou diskutovány s literaturou. Na základě rešerše nastudované literatury je možné spolujízdu vydělit na interní a externí. Dále nabývá podoby formální a neformální. Determinujícím faktorem pro fungující spolujízdu jsou motivace jednotlivců, které ji při překonání bariér formují. Mezi nimi především úspora peněz, času a pohodlí. Hlavní bariérou pro účast ve spolujízdě jsou obavy sdílet automobil s cizí osobou. Práce je vstupní branou do problematiky a na jejím základě se nabízejí další výzkumy.
Dopravní dostupnost na základě nabídky veřejné hromadné dopravy v oblasti Ledečska a Zručska
Šulc, Petr ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
V této bakalářské práci je analyzována dopravní dostupnost (akcesibilita) veřejnou hromadnou dopravou v území vnitřní periferie Česka v oblasti Ledečska a Zručska. Regiony se nachází na pomezí Kraje Vysočina a Středočeského kraje. Hlavním cílem je důkladné zmapování dopravních vazeb v uvedené oblasti, vysvětlení role krajské administrativní hranice a jejího hraničního efektu. V první části práce byla provedena dopravně-geografická regionalizace zájmového území na základě frekvenční dostupnosti veřejnou hromadnou dopravou. Na ni navazuje porovnání nabídky se stranou poptávky veřejné hromadné dopravy. Dále práce obsahuje zhodnocení vlivu krajské hranice a její propustnosti. Závěrečná část se zabývá zhodnocením dopravní dostupnosti obcí veřejnou hromadnou dopravou. Klíčová slova: dopravní dostupnost, akcesibilita, Ledečsko, Zručsko, veřejná hromadná doprava, vnitřní periferie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.