Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oxidy přechodných kovů pro chemické senzory
Volfová, Lenka ; Tyrpekl, Václav (vedoucí práce) ; Zelinger, Zdeněk (oponent) ; Myslík, Vladimír (oponent)
SHRNUTÍ Znečištění venkovního ovzduší je jedním z hlavních ekologických problémů současnosti. Jeho monitorování je mimo jiné dané směrnicí Evropské unie (2008/50/ES) o kvalitě ovzduší a klade vysoké nároky na množství a spolehlivost senzorů rozmístěných v našem bezprostředním okolí. Aby bylo možné nepřetržitě sledovat velké množství stanovišť, je nezbytné vyvinout jednoduché a levné typy senzorů. Jedním z takových vhodných typů senzorů jsou vodivostní chemická čidla pracující na principu změny vodivosti aktivní vrstvy při kontaktu s některým specifickým plynem, příklad takové typu senzoru je uveden na Obrázek 1. Tématem disertační práce je příprava fyzikálními metodami a studium povrchů tenkých oxidických vrstev jako aktivního média právě pro výše uvedené využití. Práce zkoumá možnost přípravy materiálů pomocí pulsní laserové depozice, výboji v duté katodě a magnetronového naprašování tenkovrstvých materiálů pro chemirezistorové senzory na bázi oxidů mědi a wolframu, luminiscenční Eu dopované vrstvy ZnO a rezonanční tzv. QCM, kde křemenný rezonátor byl pokryt vrstvou černého hliníku vykazující velký specifický povrch pro zvýšení citlivosti těchto typů senzorů. Protože pro samotnou funkci těchto typů senzorů je rozhodující stav a vlastnosti povrchu je nedílnou a důležitou součástí práce charakterizace...
Specifika přístupu pedagogů k sociálně znevýhodněným dětem
Volfová, Lenka ; Greger, David (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Cílem této diplomové práce je komplexně zmapovat názory pedagogů ve vztahu ke vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí. K dosažení tohoto cíle byli za pomoci dotazníku osloveni učitelé přípravných ročníků, prvních a čtvrtých tříd. Těm byly pokládány otázky ze čtyř oblastí: obecná připravenost škol na vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků, pedagogická příprava a míra kompetencí, pedagogická praxe a vztah s rodinou žáka. Výzkum byl podložen teoretickým rámcem, který mapuje aktuální situaci a možné oblasti změny v souvislosti se vzděláváním sociokulturně znevýhodněných dětí. Rozsah vzorku a jeho rozložení, které odpovídá populaci učitelů, nám umožnilo získaná data zobecnit. Tento výzkum přináší nové empirické doklady o názorech učitelů na problematiku vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí a stejně tak východiska pro zavádění opatření na podporu vztahu učitele a sociokulturně znevýhodněného žáka.
Železem funkcionalizované nanočástice oxidu titaničitého
Volfová, Lenka
Diplomová práce Železem funkcionalizované nanočástice oxidu titaničitého Lenka Volfová 2017, ABSTRAKT Železem funkcionalizovaný TiO2 byl připraven z vodných roztoků titanylsulfátu s přídavkem dusičnanu železitého pomocí hydroxidu amonného a reakcí odfiltrované a promyté sraženiny s peroxidem vodíku. Takto připravený koloidní roztok byl lyofilizován a výsledný produkt byl následně žíhán při třech různých teplotách 650 řC, 800 řC a 950 řC. Připravené dopované materiály byly charakterizovány práškovou rentgenovou difraktometrií, elektronovou mikroskopií, infračervenou spektroskopií, Mössbauerovou spektroskopií, UV/VIS spektroskopií, termogravimetrickou analýzou a diferenční termickou analýzou a měřením specifického povrchu. Fotokatalytická aktivita byla stanovena měřením kinetiky rozkladu 4- chlorfenolu ve vodném roztoku v ultrafialové a viditelné oblasti. Pro srovnání aktivity v UV oblasti byla použita dříve připravená vysoce fotoaktivní lístečková forma oxidu titaničitého. Pro srovnání fotokatalytické aktivity ve viditelné oblasti byl použit standartní TiO2 od firmy Kronos. Klíčová slova: Dopovaný oxid titaničitý, nanostruktura, rentgenová difrakce, elektronová mikroskopie, Mössbauerova spektroskopie, potlačení fotoaktivity
Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka
Volfová, Lenka ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka AUTOR: Bc. Lenka Volfová KATEDRA Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá mezidruhovou komunikací, konkrétně přirozenou komunikací člověka s koněm. Cílem práce je představit možnosti využití koní pro osobnostní rozvoj prostřednictvím komparativního výzkumu za pomoci programu Ing. Josefa Lišky (Liška Solutions), který využívá několik cviků práce s koněm ze země k hodnocení osobnosti. Pro potřeby této diplomové práce byli za pomoci této metody hodnoceni metodou přímého pozorování dobrovolníci ze tří skupin: učitelé, vedoucí pracovníci firem a lidé pracující se zvířaty. Hodnocení bylo zaznamenáváno pomocí bodů a komentářem. Na základě získaných výsledků byly porovnávány tři výše uvedené skupiny. Bylo zjištěno, že učitelé vynikali v šesti ze sedmi sledovaných osobnostních kompetencí. Rezervy mají oproti vedoucím pracovníkům firem v energičnosti. Sledovaná skupina vedoucích pracovníků firem dosahovala výsledků blízkých učitelům. Skupina lidí pracujících se zvířaty vykazovala jiný způsob práce a jejich vedení bylo nakloněno spíše k liberálnímu stylu. Přínosem práce je vyzkoušení originální, málo známé, metody hodnocení osobnosti. Bylo dokázáno, že...
Železem funkcionalizované nanočástice oxidu titaničitého
Volfová, Lenka ; Nižňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Tabor, Edyta (oponent)
Diplomová práce Železem funkcionalizované nanočástice oxidu titaničitého Lenka Volfová 2017, ABSTRAKT Železem funkcionalizovaný TiO2 byl připraven z vodných roztoků titanylsulfátu s přídavkem dusičnanu železitého pomocí hydroxidu amonného a reakcí odfiltrované a promyté sraženiny s peroxidem vodíku. Takto připravený koloidní roztok byl lyofilizován a výsledný produkt byl následně žíhán při třech různých teplotách 650 řC, 800 řC a 950 řC. Připravené dopované materiály byly charakterizovány práškovou rentgenovou difraktometrií, elektronovou mikroskopií, infračervenou spektroskopií, Mössbauerovou spektroskopií, UV/VIS spektroskopií, termogravimetrickou analýzou a diferenční termickou analýzou a měřením specifického povrchu. Fotokatalytická aktivita byla stanovena měřením kinetiky rozkladu 4- chlorfenolu ve vodném roztoku v ultrafialové a viditelné oblasti. Pro srovnání aktivity v UV oblasti byla použita dříve připravená vysoce fotoaktivní lístečková forma oxidu titaničitého. Pro srovnání fotokatalytické aktivity ve viditelné oblasti byl použit standartní TiO2 od firmy Kronos. Klíčová slova: Dopovaný oxid titaničitý, nanostruktura, rentgenová difrakce, elektronová mikroskopie, Mössbauerova spektroskopie, potlačení fotoaktivity
Příprava a charakterizace nanočástic fotokatalyticky aktivního TiO2
Volfová, Lenka ; Nižňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Lančok, Adriana (oponent)
Bakalářská práce Příprava a charakterizace nanočástic fotokatalyticky aktivního TiO2 Lenka Volfová 2015, ABSTRAKT Tato práce se zabývá přípravou nanočástic fotokatalyticky aktivního TiO2, jejich charakterizací a studiem jejich fotokatalytických vlastností. Hydrolýzou vodných roztoků TiOSO4 byl připraven koloidní roztok, který byl lyofilizován a výsledný produkt byl žíhán při teplotách 500 řC, 650 řC, 800 řC a 950 řC. Mikrostruktura, morfologie a další vlastnosti výsledných produktů byly analyzovány pomocí několika fyzikálních a chemických metod: RTG, EPR, SEM, HRTEM a BET. Dále byly provedeny analýzy IČ, UV/VIS a DTA. Fotokatalytická aktivita byla zjištěna měřením kinetiky rozkladu 4-chlorfenolu a methylenové modři ve vodném roztoku pod UV světlem. Měření fotokatalytické aktivity vzorků bylo srovnáno se standardem Degussa P25. Bylo zjištěno, že účinnost vzorků byla vyšší než standard. Klíčová slova: hydrolýza, oxid titaničitý, mikrostruktura, fotokatalytická aktivita, fotokatalytická degradace
Specifika přístupu pedagogů k sociálně znevýhodněným dětem
Volfová, Lenka ; Greger, David (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Cílem této diplomové práce je komplexně zmapovat názory pedagogů ve vztahu ke vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí. K dosažení tohoto cíle byli za pomoci dotazníku osloveni učitelé přípravných ročníků, prvních a čtvrtých tříd. Těm byly pokládány otázky ze čtyř oblastí: obecná připravenost škol na vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků, pedagogická příprava a míra kompetencí, pedagogická praxe a vztah s rodinou žáka. Výzkum byl podložen teoretickým rámcem, který mapuje aktuální situaci a možné oblasti změny v souvislosti se vzděláváním sociokulturně znevýhodněných dětí. Rozsah vzorku a jeho rozložení, které odpovídá populaci učitelů, nám umožnilo získaná data zobecnit. Tento výzkum přináší nové empirické doklady o názorech učitelů na problematiku vzdělávání sociokulturně znevýhodněných dětí a stejně tak východiska pro zavádění opatření na podporu vztahu učitele a sociokulturně znevýhodněného žáka.
Zavádění etické výchovy do školního kurikula
Volfová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
V teoretické části se věnuji problematice zavádění relativně nového vzdělávacího oboru etická výchova do vzdělávání. Zdůrazňuji klíčový význam etiky ve společnosti a popisuji charakteristiku předmětu etická výchova. Zabývám se manažerskými procesy řízení změny školního kurikula. Výzkumné šetření je zaměřeno na překážky zavádění etické výchovy do školního vzdělávání. Výstupem výzkumného šetření je identifikace překážek. Výstupem bakalářské práce je modelový postup implementace etické výchovy do školního kurikula na základě zobecnění dat a zkušeností, získaných v rámci dotazníkového šetření a návrhy k překonání překážek. KLÍČOVÁ SLOVA: Globalizace, společenské klima, klima školy, řízení změny, styly vedení, implementace změny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 VOLFOVÁ, Lucie
1 VOLFOVÁ, Ludmila
13 Volfová, Lenka
3 Volfová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.