Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příčiny dominantní agrese psa domácího (Canis familiaris ) vůči člověku
Suková, Karolína ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Stella, Marco (oponent)
Karolina Suková Abstrakt Lidé žijí se psy (Canis familiaris) v těsném symbiotickém vztahu po mnoho tisíc let. Takový druh soužití se však neobejde bez určitých rizikových faktorů. Ačkoli agresivita je v živočišné říši přirozeným a široce rozšířeným fenoménem, projevy agresivity psa vůči člověku jsou považovány za veřejný zdravotnický problém, který musí být vyřešen. Pokousání psem mohou způsobit objeti traumatická zranění a zvířeti snížení kvality nebo dokonce ztrátu života. Tudíž je nesmírně důležité, aby byly zmapovány rizikové faktory psích útoků na člověka a aby byla stanovena preventivní opatření v souvislosti s tímto problémem. V tomto ohledu považujeme za základní dva druhy rizikových faktorů: faktory závislé na psovi (např. věk, plemeno, pohlaví a velikost) a faktory závislé na majiteli (např. způsob výcviku, předchozí zkušeností s péčí o psy, znalosti psího přirozeného chování, čas věnovaný psovi atd.). Naše studie zkoumala tyto rizikové faktory prostřednictvím dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo sedmdesát dva respondentů (majitelů agresivních i neagresivních psů). Naše výsledky ukazují, že majitelova znalost psího přirozeného chování, čas věnovaný psovi a pohlaví psa významně souvisí s agresivitou psa vůči lidem. Klíčová slova: pes domácí (Canis familiaris), agresivita, rizikové faktory,...
Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možná prevence šikany a zdravý rozvoj žáků.
Nováková, Sandra ; Kazík, Petr (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...
Vliv atrapy na chování samců strnada obecného a budníčka menšího v playbackových experimentech
Kubátová, Hana ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Playbackový experiment, ve kterém se zkoumanému jedinci přehrává nahrávka vokalizace a sleduje se jeho reakce, je hojně používaným nástrojem pro zkoumání ptačího zpěvu a jeho funkcí. Nejčastěji se používá samotný akustický stimul, někdy se však přidává také stimul vizuální v podobě atrapy. Atrapou bývá vycpanina daného druhu nebo modely vyrobené z různých materiálů. Mezi výzkumníky se diskutuje, jestli je nebo není potřeba atrapu v pokusech používat a jak její přítomnost ovlivňuje chování testovaných jedinců. Je však jen malé množství studií, které se na tuto problematiku přímo zaměřují a vliv atrapy testují. Nejlepším způsobem, jak působení atrapy na pěvce v playbackových experimentech otestovat, je podrobit stejné samce oběma variantám pokusu (s atrapou a bez atrapy) a reakce porovnat. Cílem této práce bylo provést právě takové pokusy na samcích budníčků menších (Phylloscopus collybita) a strnadů obecných (Emberiza citrinella) a zjistit, jestli se budou chovat v obou variantách experimentu podobně, nebo bude jejich reakce v přítomnosti atrapy zesílena. Budníčci reagovali v pokusu s atrapou výrazně agresivněji. Největším rozdílem byla doba strávená útočením na atrapu a setrvání v její těsné blízkosti. U strnadů neměla atrapa významný vliv na behaviorální reakci, ale ovlivnila reakci vokální. Samci...
Agresivita a šikana u žáku na vybrané základní škole
Semerádová, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je složena z úvodu do problematiky rizikového chování, agrese a šikany. V této části je také definován problém deviace. V praktické části je formou dotazníku zjištěn výskyt šikany v 7. třídách na vybrané základní škole. Poté se provedlo porovnání výsledků mezi sedmými třídami a byl uskutečněn rozhovor s metodičkou prevence pro 2. stupeň vybrané základní školy. Tímto rozhovorem jsem zjistila, zda je problematika šikany na této škole rozšířená a případně jaké mají preventivní opatření, která zamezí výskytu tohoto rizikového chování. V dotazníkovém šetření je mojí hlavní výzkumnou otázkou, zda se v 7. třídách vyskytuje šikana. Z výsledného šetření, mi vyšel velmi pozitivní výsledek, tj. 2/3 žáků se s šikanou nesetkalo a zbytek (1/3) žáků viděla na někom páchat šikanu, nebo se stali sami obětmi. Druhá výzkumná otázka je zaměřena na rozdíly v provádění šikany. Opět mi 2/3 žáků uvedlo, že je horší psychická šikana nežli fyzická. Závěrem této práce je vytvoření doporučení pro případ vyskytující se šikany. KLÍČOVÁ SLOVA: Agresivita, agrese, šikana, agresor, oběť, škola, rodina, deviace
Reaktivní agresivní žáci ve školní třídě očima svých pedagogů
Herzogová, Kateřina ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Má diplomová práce se soustředí na reaktivní agresivitu dětí na základních školách pohledem svých pedagogů. V teoretické části se soustředím na agresi, faktory ovlivňující agresivitu, reaktivní agresivitu a možné reakce pedagoga na reaktivně agresivní chování žáka. Snaží se vypozorovat, jak se učitelé potýkají s touto agresivitou v praxi. Výzkumná část se zabývá analýzou dat na základě výše zmíněných cílů, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Agresivní chování pacientů z pohledu sestry
Petříková, Zuzana ; Bratová, Andrea (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce "Agresivní chování pacientů z pohledu sestry" se zabývá problematikou vzrůstajícího výskytu agrese a násilí vůči sestrám ve zdravotnických zařízeních. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a empirickou. Obsahem teoretické části je úvod do dané problematiky a seznámení se s několika základními pojmy, které jsou důležité pro pochopení tohoto nežádoucího jevu. Teoretická část přináší stručný přehled již publikovaných studií na dané téma v České republice, v Evropě i ve světě. Empirická část informuje o výsledcích vlastního šetření provedeného za účasti 178 respondentů pracujících na pozici sestry ve 2 velkých nemocnicích v Praze. Byla použita metoda dotazníku vycházejícího ze škály VAPS (Výskyt Agrese Pacientů vůči Sestrám), zjišťující frekvenci kontaktu sester s různými formami pacientské agrese v posledním roce. Statistické zpracování bylo provedeno pomocí Mann-Whitneyho U-testu. S verbální formou agrese se v posledním roce setkalo 95,5% sester a s fyzickou formou agrese 80,3% sester, což jsou obdobné výsledky jako v jiných studiích s použitím VAPS škály, ale je to více, než se obvykle uvádí v literatuře. Součástí empirické části je též zhodnocení vlastních výsledků a stanovených hypotéz, komparace výsledků s již publikovanými studiemi, diskuse, doporučení pro praxi,...
Vliv atrapy na chování pěvců v playbackových experimentech
Kubátová, Hana ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Linhart, Pavel (oponent)
Pro zkoumání ptačího zpěvu a jeho funkcí se hojně využívá playbackových experimentů, při kterých je testovanému jedinci přehrávána nahrávka vokalizace a sleduje se jeho reakce. Většina studií používajích playback prezentuje pouze akustický stimul. Někdy se však připojuje také atrapa představující stimul vizuální. Tato literární rešerše se zabývá otázkou, zda a případně jak může přítomnost atrapy ovlivnit chování pěvců. V první části je podle zaměření vybráno několik skupin experimentů. V nich je pak porovnáváno, jak často se v daném typu experimentu atrapa používá, jak se v závislosti na její přítomnosti liší design a zejména výsledky pokusů a co o jejím použití soudí sami autoři. Následuje pokus o porovnání v rámci druhů, avšak kvůli rozličnosti experimentálních přístupů a prezentování výsledků v odlišných, často neporovnatelných fromách, nebylo možné předložit ucelené výsledky. Dále jsou rozebírány spíše ojedinělé studie, kde byly pokusy s atrapou a bez atrapy provedeny na stejných jedincích. Z rešerše vyplývá, že atrapa samcům často umožňuje projevit další vzorce chování, které mohou výzkumníci sledovat, a může tak zpřesnit vyhodnocení síly reakce. Při výzkumu agresivních signálů je pro ověření jejich spolehlivosti přítomnost atrapy nezbytná. S atrapou jsou podmínky přirozenější, avšak zvyšuje...
Agresivita dětí v mateřské škole
MAJEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá agresivitou dětí v mateřské škole, agresivními projevy a jejich příčinami, řešením konfliktních situací a způsoby, jak dětem pomoci agresivitu zvládat. Cílem práce je zjistit, jak mohou pedagogové v mateřských školách pomoci dětem usměrnit jejich agresivitu. Teoretická část uvádí problematiku agresivity z pohledu biologického fungování a vlivu sociálního prostředí. Dále se zabývá příčinami agresivního chování, reakcemi vychovatelů na agresivní projevy a prostředím, které ke snížení jejich četnosti přispívá. Popisuje také cesty vedoucí k rozvoji emoční inteligence, sebeovládání a rozvoji komunikačních dovedností či práci s agresivitou ve výchovách. Praktická část je složena z kazuistik tří dětí, které se častěji projevují agresivně v kolektivu mateřské školy, a u kterých se příčiny agresivního chování liší. Tyto děti jsou pro lepší představu blíže charakterizovány uvedené jsou jejich temperamentové vlastnosti a vztah s ostatními členy třídy. Dále se tato část zabývá popisy aktivit pomáhajících agresivitu usměrňovat. U těchto her a činností jsou zachyceny reakce pozorovaných dětí i celkové působení na kolektiv.
Úlohy sestry v péči o pacienty s násilným chováním
FIŠEROVÁ, Andrea
Cílem práce je zjistit, jaké jsou úlohy sestry v péči o nemocné s násilným chováním. Druhým cílem je zjistit, jaké dovednosti sestra musí mít v prevenci proti násilí. Posledním cílem je zjistit, jak se sestra chová, předtím, než je napadena pacientem. Ke zpracování empirické části diplomové práce byla použita kvalitativní metoda výzkumného šetření. Realizace sběru dat byla prováděna pomocí hloubkových rozhovorů. Získaná data byla přepsána a kódována do konkrétních kategorií a podkategorií. Výzkumný soubor tvořilo celkem 14 sester z chirurgického, interního, gastroenterologického, traumatologického oddělení a jednotek intenzivní péče na chirurgii, gastroenterologii a interně v nejmenované okresní nemocnici v Jihočeském kraji. Cíle diplomové práce byly zjištěny a popsány v části výsledky. Z výzkumného šetření vyplynulo, že všeobecné sestry by měly zájem o kurz nebo seminář týkající se násilí ve zdravotnictví. Proto navrhuji plán celodenní odborné konference.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.