Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 553 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace s dětmi o smrti po ztrátě jim blízké osoby v kontextu učiva i jejich světa
Kleinová, Edita ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak mluvit s dětmi o smrti poté, co jim zemře někdo blízký, a to nejen v kontextu učiva, ale i jejich světa obecně. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. Část teoretická je řazena chronologicky tak, aby jednotlivé kapitoly co nejlépe navazovaly na sebe a utvořily tak čtenáři ucelený obraz o tom, jak vhodně s dětmi komunikovat o smrti. Empirická část je tvořena kvalitativním výzkumem, konkrétně výzkumnou metodou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Ty jsou vedeny s dospělými lidmi, kterým v nízkém věku zemřel někdo jim velmi blízký. Klíčová slova dítě, smrt, strach, ztráta, odloučení, smíření, učivo
Literární recepce dramatického konfliktu v Shakespearově Romeovi a Julii
Zuzáková, Adéla ; Blinková Pelánová, Eva (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Literární recepce dramatického konfliktu v Shakespearově Romeovi a Julii se zabývá jedinečností "shakespearovského tématu" a vystavěním dramatického konfliktu v Romeovi a Julii. Zaměřuje se detailní intepretaci a dvojí těžiště příběhu: na téma lásky a téma společenského konfliktu. Následně práce sleduje možnosti recepce shakespearovského konfliktu na dvou vybraných textech: novele Romeo a Julie na vsi (1856) od Gottfrieda Kellera a novele Romeo Julie a tma (1958) od Jana Otčenáška. Novely jsou interpretovány a je popsána výstavba a eskalace jejich konfliktů. Součástí práce je i užší komparace obou novel se Shakespearovským textem. KLÍČOVÁ SLOVA Romeo, Julie, konflikt, společnost, láska, smrt
Didaktický potenciál literárních textů s tematikou smrti pro 1. stupeň ZŠ
Bauerová, Zuzana ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem smrti a tím, jak ho pomocí literatury zprostředkovat žákům prvního stupně základní školy. Prvním cílem práce je zdůvodnit, proč téma smrti patří do výuky na prvním stupni. Hlavním důvodem je to, že pokud je dětem komunikace o tématu smrti odepřena či probíhá nevhodným způsobem, děti si o ní vytváří nesprávné představy, které na ně mohou mít negativní dopad. Práce zkoumá, jak se v průběhu času vyvíjí koncept smrti, jak v rámci společnosti, tak i u jedince. Dalším cílem je prozkoumat specifika práce s texty obsahujícími motiv smrti. Literatura je totiž nejvhodnějším nástrojem pro otevření a zpracování tématu smrti, a to nikoli jen ve škole. Je tomu tak nejen díky obsahu samotnému, ale i kvůli tomu, jak příjemce zpracovává informace přijaté z tohoto média. Hlavním cílem této práce je sestavit seznam literárních děl vhodných pro práci s tématem smrti ve školním prostředí a stručně je charakterizovat. Pro každý ročník základní školy jsem volím jeden knižní titul a navrhuji metodiku práce. Seřazeny od první třídy po pátou jsem vybrala tato díla: Návštěva malé smrti, Broučci, Oskar a růžová paní, Dva týdny s královnou a Most do země Terabithia.
Pohled pracovníků domovů pro seniory na smrt jejich klientů
PECHOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce bylo zjištění, jak pracovníci domovů pro seniory pohlížejí na smrt svých klientů, také se zjišťovalo, jestli se na tuto problematiku liší pohled sociálního pracovníka a pracovníka v sociálních službách Pro nalezení odpovědí bylo využito kvalitativní výzkumné šetření. Jako metoda sběru dat bylo použito dotazovaní. Jako technika kvalitativního výzkumu byl aplikován polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor byl složen z 6 pracovníků domovů pro seniory. Sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách byli zastoupeny ve stejném poměru. Domovy pro seniory byly vybrány náhodným výběrem z domovů v Jihočeském kraji. Pro vyhodnocení výsledků byla užita metoda otevřeného kódování. Výzkum ukázal, že pracovníci domovů pro seniory pohlížejí na smrt svých klientů jako na součást své práce. Tento pohled byl ovlivněn praxí v zařízení, z počátku pro ně byla smrt tabu, ale s délkou praxe se jejich pohled změnil a jsou schopni o smrti hovořit s klienty. Během výzkumu také vyplynulo, že rozdíl v pohledu na smrt sociálním pracovníkem a pracovníkem v sociálních službách je minimální. Také se zjistilo, jaký rozdíl je mezi zařízením, které poskytuje paliativní péči, a zařízením, které paliativní péči nevyužívá. Pracovníci domovů pro seniory praktikující paliativní péči jsou zvyklí a naučení s umírajícím více komunikovat. Muže tak být pro ně lehčí vypořádat se se smrtí klienta. Využití této bakalářské práce je různorodé. Lze ji využít jako informační materiál pro vedení domovů pro seniory, kterým může sloužit jako základ pro nalezení pomoci jednotlivých pracovníků domova pro seniory. Dalším využitím této bakalářské práce muže být inspirace pro další studenty sociální práce k výzkumu této problematiky.
Leopold I. ve světle česky psaných pohřebních kázání z roku 1705
MIŠTOVÁ, Marie
Předkládaná bakalářská práce se zabývá pohledem na císaře Leopolda I. v pohřebních kázáních sepsaných na jeho počest v roce 1705. Hlavním cílem je představit asociace spojené s císařovou osobností na základě česky psaných smutečních přednesů. Kromě představení konkrétních postav a předmětů, k nimž byl uvedený císař přirovnáván, přibližuje předkládaná práce taktéž životní příběh zesnulého panovníka. Rovněž je v rámci práce představen koncept vnímání smrti v raném novověku.
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
PODVALSKÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.
Bahno
Součková, Anežka ; Stanová,, Magda (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Praktickou částí této bakalářské práce je kniha s názvem Bahno. Obsahuje autorské kresby a texty, které se metaforicky i fakticky vztahují k bahnu: jako ke hmotě, v níž se rozkládají mrtvé organismy a rostliny a která zároveň živí půdu pro vznik života nového, a k bahnu jako existenčnímu temnu depresivního vnímání světa, nekonečnému hledání odpovědí na nekonečné množství otázek po smyslu a náplni existence. Období vzniku textů a kreseb bylo obdobím soustředěné pozornosti na podoby bahna, popkulturní reference nebo jeho jiné výskyty. Součástí intuitivního mapování bahna byla mj. návštěva obce Bahno a odebrání vzorku bahna z Bahna, jehož mikroskopické snímky jsou také součástí knihy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 553 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.