Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení žáků II. stupně ZŠ a jeho vliv na motivaci k učení
Musilová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení žáků II. stupně základní školy a jeho vliv na motivaci k učení" je zaměřena na nejpoužívanější způsoby školního hodnocení v současné škole, zamýšlí se nejen nad způsoby hodnocení vyhovující žákům, ale také nad vztahem hodnocení - motivace k učení. Součástí této práce je i analýza současného stavu sebehodnocení žáků při výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část shrnuje podstatu a význam hodnocení, jeho zásady a kvalitu. Vymezuje některé důležité pojmy, jako je školní hodnocení a jeho právní rámec, hovoří o funkcích a technikách hodnocení z pohledu školské legislativy a současných tendencích v jeho vývoji, mapuje typy a formy hodnocení. Detailněji se věnuje motivační funkci hodnocení a sebehodnocení. Část empirická se zabývá výzkumem, který je zaměřen na zjištění nejpoužívanějšího způsobu školního hodnocení na vybraných školách, na zjištění, jaký způsob hodnocení upřednostňují sami žáci a zda hodnocení ovlivňuje jejich motivaci ve vztahu k vyučujícímu či předmětu. Klíčová slova Edukace, hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, klasifikace, motivace, základní škola, žák
Toxic effect of fluorescence pigment on zebra fish (Danio rerio)
Poštulková, E. ; Mareš, J. ; Halačka, Karel ; Kopp, R.
The aim of the study was to determine the toxic effects of organic pigments Alizarin Red S and Alizarin Complexone on zebra fish (Danio rerio). For short-term acute toxicity tests on zebra fish concentration of 150; 300 and 600 mg/L were chosen for both dyes. Toxic effect of dyes was observed even in the variant with 10 g/L of sodium chloride. Addition of sodium chloride increases the deposition of dyes in the bone structures of the fish. LC50 values were analyzed graphically by using probit analysis. There was no mortality during the acute toxicity test with Alizarin Red S even at the highest concentration. Toxicity value (72hLC50) for zebra fish with a combination of Alizarin Red S + 10 g/L of sodium chloride is 546.42 mg/L. Mortality for Alizarin Complexone was 100% in 24 hours at\nconcentrations of 300 and 600 mg/L, with concentrations of 150 mg/L there was no mortality. In Alizarin Complexone supplemented with 10 g/L of sodium chloride was 100% mortality at all\nconcentrations up to 72 hours.
Nařízení CLP
Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
Leták obsahuje informace o evropském nařízení pro klasifikace, označování a balení chemických látek a směsí.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
Aplikace Laserových technologií v průmyslu se zaměřením na obrábění a úpravu povrchu.
Merenda, Petr ; Dvořák, Jaromír (oponent) ; Slaný, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na začlenění laserových technologií mezi ostatní způsoby obrábění, zejména v oblasti značení. Přibližuje problematiku laserového gravírování maticových kódů (data matrix kódů) v automobilovém průmyslu. Největší prostor je věnován YAG a CO2 laserům. Experimentální část této práce se zabývá určením výsledků laserového gravírování aplikované v procesu tampónového tisku.
Studie identifikačních a kontrolních zařízení pro manipulaci s materiálem v oblasti logistiky
Vágner, Ladislav ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Hloska, Jiří (vedoucí práce)
V první kapitole bakalářské práci je provedeno rozdělení a popis nejpoužívanějších čárových kódů a jejich snímačů. Kapitola obsahuje i popis novinky mezi čárovými kódy – bokódu. Druhá kapitola popisuje technologii radio frekvenční identifikace. Další kapitoly se zabývají technologiemi produkce čárových kódů, u nichž je popsán princip fungování a možnosti použití. V závěru jsou pak srovnány jednodimenzionální čárové kódy, technologie značení a u laserové technologie používané typy laserů.
Metody hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s.
ŽALUD, Jakub
Současnou nejpoužívanější formou školního hodnocení je forma kvantitativní (klasifikace) a kvalitativní (slovní hodnocení). Samotný pedagogický proces je dále protknut dalšími rozličnými metodami, které pomáhají finální hodnocení utvářet. Formy i metody jsou ve vyučovacím procesu vzájemně vhodně provázané, aby bylo dosaženo kvalitního učebního výsledku žáka. Proces školního hodnocení je velmi komplexní a hraje v něm roli mnoho aspektů, jako je například osobnost žáka, osobnost učitele, či jejich vzájemný vztah. Ještě složitější se jeví proces hodnocení v souvislosti se vzděláváním žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP). Práce se zabývá metodami a formami hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje konkrétní informace o problematice školního hodnocení. Pojednává o vztahu mezi vyučovacím procesem a procesem hodnocení a definuje jednotlivé funkce školního hodnocení. Teoretická část dále obsahuje jednotlivé formy a metody hodnocení užívané ve školní praxi. Práce přibližuje význam pozitivního a negativního hodnocení žáků, vztah učitele a žáka při procesu hodnocení se zaměřením na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami na školách v centru ARPIDA, o.p.s. Mapuje současný charakter a stav jednotlivých škol v tomto zařízení. Hlavním cílem práce je zjistit používané metody a formy hodnocení žáků na školách při centru ARPIDA, o.p.s., dílčím cílem je zjistit jaké formy a metody používají učitelé centra ARPIDA, o.p.s. při hodnocení žáků s ohledem na jejich postižení. Pro vytvoření praktické části byl použit kvalitativní výzkum formou metody dotazování. Pro zisk informací k dané problematice byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výzkum probíhal v centru ARPIDA o.s., podílelo se na něm šest respondentů z řad učitelů jednotlivých škol, kteří poskytovali informace ohledně hodnocení žáků se SVP. Z výsledků výzkumu se dá předpokládat, že na školách v centru ARPIDA, o.p.s. používají pedagogové kvantitativní a kvalitativní formy hodnocení odpovídající školnímu vzdělávacímu programu jednotlivých škol, tedy klasifikaci a slovní hodnocení, přičemž výsledky naznačují, že slovní hodnocení je pedagogy více preferováno v závislosti na individualitě a charakteru postižení jednotlivých žáků se SVP.
Detekce fluorescenčně značené kořisti ve střevech predátorů a scannerů, dynamika scavengignu v modelovém experimentu.
MOTTL, Ondřej
Scavengign představuje důležitý ekologický proces ve výzkumu cirkulace živina a potravní pyramidě. Tato práce je zaměřená na použití UV-fluorescenčně značené kořisti při terénním pokusu, který má ověřit funkčnost metody použité dříve v laboratoři při výzkumu scavengingu. Pilotní polní experiment byl proveden v obci Mokré, v blízkosti Českých Budějovic a následná laboratorní část byla provedena v Přírodovědecké fakultě, Jihočeské Univerzity.
Metody zjišťování sociálního statutu u hlodavců a urinální značkování samců hraboše polního (\kur{Microtus arvalis})
BRIXOVÁ, Lenka
Cílem rešeršní části této práce bylo podat přehled metod, které se běžně používají k odhalení sociálního statutu u hlodavců, a posoudit jejich užitečnost a možnosti využití se speciálním ohledem na hraboše polního (Microtus arvalis). V experimentální části je pak mapováno značkovací chování samců hraboše polního v reakci na urinální značky dospělého neznámého samce.
Analýza pravidel značení vybraných minerálních olejů v členských státech EU
Miklová, Lenka ; Svátková, Slavomíra (vedoucí práce) ; Eisenwort, Lukáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce shrnuje poznatky o pravidlech značení minerálních olejů uplatňovaných v České republice a vybraných členských zemích Evropské unie. Na otázky "Jak se vyvíjelo značení v České republice a proč je důležité značit minerální oleje?" odpovídá kapitola nazvaná "Pravidla značení minerálních olejů v právních předpisech České republiky". Postoj Evropské unie ke značení minerálních olejů je formulován ve směrnici, která je v textu rovněž interpretována. V další části práce jsou naznačena pravidla značení v 18 členských státech. Komparací těchto pravidel a následným zjištěním shodných a odlišných prvků značení v jednotlivých zemích vznikla kapitola poslední.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.