Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
KUČEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o rozdílech ve čtení anglického textu u žáků s dyslexií a bez ní, přičemž se soustřeďuje na aspekty rychlosti, chybovosti a na kvalitu chyb. Cílem práce je kvantitativně srovnat rychlost a chybovost čtení v angličtině u dyslektických a intaktních žáků a nalézt mezi nimi souvislosti. Dále se práce zaměřuje na typ chyb, kterých se dyslektici při četbě v angličtině dopouštějí - ty jsou zkoumány kvalitativně. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska specifických poruch učení, je pojednáno o dyslexii a jejím vlivu na osvojování anglického jazyka a následně jsou navrženy možnosti reedukace dyslexie ve výuce anglického jazyka. V praktické části jsou pomocí zkoušek čtení v anglickém a českém jazyce zjišťovány rychlost a chybovost, které jsou dále porovnávány u dyslektické a srovnávací skupiny. Výsledky práce jsou využitelné jak pro pedagogicko-psychologickou diagnostiku, tak pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií.
Doporučená četba na druhém stupni základní školy
SMEJKALOVÁ, Andrea
Cílem diplomové práce na téma Doporučená četba na druhém stupni základní školy je zmapovat současný stav doporučené četby a práce s ní na základních školách v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou rozpracovány a charakterizovány základní pojmy vztahující se k této problematice. Je tedy zaměřena na definici čtenáře, čtenářské gramotnosti, četby, čtení, čtenářství, poté je vymezena doporučená a mimočítanková četba. Dále jsou v této části zaznamenány metody, které slouží k rozvoji čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury. V praktické části je naznačen základní výzkum, který byl k této problematice uskutečněn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s 26 učiteli různých škol. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je současný stav doporučené četby na druhém stupni základních škol, zda ji učitelé zadávají, případně jak s ní nadále pracují a využít těchto poznatků pro svoji vlastní pedagogickou praxi.
Rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách studentů prezenční a kombinované formy studia
Pěnčík, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách mezi studenty prezenční a kombinované formy studia. V teoretické části je představena problematika osobnosti obecně, v praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována existence takových rozdílů a dále provedena analýza možných dopadů na studijní výsledky. Nakonec jsou formulována konkrétní doporučení pro prevenci vzniku případných problémů pramenících z této oblasti.
Vztah mezi čteností knih, sociální skupinou a vrstvou
Novák, Štěpán ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií sociální stratifikace a její využitelnosti pro potřeby marketingu ve vztahu ke čtenářství. Právě z důvodu této využitelnosti je zde také zmíněn a popsán cílený marketing a na to navazující popis segmentace trhu. Cílem praktické části byly analýza a popis knižního trhu, které obsahují dostatek informací seřazených tak, že je možné je využít při uvažování o vstupu na knižní trh, případně při plánování marketingových aktivit. K naplnění tohoto cíle bylo využito publikovaných výsledků empirických výzkumů na toto téma, případně na témata související. Z těchto výzkumů byla vybrána relevantní data, která mají pro splnění cíle největší přínos. Pomocí jejich kombinace a analýzy z účelového úhlu pohledu bylo dosaženo potřebných závěrů. Výsledkem této práce je hodnocení a analýza souboru grafů, které by měly sloužit při rozhodování o vstupu na knižní trh, případně jako přehled o knižním trhu pro jiné účely.
Doporučená četba na prvním stupni základní školy
ŠMIKMÁTOROVÁ, Veronika
Diplomová práce na téma Doporučená četba na prvním stupni základní školy je zaměřena na zmapování dnešní situace doporučené četby. Teoretická část se zabývá charakteristikou a vymezením základních pojmů tohoto tématu, tedy čtenářem, dětským čtenářstvím, čtenářskou gramotností a mimočítankovou a doporučenou četbou. Výzkum je zaměřen na učitele prvního stupně základních škol a je založen na dotazníkovém šetření. Cílem výzkumu je zjištění, jaké postavení má v současné době doporučená četba na prvním stupni základní školy, zda je zadávána a jak ji učitelé organizují.
Možnosti působení literárního textu na vývoj osobnosti. Pohádka a její výchovné aspekty
HOULÍKOVÁ, Ivana
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem pohádky a její funkcí při výchově dítěte. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o problematice pohádky, jejím vzniku, funkcích, tzv. bojích o pohádku a o vlivech pohádky na dítě. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření na téma Pohádka jako prostředek výchovy, její vliv, funkce a vnímání dětmi v mateřské škole. Praktická část dále obsahuje tematický plán na téma Porozumění dané pohádce dětmi z mateřské a základní školy a případné rozdíly mezi těmito věkovými kategoriemi.
Průzkum čtenářské úrovně žáků 2. ročníků základních škol
BRTNÍKOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Průzkum čtenářské úrovně žáků 2. ročníků na ZŠ se zaměřuje na výskyt nejčastějších čtenářských nedostatků v počátečním čtení. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá čtením z hlediska vzdělávacího systému, seznamuje nás s fyziologickými a psychologickými pochody při čtení, zmiňuje historické i současné metody výuky čtení, základní druhy a kvality čtení, etapy rozvoje čtenářských dovedností, čtenářské nedostatky, nesprávné čtecí návyky a popisuje práci se zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část je věnována výzkumu, jeho realizaci a vyhodnocení. Hlavním cílem je zjistit, co dělá začínajícím čtenářům největší problémy a jaká je celková úroveň čtenářských dovedností žáků 2. ročníků. Výzkumná část převážně interpretuje výsledky nahrávání čtenářského výkonu.
Fonologické dovednosti v prevenci čtenářských obtíží
KRAJÍCOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce na téma ?Fonologické dovednosti v prevenci čtenářských obtíží? se zaměřuje na poznávání vztahu mezi fonologickými dovednostmi a čtením v českém (transparentním) jazykovém prostředí. Teoretická část definuje dyslexii a uvádí její typologii. Vymezuje příčiny, diagnostiku, nápravu a vliv dyslexie na dítě. Radí, jak hodnotit a pracovat s žáky, kteří takovou poruchou trpí. Praktická část uvádí vlastní testování fonologických dovedností žáků. Popisuje postup a metodu měření, uvádí popis cvičení a získané výsledky.
Vliv morfologických a fonologických dovedností na čtení
POKORNÁ, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena za zkoumání vlivu fonologických a morfologických dovedností na čtení u žáků I. stupně základní školy. Zkoumání vlivu morfologických dovedností na čtení bylo až donedávna ponecháno stranou zájmů výzkumníků. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou závislých proměnných (rychlost čtení, porozumění čtenému) i nezávislých proměnných (fonologické a morfologické dovednosti), osvětluje pojmy čtenářství a čtenářská gramotnost. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum těchto vlivů. Stanoveny jsou zde cíle i hypotézy, charakterizován je vzorek zkoumaných dětí. Popsány jsou zde také jednak testové metody, kterých bylo užito, jednak postup při zadávání testů. Především jsou ale uvedeny výsledky výzkumu a jejich interpretace.
Porozumění čtenému textu u žáků na 1. stupni ZŠ
VOLFOVÁ, Lenka
Diplomovou práci jsem nazvala Porozumění čtenému textu na 1. stupni ZŠ. V této práci se věnuji především problematice čtenářské gramotnosti. Dané téma je v posledních letech velmi diskutované, rozhodla jsem se proto udělat výzkum, který se této problematiky dotýká. Výzkum jsem provedla na 1. stupni základní školy v Ledenicích. Testováno bylo padesát žáků z pěti ročníků. O úrovni čtenářské gramotnosti žáků nás informovali testy, které čtenáři vyplňovali po přečtení textu. Cílem bylo zjistit, jaká je čtenářská gramotnost žáků na 1. stupni ZŠ. Východiskem byly hypotézy, které se z větší části potvrdily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.