Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podniková kultura ve vybraných podnicích
HLADÍLKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce bylo zhodnotit podnikovou kulturu ve vybraných podnicích a navrhnout případné změny vedoucí ke zlepšení současného stavu. Dílčím cílem bylo jak zjištění osobnostních typů vybraných manažerů a jejich vnímání podnikové kultury, tak i vnímání podnikové kultury řadovými pracovníky sledovaných podniků. V rámci práce byla využita technika dotazníkového šetření a technika nestandardizovaného rozhovoru, na jejichž základě se stanovily návrhy na zlepšení. Pro získávání potřebných údajů byli dotazováni vždy dva manažeři spolu se zaměstnanci obou firem. S manažery byly vedeny cílené rozhovory. Během jednotlivých interview byly manažerům kladeny otázky, na které odpovídali a případně je doplnili funkčními připomínkami. Otázky se zaměřovaly na osobu každého manažera a společnost, ve které pracují. Všichni manažeři dále vyplnili dotazník, který zkoumal jejich vnímání podnikové kultury. Zaměstnancům firem byl rovněž předložen dotazník na zjištění typu podnikové kultury, avšak už s nimi nebyl veden řízený rozhovor. Po vyhodnocení výsledků dostali manažeři prostor k vyjádření vlastního názoru, který byl do práce rovněž zakomponován.
Vlastnosti a dovednosti manažerů
HLADÍLKOVÁ, Andrea
Cílem práce bylo analyzovat a definovat vlastnosti a dovednosti manažerů. Dílčím cílem této práce pak bylo zjištění těchto vlastností a dovedností, s následným vyhodnocením a popsáním stávající úrovně v managementu. V rámci práce se využila metoda případové studie a cíleného (řízeného) rozhovoru, na jejichž základě se stanovily návrhy na zlepšení. Pro kompletaci práce bylo dotazováno celkem pět manažerů z různých odvětví, kteří působí na vrcholové úrovni managementu. Během jednotlivých interview se manažerům kladly otázky, na které odpovídali a případně rozvíjeli své odpovědi o související podněty. Otázky se zaměřovaly na vlastnosti a dovednosti dotazovaných manažerů, na jejich předchozí pracovní zkušenosti, na maximální dosažené vzdělání a na úkoly a povinnosti spojené s výkonem jejich funkce. Rozhovory směřovaly k detailnímu zjištění všech potřebných informací, které se následně vyhodnotily jak individuálně, tak i v rámci skupiny. Z výsledků mé vlastní práce vyplynulo, že důraz na konkrétní vlastnosti a dovednosti manažera je kladen odlišně v závislosti na oboru, ve kterém se manažer pohybuje. Zásadní rozdíly jsou evidentní mezi odvětvím provozu a výroby. Jelikož se všichni dotazovaní manažeři nacházejí na podobné úrovni managementu, předpokládají se u nich stejné lidské a koncepční dovednosti, avšak u provozního manažera se ukázaly tyto vlastnosti a dovednosti jako lépe rozvinuté z důvodu zvýšených potřeb a nároků v tomto oboru. Mezi shodně jmenované vlastnosti uvedli manažeři komunikaci, motivaci svých podřízených, schopnost neustále na sobě pracovat a potřebné jazykové dovednosti. Mezi další zmíněné vlastnosti a dovednosti, které nad rámec vyzdvihovali jen určití respondenti, patří flexibilita, operativnost, schopnost být nad věcí, znalost sortimentu s následným uvedením výrobků na trh. Ve své práci se dále věnuji faktu, v jaké míře se s vlastnostmi a dovednostmi manažeři narodili a jaký podíl zaujímají dané vlastnosti nabyté během jejich praxe. Dle názorů dotazovaných manažerů je prvořadá praxe, kterou lze získat a rozvíjet jak zkušenosti, tak i vlastnosti a dovednosti. Pouze dva z respondentů poukázali na to, že se s některými potřebnými vlastnostmi/dovednostmi již narodili. Jedním z cílů mé práce bylo porovnání teoreticky nabytých vědomostí se získanými informacemi z praxe. Většina dotazovaných manažerů nemá vysokoškolské vzdělání, převážně mají středoškolské vzdělání zakončené maturitní zkouškou. Škola nebyla klíčovou pro získání jejich současné pozice. Většinu vědomostí nabyli dotazovaní manažeři praxí, nikoliv studiem. Zásadním tématem u vlastností a dovedností manažerů je samozřejmě rozšířit teoreticky nabyté vědomosti. Tyto vědomosti může získat manažer právě studiem na vysoké škole či absolvováním nějakého manažerského kurzu. V současné době umožňuje studium na vysoké škole i manažerské kurzy výběr z různých forem studií. Manažer tedy nemusí skončit se svou prací, ale může se při své práci neustále rozvíjet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.