Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Environmentální výchova a klimatická krize z pohledu studentů víceletých gymnázií
Taušl, Pavel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Název: Environmentální výchova a klimatická krize z pohledu studentů gymnázií. Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit pohled studentů českých gymnázií na klimatickou krizi a environmentální výchovu. Dílčím cílem bylo dotázat studenty na jejich vztah k přírodě. Metody: Na základě studia literatury byl sestaven nestandardizovaný polostrukturovaný anonymní dotazník. Ten obsahoval 9 otázek týkajících se klimatické krize a 10 otázek týkajících se environmentální výchovy. Dotazník byl nejprve pilotně vyzkoušen u 10 respondentů a následně byly odstraněny veškeré nejasnosti. Poté byl dotazník elektronicky rozeslán gymnáziím z 6 krajů v ČR. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 460 studentů/ek a absolventů/ek českých gymnázií ve věku 18-25 let. Gymnázia byla vybraná záměrně na základě zájmu jejich vedení se na výzkumu podílet. Výsledky: Z odpovědí na otázky týkající se pohledu respondentů na klimatickou krizi vyplynulo, že 98 % z 460 respondentů slyšelo o klimatické krizi, 57 % respondentů souhlasí s tím, že klimatickou krizi způsobuje člověk, 61 % respondentů se zajímá o dopady a příčiny klimatické krize a 60 % respondentů věří tomu, že ji lidstvo zpomalí, případně zastaví. Z odpovědí na otázky týkající se pohledu respondentů na environmentální výchovu vyplynulo, že 49 % z 460 respondentů se na škole učilo o...
Historie Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Střední odborné školy řemesel a služeb Strakonice
KAHOVCOVÁ, Sally
Bakalářská práce se nejprve zabývá stručnými informacemi o hlavních etapách vývoje středního školství ve Strakonicích, hlavní část práce se soustředí na historii Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Střední odborné školy řemesel a služeb Strakonice. Zevrubné popsání těchto etap vedle uvedení dosud nepublikovaných informací jsou základní cíle této bakalářské práce. Pro naplnění cílů se vycházelo z historické a heuristické metody, včetně komparativní analýzy i řízených rozhovorů s pamětníky a se současným managementem školy.
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se věnuje problematice edukace osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část čtenáře seznamuje s mentálním postižením, mentální retardací a její kvalifikací, Downovým syndromem, předškolním, základním a středním vzděláváním osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zabývá kazuistikami osob s lehkým mentálním postižením zaměřené na jejich vzdělávání.
Sekundární vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve zlínském kraji
Mošťková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich možnostmi uplatnění se na trhu práce. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které se týkají problematiky mentální retardace, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením. Poslední kapitola diplomové práce analyzuje současné možnosti sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve Zlínském kraji.
Analýza středního školství v Kraji Vysočina v kontextu demografického vývoje
Vávrů, Tereza ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kleňhová, Michaela (oponent)
Analýza středního školství v Kraji Vysočina v kontextu demografického vývoje Abstrakt Cílem této práce je ukázat propojení mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy, zde konkrétně na příkladu demografického vývoje Kraje Vysočina a jeho vlivu na střední vzdělávání v kraji. Kraj Vysočina byl vybrán proto, že se vyznačuje mnohými specifiky, která ho odlišují od ostatních krajů (např. vysoký počet malých obcí, venkovská a tradiční charakteristika kraje, nižší vzdělanostní úroveň obyvatelstva). Nejdříve je zhodnocen dosavadní demografický vývoj v kraji, v jehož kontextu je následně hodnocen vývoj vzdělávací soustavy. Poté je zkoumán vývoj počtu středních škol, jejich oborová struktura a územní rozmístění v kraji. Rovněž hodnotíme současné kapacity těchto středních škol. Jádrem analýzy je vytvoření odvozené prognózy počtu žáků v jednotlivých okresech kraje za pomoci využití měr účasti žáků na středním vzdělávání v okrese. Díky tomu, že odhad probíhá na úrovni okresů, je možné zohlednit i dojížďku mezi okresy v rámci kraje. Na závěr jsou představeny tři různé scénáře, jak by se mohly počty žáků v jednotlivých kategoriích oborů středního vzdělávání vyvíjet do budoucna. Jeden scénář odráží současné trendy ve středním vzdělávání v Kraji Vysočina, a proto se jeví jako nejpravděpodobnější. Další scénář...
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se věnuje problematice edukace osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část čtenáře seznamuje s mentálním postižením, mentální retardací a její kvalifikací, Downovým syndromem, předškolním, základním a středním vzděláváním osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zabývá kazuistikami osob s lehkým mentálním postižením zaměřené na jejich vzdělávání.
Specifické podmínky rozvoje regionálního školství v hlavním městě Praze a ve Středočeském kraji
Dvořák, Pavel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná závěrečná práce je zaměřena na popis současných specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. A to zejména ve vztahu k aplikaci a tvorbě základních koncepčních dokumentů (Dlouhodobé záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji) a dalších koncepčních materiálů vytvořených pro specifické oblasti regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. Cílem práce je popis současných zásadních specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji, a také popis provázaných existujících specifických podmínek hl. m. Prahy a Středočeského kraje. Závěrečná práce rovněž popisuje současné fungování regionálního školství z pohledu financování, legislativy a některých rozhodovacích kompetencí územně samosprávných celků - obcí a krajů. Cílem této závěrečné práce je také nalezení společných potřeb a doporučení společného postupu při řešení problémů v regionálním školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. KLÍČOVÁ SLOVA Regionální školství, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, střední vzdělávání, financování školství, dlouhodobý záměr vzdělávání, specifické podmínky školství, Strategie 2020, hlavní město Praha, Středočeský kraj.
Sekundární vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve zlínském kraji
Mošťková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich možnostmi uplatnění se na trhu práce. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které se týkají problematiky mentální retardace, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením. Poslední kapitola diplomové práce analyzuje současné možnosti sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve Zlínském kraji.
Profesní příprava klientů z dětských domovů
MARTÍNKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou profesní přípravy klientů z dětského domova a popisuje některé vybrané aspekty, které v průběhu pobytu klienta v dětském domově mohou jeho profesní přípravu ovlivnit. Práce je založena na dostupné literatuře a legislativním rámci ústavní výchovy. V poslední kapitole je tato teorie převedena do praxe pomocí 3 kazuistik z vybraného dětského domova a zhodnocením popisovaných aspektů profesní přípravy klientů v rámci vybraného dětského domova.
Analýza oblastí středního školství Jihočeského kraje ve vztahu k požadavkům trhu práce
Janíčková, Kristýna ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu aktuálního stavu středního vzdělávání v Jihočeském kraji ve vazbě na uplatnění absolventů středních škol na trhu práce. V teoretické části zmíním základní skutečnosti z oblasti středního vzdělávání. Analytická část pak vyhodnotí strategické programové dokumenty a výroční zprávy škol a úřadů práce z let 2001 až 2008. Na základě těchto poznatků zformuji závěr, který vyhodnotí soulad mezi nabídkou absolventů středních škol a jejich poptávkou ze strany firem v rámci zkoumaného regionu. Poptávku ze strany firem odhadnu na základě analýzy dostupných informací a dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.