Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 364 záznamů.  začátekpředchozí316 - 325dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence manažerů malých a středních firem
Mikešová, Vendula ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Tužová, Julie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem kompetence manažerů v malých a středních podnicích. V teoretické části je obecně popsána typologie podniků a jejich členění podle velikosti, organizační členění, vysvětlen podrobněji pojem manažer a jeho osobnostní charakteristiky. Následně se již více podrobně věnuji právě kompetencím, jejich vývoji a užití v minulosti, jejich charakteristice a následnému dělení. Konec teoretické části je věnován kompetenčnímu modelu. Praktická část diplomové práce je založená na výzkumném šetření (dotazování), kdy se snažím zjistit názory malých a středních společností na problematiku kompetencí a jejich potřeby a důležitosti u manažerů.
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců společnosti finančního sektoru
Vydláková, Pavlína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Likérová, Marie (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti finančního sektoru. Vzdělávání a rozvoj jsou jedny z nejvýznamnějších činností řízení lidských zdrojů a v rámci organizací by jim měl být věnován dostatečný prostor. Tato práce se v teoretické rovině věnuje důležitosti, povaze a struktuře vzdělávání a rozvoje. Praktická část se zabývá tím, jak jsou tyto procesy realizovány v anonymní společnosti XY. V závěru představuje SWOT analýzu, zhodnocení a návrhy na zlepšení vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti XY.
Manažerská komunikace v podniku
Růžičková, Barbora ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vidlař, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem manažerské komunikace v podniku. Především jsou zdůrazněny různé formy komunikace v podnikatelském prostředí, efektivní strategie úspěšného dorozumívání v organizaci, taktika krizové komunikace, nejčastější bariéry, konflikty a jejich překonávání. Dále se práce zaměřuje na problémy a změny související se současným trendem globalizace, kterými jsou odlišnosti v dorozumívání v nadnárodních společnostech nebo vliv technologie. Způsob komunikace v praxi je demonstrován v analýze dotazníkového šetření mezi manažery firmy Lafarge Cement, a.s. Primární data byla získávána ze zodpovězených emailů, kterého se zúčastnilo 5 manažerů této firmy. Dle vyhodnocení odborných odpovědí lze říci, že teoretické poznatky z oblasti forem komunikace a efektivní strategické komunikace se často shodují s praxí. Zřejmé je, že komunikaci není radno podceňovat a v praxi je správné dorozumívání jeden z nejdůležitějších faktorů úspěšné společnosti. Manažeři výše zmíněné firmy popisují i krizovou komunikaci, kde vychází z postupů a doporučení psaných v odborné literatuře. Výsledný rozbor manažerských odpovědí jasně ukazuje, že ačkoli je v praxi na správnou komunikaci kladen velký důraz (školení, motivace, hodnocení), téměř nikdy nelze dosáhnout dokonalého dorozumívání napříč celou organizací a manažeři ve firmě musí neustále čelit bariérám a v této oblasti se vzdělávat.
Genderová stereotypizace u budoucích manažerů
SVOBODA, Andrea
Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové stereotypy a předsudky u budoucích manažerů, v tomto případě se bude jednat o studentky a studenty studijního oboru Řízení a ekonomika podniku. Bude provedena komparace názorů a stereotypních představ studentek a studentů jednotlivých ročníků. Při terénním sběru dat bude využita technika sémantického diferenciálu.
Rozvoj dovedností manažerů
KOHOUTOVÁ, Martina
Hlavním cílem práce bylo analyzování a definování klíčových manažerských dovedností ve vybrané společnosti. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň těchto dovedností v podniku Kostelecké uzeniny, a. s. s následným vyhodnocením. V práci byla použita metoda CAMI. Manažeři společnosti také vyplnili dotazník a zodpověděli několik otázek, které se týkaly rozvíjení dovedností manažerů v tomto podniku. Na základě stanovených výsledků byly navrženy doporučení pro další rozvoj.
Význam koučinku v přímém prodeji na příkladu společnosti Southwestern
Charvátová, Veronika ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořák, Josef (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zkoumání závislosti mezi koučinkem a prodejními výsledky prodejců v průběhu stáže společnosti Southwestern. V teoretické části, na základě dostupné literatury a internetových zdrojů, popisuji pojem koučink a jeho historii. Dále se věnuji modelům koučinku a nástrojům, které koučové ke zvýšení výkonu koučovaných využívají. V závěru teoretické části definuji specifika přímého prodeje a vystihuji význam přímého prodeje v dnešní době. Praktická část je věnována společnosti Southwestern, která využívá přímý prodej k distribuci vzdělávacích produktů. Představuji zde historii společnosti, její produktové portfolio a letní Southwestern Advantage stáž pro studenty vysokých škol. Těžištěm této práce je výzkum, který jsem prováděla v průběhu léta 2012, kdy jsem aplikovala koučink při komunikaci s prodejci, se kterými jsem pracovala. Závěrem práce je propojení teorie s praxí a následná doporučení pro využití koučinku ke zvýšení objemu produkce prodejců společnosti Southwestern.
Využívání manažerských technik a metod při řízení vybraných subjektů
MORAVCOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu manažerských technik a metod ve vybrané firmě. Cílem tedy bylo provést rozbor používaných technik a metod řízení, charakterizovat možnosti jejich uplatnění v podnikatelských subjektech a navrhnout optimální systém moderních metod řízení ve vybraných subjektech. Teoretická část byla vytvořena pro přečtení odborných publikací k tématu, a výsledky teoretické části byly získány pomocí rozhovoru s manažerem podniku, a elektronických dotazníků, které byly poslány vedoucím pracovníkům. Na závěr byly zpracovány návrhy opatření, které by měly zlepšit fungování organizace.
Kompetence manažera pro řízení firmy
ŠPERLOVÁ, Radka
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout klíčové kompetence manažerů firem, popsat a zhodnotit požadavky na manažerské kompetence ve vybrané firmě a navrhnout případné změny.Svou práci jsem zaměřila na kompetence manažera, jejichž poznání a rozvoj jsou potřebné pro vysoký výkon klíčových manažerů a představují pro každou firmu výrazný krok směrem k vyšším výkonům. Díky přístupu orientovanému na manažerské kompetence firma dokáže lépe přijmout správné zaměstnance na správné pozice.
Vlastnosti a dovednosti manažerů
HLADÍLKOVÁ, Andrea
Cílem práce bylo analyzovat a definovat vlastnosti a dovednosti manažerů. Dílčím cílem této práce pak bylo zjištění těchto vlastností a dovedností, s následným vyhodnocením a popsáním stávající úrovně v managementu. V rámci práce se využila metoda případové studie a cíleného (řízeného) rozhovoru, na jejichž základě se stanovily návrhy na zlepšení. Pro kompletaci práce bylo dotazováno celkem pět manažerů z různých odvětví, kteří působí na vrcholové úrovni managementu. Během jednotlivých interview se manažerům kladly otázky, na které odpovídali a případně rozvíjeli své odpovědi o související podněty. Otázky se zaměřovaly na vlastnosti a dovednosti dotazovaných manažerů, na jejich předchozí pracovní zkušenosti, na maximální dosažené vzdělání a na úkoly a povinnosti spojené s výkonem jejich funkce. Rozhovory směřovaly k detailnímu zjištění všech potřebných informací, které se následně vyhodnotily jak individuálně, tak i v rámci skupiny. Z výsledků mé vlastní práce vyplynulo, že důraz na konkrétní vlastnosti a dovednosti manažera je kladen odlišně v závislosti na oboru, ve kterém se manažer pohybuje. Zásadní rozdíly jsou evidentní mezi odvětvím provozu a výroby. Jelikož se všichni dotazovaní manažeři nacházejí na podobné úrovni managementu, předpokládají se u nich stejné lidské a koncepční dovednosti, avšak u provozního manažera se ukázaly tyto vlastnosti a dovednosti jako lépe rozvinuté z důvodu zvýšených potřeb a nároků v tomto oboru. Mezi shodně jmenované vlastnosti uvedli manažeři komunikaci, motivaci svých podřízených, schopnost neustále na sobě pracovat a potřebné jazykové dovednosti. Mezi další zmíněné vlastnosti a dovednosti, které nad rámec vyzdvihovali jen určití respondenti, patří flexibilita, operativnost, schopnost být nad věcí, znalost sortimentu s následným uvedením výrobků na trh. Ve své práci se dále věnuji faktu, v jaké míře se s vlastnostmi a dovednostmi manažeři narodili a jaký podíl zaujímají dané vlastnosti nabyté během jejich praxe. Dle názorů dotazovaných manažerů je prvořadá praxe, kterou lze získat a rozvíjet jak zkušenosti, tak i vlastnosti a dovednosti. Pouze dva z respondentů poukázali na to, že se s některými potřebnými vlastnostmi/dovednostmi již narodili. Jedním z cílů mé práce bylo porovnání teoreticky nabytých vědomostí se získanými informacemi z praxe. Většina dotazovaných manažerů nemá vysokoškolské vzdělání, převážně mají středoškolské vzdělání zakončené maturitní zkouškou. Škola nebyla klíčovou pro získání jejich současné pozice. Většinu vědomostí nabyli dotazovaní manažeři praxí, nikoliv studiem. Zásadním tématem u vlastností a dovedností manažerů je samozřejmě rozšířit teoreticky nabyté vědomosti. Tyto vědomosti může získat manažer právě studiem na vysoké škole či absolvováním nějakého manažerského kurzu. V současné době umožňuje studium na vysoké škole i manažerské kurzy výběr z různých forem studií. Manažer tedy nemusí skončit se svou prací, ale může se při své práci neustále rozvíjet.
Manažerské kompetence
DUŠKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat a definovat klíčové manažerské kompetence a změřit je a vyhodnotit s následným popsáním stávající úrovně managementu. V první části práce je analyzována odborná literatura týkající se tématu kompetencí potřebných pro manažery a jejich rozvíjení. Pro druhou část práce je užito dotazníkové šetření.Výsledky jsou roztříděny do čtyř skupin a pro každou z nich jsou stanoveny návrhy dalšího rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 364 záznamů.   začátekpředchozí316 - 325dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.