Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Antimikrobiální aktivita vybraných přírodních extraktů
Šandová, Lucie ; Veselá, Mária (oponent) ; Zemanová, Jana (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo stanovit antimikrobiální aktivitu vybraných přírodních extraktů, konktrétně tří modelových extraktů vyrobených z třapatky nachové (Echinacea purpurea) a čtyř komerčních extraktů – z levandule lékařské (Lavandula angustifolia), meduňky lékařské (Melissa officinalis), echinaceových bylinných kapek (Echinacea purpurea) a extraktu echinacey (Echinacea purpurea) se zázvorem vůči vybraným mikroorganismům. Teoretická část je zaměřena na popis bioaktivních látek, vyskytujících se v rostlinách. Dále popisuje extrakční metody pro získávání extraktů z rostlinných materiálů, metody pro stanovení antimikrobiální aktivity a na závěr využití přírodních extraktů v potravinářském a kosmetickém průmyslu. V experimentální části byl testován antimikrobiální účinek zmíněných extraktů vůči gramnegativní bakterii Escherichia coli, grampozitivní bakterii Bacillus cereus a kvasince Candida glabrata. Pro stanovení antimikrobiální aktivity byly použity a porovnány dvě metody – jamková a disková difúzní metoda. Nejvyšší antimikrobiální aktivitu proti vybraným mikroorganismům vykazoval komerční extrakt meduňky lékařské, s vysokým obsahem geraniolu a citronelollu. Významnou antimikrobiální aktivitu vykazoval i komerční extrakt levandule lékařské. Naopak extrakty z echinacey nevykazovaly žádnou antimikrobiální aktivitu proti vybraným mikroorganismům.
Marketingová strategie Codex Labs na českém trhu
Pavlíček, Filip ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit marketingovou strategii kosmetické firmy Codex Labs a navrhnout její zlepšení s ohledem na jejího typického zákazníka. Taková data ale nebyla k dispozici, proto bylo dalším cílem výzkumu tohoto zákazníka definovat. Cílová skupina Codex Labs byla určena na základě dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 122 Češek a Čechů. Respondenti byli vybráni pomocí náhodného stratifikovaného výběru na základě nejvyššího dosaženého vzdělání a genderu. Ke zhodnocení současného marketingové strategie značky byla využita SWOT situační analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Kategorie marketingové strategie, které byly hodnoceny, byly definovány pomocí teorie marketingového mixu rozšířeného o prvky sociálního marketingu. Výsledky dotazníkového šetření odhalily, že typickým zákazníkem Codex Labs je žena ve věku 25-34 let, která se aktivně zajímá o ekologii a zdravý životní styl. Tato zákaznice si ráda připlatí za ekologický obal i přírodní ingredience, ale trvá na tom, aby taková byla stejně tak účinná jako ta konvenční. Pomocí analýzy současného marketingu se přišlo na to, že Codex Labs má správně nastavenou distribuční strategii, positioning značky nebo také silné sociální sítě. Aby si ale firma udržela své místo na trhu, měla by provést další výzkumy trhu a také jí...
Antimikrobiální aktivita vybraných přírodních extraktů
Šandová, Lucie ; Veselá, Mária (oponent) ; Zemanová, Jana (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo stanovit antimikrobiální aktivitu vybraných přírodních extraktů, konktrétně tří modelových extraktů vyrobených z třapatky nachové (Echinacea purpurea) a čtyř komerčních extraktů – z levandule lékařské (Lavandula angustifolia), meduňky lékařské (Melissa officinalis), echinaceových bylinných kapek (Echinacea purpurea) a extraktu echinacey (Echinacea purpurea) se zázvorem vůči vybraným mikroorganismům. Teoretická část je zaměřena na popis bioaktivních látek, vyskytujících se v rostlinách. Dále popisuje extrakční metody pro získávání extraktů z rostlinných materiálů, metody pro stanovení antimikrobiální aktivity a na závěr využití přírodních extraktů v potravinářském a kosmetickém průmyslu. V experimentální části byl testován antimikrobiální účinek zmíněných extraktů vůči gramnegativní bakterii Escherichia coli, grampozitivní bakterii Bacillus cereus a kvasince Candida glabrata. Pro stanovení antimikrobiální aktivity byly použity a porovnány dvě metody – jamková a disková difúzní metoda. Nejvyšší antimikrobiální aktivitu proti vybraným mikroorganismům vykazoval komerční extrakt meduňky lékařské, s vysokým obsahem geraniolu a citronelollu. Významnou antimikrobiální aktivitu vykazoval i komerční extrakt levandule lékařské. Naopak extrakty z echinacey nevykazovaly žádnou antimikrobiální aktivitu proti vybraným mikroorganismům.
Problematika kosmetických přípravků pro děti na českém trhu
LISÁ, Diana
Bakalářská práce se věnuje problematice dětských kosmetických přípravků dostupných na českém trhu. Cílem práce bylo zjistit, zda kosmetické přípravky pro děti obsahují látky, které svými nežádoucími účinky poškozují zdraví. Byly zvoleny tyto výzkumné otázky: Ohrožuje dětská kosmetika zdraví dětí? Je rozdíl z pohledu ohrožení zdraví nežádoucími látkami z běžné kosmetiky a přírodní kosmetiky? Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historickým vývojem kosmetiky, zaměřuje se na kožní choroby, které mají mnohdy příčinu v kosmetických produktech, dále také vymezuje kosmetické pojmy, kosmetickou legislativu a zkoumá rozdíly v běžné a přírodní kosmetice. V praktické části se věnuji složení přípravků na dětskou pokožku a obsahu škodlivých látek v nich. Pomocí kvantitativního šetření prostřednictvím dotazníků u rodičů dětí byla získána data informovanosti o problematice dětské kosmetiky. Výstupním hodnocením vyplývajícím z mého výzkumu je nízká informovanost respondentů o certifikované přírodní kosmetice, malý zájem o složení dětské kosmetiky a nedostatečná edukace o škodlivinách obsažených v dětských kosmetických produktech. Z výzkumu také vyplynulo, že 45 % rodičů zaznamenalo nežádoucí účinky kosmetických přípravků na pokožce svého dítěte.
Strategická analýza firmy Český národní podnik s.r.o.
Vodičková, Lucie ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je podrobit společnost Český národní podnik s.r.o. strategické analýze. Na základě získaných informací z provedené interní i externí analýzy společnosti bude zhodnocen stav společnosti a dále vydefinována strategická doporučení pro budoucí rozvoj společnosti. Práce se dělí do teoretické a praktické části. V teoretické části je popsán metodický aparát, v praktické následuje využití těchto metod v praxi. Jedná se o analýzu okolí provedenou PESTLE analýzou, Porterovým modelem pěti sil, charakteristikou odvětví a interní analýzu. V rámci ní byly aplikovány metody jako VRIO analýza, analýza hodnototvorného řetězce, finanční analýza a rozbor portfolia. Syntéza je provedena pomocí SWOT analýzy. Závěrečná doporučení se zaměřují na podporu silných stránek společnosti vycházející ze SWOT analýzy a využití perspektivních příležitostí.
Český trh s přírodní kosmetikou
Kerndlová, Darja ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá českým trhem s přírodní kosmetikou. Bakalářská práce se skládá ze tří kapitol. V první kapitole je charakterizován pojem přírodní kosmetika a jak jí spotřebitel pozná. Druhá kapitola popisuje marketingový výzkum. Ve třetí kapitole je popsán vlastní marketingový výzkum a jeho výsledek. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké mají čeští spotřebitelé povědomí o existenci přírodní kosmetiky a jaký k ní mají postoj.
Analýza marketingových komunikací francouzské kosmetické značky na českém trhu
Musilová, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Jadrná, Anna (oponent)
Tato práce pojednává o komunikační strategii francouzské značky přírodní kosmetiky L'OCCITANE na českém trhu. Cílem práce je popsat komunikační mix, analyzovat dosavadní komunikace společnosti a stanovit možnosti zvýšení jeho efektivity a optimalizace. Teoretická část se zaměřuje na nástroje marketingového mixu, kam patří i propagace (marketingové komunikace). Následuje popis současného vývoje komunikací, komunikačního mixu a faktorů ovlivňujících optimální kombinaci jednotlivých komunikačních prvků. Pozornost je věnována kosmetickému průmyslu a jeho vývoji se zaměřením na Českou republiku. Praktická část seznamuje se společností L'OCCITANE, její značkou a produktem. Následně se zaměřuje na působení značky na českém trhu, popisuje a analyzuje nástroje jejího komunikačního mixu. Závěr nastiňuje budoucí směr a možná doporučení pomocí SWOT analýzy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.