Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.
Tuhost ramene průmyslového robotu
Vogel, Jan ; Jurčišin,, Miroslav (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Analýza tuhosti ramene průmyslového robotu s lineární kinematikou při operaci vrtání za pomoci optického skeneru. Nalezení optimální velikosti řezné síly pro vrtání tak, aby deformace ramen byla minimální a zároveň, aby vznikající chvění od řezného procesu bylo také minimální.
Hybridní vibrační generátor
Rasocha, David ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh hybridního piezoelektrického vibračního generátoru. Hlavní myšlenka spočívá v umístění permanentního magnetu na konec vetknutého piezoelektrického nosníku a vhodném umístění cívky. Cívka s procházejícím magnetickým polem generuje napětí na zátěži. Piezoelektrický nosník bude v závislosti na své deformaci také generovat napětí. Pro modelování bude využit program Femm, Matlab a Simulink.
Využití akustické emise při sledování hydraulických strojů
Závorka, Dalibor ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je objasnit moţnosti vyuţití akustické emise jako diagnostického nástroje pro pouţití u hydraulických strojů. Zejména při odhalování výskytu trhlin v součástech stroje, a to za předpokladu změny v akustickém projevu části za provozu. Toto objasnění je postaveno na sérii jednoduchých měřených experimentů, které jsou zaloţeny na sledování projevu šroubu umístěného do proudu kapaliny v trubici, přičemţ je dotaţen vůči vnitřní stěně potrubí patřičným utahovacím momentem. Tímto předepnutím je simulována trhlina v tělese. Velké předepnutí má simulovat malou nebo ţádnou trhlinu, a naopak malé, nebo ţádné předepnutí představuje trhlinu velkou. Experimenty jsou měřeny pomocí skupiny snímačů tlaku a zrychlení a jejich vyhodnocení je provedeno pomocí programu vytvořeného v softwaru MATLAB. Výstupy programu jsou grafy efektivních hodnot z celého záznamu měření rozdělené na jednotlivé frekvence spektra a grafy poměrných vzrůstů. Tyto grafy porovnávají spektra jednotlivých konfigurací pro posouzení projevu změn jednotlivých parametrů.
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
Mechatronický přístup v dynamice vozidel
Kučera, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mechatronickým přístupem v dynamice vozidel. Celek je rozdělen na dvě hlavní části, kde v první části jsou prováděny analýzy vibrací, měření a analýza funkce hnacího traktu nákladního vozidla. Druhá část práce popisuje tvorbu výpočtových modelů umožňujících simulovat jízdní stavy, vibrace vozidla, a jejich rozšíření pro vývoj mechatronických systémů. Jsou zde ukázány různé jízdní režimy řízené vytvořeným algoritmem pro mechatronické systémy. Hlavním nástrojem pro vývoj mechtronických systémů je vytvořený simulátor vozila umožňující testovat výpočtové modely v reálném čase.
Úprava zkušebního zařízení ložisek pro aplikaci metody akustické emise
Suchanek, Daniel ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na konstrukční úpravu zařízení pro zkoušky trvanlivosti valivých radiálních ložisek tak, aby bylo možné aplikovat diagnostickou metodu akustické emise. Je předpoklad, že metoda AE umožní identifikovat poškození ložisek v dřívějších stádiích než vibrační diagnostika. Konstrukční úpravy umožňují i doplnění systému moderními vibrodiagnostickými prostředky.
Diagnostika vibrací elektromagnetického původu v asynchronním motoru
Koníček, Pavel ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je seznámení s postupy diagnostiky vibrací v elektrických strojích. Popsání jednotlivých zdrojů vibrací nacházejících se uvnitř a vně elektrického stroje. Popis zdrojů vibrací se pak přednostně věnuje vibracím elektromagnetického původu. Je zde uveden popis konstrukce asynchronního motoru a jeho magnetického obvodu, teorie vibrací a jejich vznik. Popsány jsou zde i snímače umoţňující měření vibrací a matematický aparát na jejich vyhodnocení. V této práci je také uvedeno praktické měření vibrací na asynchronním motoru, zpracování naměřených dat, jejich následná analýza a počítačová simulace vibrací elektromagnetického původu. Závěr této práce je pak věnován zhodnocení získaných dat.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.
Mechatronický návrh elektromagnetického vibračního generátoru
Jurosz, Pavel ; Houška, Pavel (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úpravou konstrukce generátoru elektrické energie z vibrací, který je jedním ze způsobů řešení problematiky dlouhodobě stabilního zdroje energie pro napájení bezdrátových senzorů. Na základě rešerše studující aktuální stav problematiky je navržena nová konstrukce generátoru, která se snaží vylepšit vlastnosti současného generátoru s ohledem na zachování co nejmenších rozměrů a hmotnosti. Jedním z výstupů této práce jsou výsledky simulací s parametry navrženého generátoru a jejich následné vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.