Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 426 záznamů.  začátekpředchozí410 - 419další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VYUŽITÍ VÝPOČETNÍ TECHNIKY PŘI VÝUCE DĚTÍ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM
SOŠKOVÁ, Lucie
Sluch společně s řečí tvoří základní prostředek dorozumívání mezi lidmi. Ztráta sluchu znamená narušení komunikace, ale i orientace v prostoru, koordinace pohybu, snižuje se pocit bezpečnosti a sebejistoty. Počítač převádí zvukové podněty na vizuální. Toho se dá využít u neslyšících při výuce řeči a rozvíjení slovní zásoby. Ve vzdělávání neslyšících a nedoslýchavých dětí hrají počítače stále větší a významnější roli. Při výuce lze většinou využít programů, které byly napsány pro výuku dětí slyšících. Existují však i programy psané speciálně pro neslyšící děti. Cílem této bakalářské práce je popsat druhy činností sluchově postižených dětí s počítačem.Stanovené hypotézy: H1: Výpočetní technika zčásti překlenuje jazykové bariéry v komunikaci s okolím u dětí s postižením sluchu. H2: Internet usnadňuje vzájemnou komunikaci dětí se sluchovým postižením.V této práci jsem použila kvantitativního výzkumu. Jako metodu jsem použila dotazování, techniku formou dotazníků. Dotazníky byly určeny pro děti ze speciálních škol pro sluchově postižené a pro učitele, kteří vyučují v těchto školách. Z navrácených dotazníků lze stanovit potvrzení obou hypotéz. Podle výsledků využívají děti počítač ve výuce v 84 %. Doma má počítač 83 % dětí.Výsledky vyplývající z této práce bude možno využít v rámci organizace edukace osob se sluchovým postižením.
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.
Proces výuky pacientů jako součást ošetřovatelského procesu
ŠEFČÍKOVÁ, Michaela
Výuka neboli edukace je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Je to záměrná činnost, systematická instruktáž, která vede k získávání znalostí a dovedností specifickým způsobem učení. Za poslední tři desetiletí se významně změnila forma edukační činnosti. Před třiceti lety byla edukace orientována spíše na strohé předávání informací týkajících se léčby, možných komplikací a jejich prevence. V současné době sestra, která je svým vzděláním v oblasti edukace vysoce profesionální, klade důraz na vzájemnou spolupráci nejen s klientem, ale i s jeho rodinou. Sestra respektuje individuální potřeby klienta a snaží se ho přimět k aktivní účasti na péči o jeho zdraví. Cílem této práce bylo zjistit, zda sestry poskytují pacientům edukaci v rámci ošetřovatelského procesu a zda je tato edukace vnímána pacienty jako dostatečná pro udržení optimální úrovně jejich zdraví. Všechny hypotézy , které jsem si stanovila, byly potvrzeny. Zdravotně výchovná činnost je dle výsledků výzkumu vykonávána z velké části sestrami samotnými,ale v některých případech se na ní podílel i lékař. I když většina dotazovaných klientů vyjádřila spokojenost s poskytovanými informacemi, stále tu však byli takoví, kterým množství informací, teoretických i praktických, nevyhovovalo. Klienti ve většině případů uvedli, že poučení, která jim sestra poskytovala v rámci zdravotně výchovné činnosti jsou pro zlepšení jejich zdravotního stavu velmi důležitá. Spolupráce mezi sestrou a klientem je založena dobré komunikaci. Výsledkem tohoto porozumění je situace, kdy klienti dodržují pokyny dané sestrou. Z výsledků výzkumu bylo patrné, že všichni klienti se snažili dodržovat odborné pokyny a doporučení a tím dosáhnout požadovaného cíle tedy změny v chování.
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.
Jak vyučovat děti filosofii aneb o dívce, smrti a výsměchu, o velrybě nemluvě
Profant, Martin
Esej tematizuje problém výuky filosofie na střední škole. Zkoumá prostor, který se otevírá mezi nemožností učit na této úrovni vzdělávání filosofii jako systematickou disciplinu s testovatelným postupem osvojování si znalostí a mezi citlivostí mladých lidí k nesmiřitelným krutostem světa. Využívá přitom modelově výklad o smrtelnosti jako bytostném rozlišovacím rysu mezi člověkem a zvířetem.
Experience with the establishment of teaching EPD
Maxa, J. ; Procházka, P. ; Neděla, Vilém
Světový trend TPV směřuje ke komplexním řešením systému od formy skici - návrhu až po vlastní propojení na výrobu. Aby byl průmysl na tento trend připraven, situace vyžaduje reakci ze strany VŠ. V tomto článku je popsán systém kurzů, který informuje studenty o této metodologii.
Ženy v rodině F.L. Riegra a jejich účast ve veřejné zprávě
Neudorflová, Marie
Ve druhé polovině 19. století ženy z rodiny F.L. Riegra rozvíjely po několik desetiletí iniciativu v zakládání mateřských škol, dívčích škol a sociální pomoci matkám z nejnižších vrstev. V pozadí jejich činnosti byla ucelená filosofie, jejíž humanitní, demokratické a sociální aspekty vycházely z učení Bernarda Bolzana, vědce v trvalém konfliktu s církevními autoritami. Přes jeho žáky se jeho filosofie přenášela na další generace, včetně žen z rodiny F. Palackého a F.L. Riegra. Článek se v širším kontextu soustřeďuje na relevantní aspekty této filosofie.
Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.
Programovací jazyk Python a účelnost jeho zařazení do výuky
Vitásek, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem první části této bakalářské práce je shrnout základy programovacího jazyka Python. Ukázat jak programy v Pythonu vytvářet, co jsou moduly, základní datové typy, syntaxi a možnosti přístupu k jazyku. V druhé části se pak budeme zabývat popisem úvodních kurzů programování, jejich cíly a jaké výhody Python do výuky přináší. V neposlední řadě se pak podíváme na (ne)závislost Pythonu na platformě, na které běží, a jakým způsobem se dostaneme od Pythonu k jiným často používaným programovacím jazykům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 426 záznamů.   začátekpředchozí410 - 419další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.