Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 318 záznamů.  začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Financování politických stran v České republice
Burianková, Lucie ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Nakolik je systém financování politických stran efektivní a důvěryhodný? Působí politické strany doopravdy jako nezávislé subjekty? Předmětem bakalářské práce je analýza systému financování politických stran v ČR a je strukturovaná do tří částí. První kapitola popisuje obecná východiska dané problematiky. V druhé kapitole autorka rozebírá způsoby financování stran a současné tendence. Transparentnosti a kontrolnímu mechanismu se věnuje kapitola třetí. K dosažení vytyčených cílů slouží data z let 2001 až 2009.
Politický marketing ve střední Evropě
Šanda, Jakub ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Prochazka, Jan (oponent)
Diplomová práce Politický marketing ve střední Evropě analyzuje jednak historická východiska, kulturní specifika, ekonomické, geografické a sociodemografické faktory, které ovlivnily rozhodování voličů v jednotlivých zemích, poukazuje na komunikace jednotlivých politických subjektů a rozebírá výsledky parlamentních voleb v České republice, na Slovensku a v Maďarsku a prezidentských voleb v Rakousku a Polsku, které se konaly v roce 2010. Na základě zjińtěných skutečností predikuje dalńí pravděpodobný vývoj politických subjektů na politických scénách v jednotlivých zemích a určuje klíčové faktory, podle kterých se voliči ve volbách rozhodovali.
Reforma volebního systému na Ukrajině: důvody a důsledky
Lakei, Iryna ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Slobodyanik, Lada (oponent)
Předmětem bakalářské práce je problematika volební reformy na Ukrajině, která proběhla v roce 2004. Cílem práce je zároveň zjištění, zda v důsledku reformy došlo k omezení, nebo naopak k rozšíření politické plurality, zda bylo dosaženo cílů reformy, které si kladla, a pro koho byla reforma výhodná.
Sugestivní technologie v reklamě
Sora, Olena ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na podrobný rozbor sugestivních technik, které se objevují v současné reklamě. Problematika vlivů v reklamě je již mnoho let aktuální. Na jedné straně vystupují podnikatelé a tvůrci reklamy s cílem ovlivnit spotřebitele a motivovat ho k nákupu. Na druhé straně je potenciální zákazník, který se snaží získávat informace o potřebném zboží a přitom sebou nenechat manipulovat. Sugestivní technologie, které se používají v reklamě, ovlivňují zákazníky, přesvědčují a motivují ho. Ve své práci jsem se zamyslela nad politickou reklamou, zejména předvolebními reklamními kampaněmi,pomocí obsahové analýzy porovnávala jsem reklamní kampaně největších politických stran v České Republice s cílem zjistit jaké techniky se využívají, na koho se obracejí tato sdělení a jaké pocity to vyvolává ve spotřebitelích- voličích.
Penzijní reforma a její aspekty v programech parlamentních politických stran
Pintér, Ivan ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Pavlisová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou programů českých parlamentních politických stran s důrazem na penzijní reformu. Cílem práce je zkoumat odlišné přístupy k reformě napříč politickým spektrem. Nejdříve jsou vymezeny možnosti financování penzijního systému a jeho současný platný systém v ČR. Následně jsou prezentovány návrhy reformy penzijního systému z dílen politických stran v období 2004-2010. Na závěr je popsána současná situace a stav reformy v roce 2011.
Fungování politických stran na komunální úrovni:Případová studie v obci Milevsko
Stahlová, Michaela ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Cílem práce je analyzovat fungování sedmi milevských politických stran, které kandidovaly ve volbách do zastupitelstva obce v roce 2010. Popsat jakým způsobem strany tvořily kandidátní listiny, volební programy a organizovaly předvolební kampaň. Práce by měla zároveň přispět k poznání toho, jak strany spolupracují se zmocněncem strany a jakým způsobem financují předvolební kampaň.Práce je strukturována do čtyř kapitol. První část se věnuje teoretickému vymezení pojmů a charakteristice komunálních voleb.V kapitole Milevsko a komunální volby jsou pak uvedeny základní údaje o Milevsku a výsledky voleb do zastupitelstva obce v roce 2010. Samostatná kapitola je věnována stranám kandidujícím ve volbách 2010.Poslední kapitola se zabývá povolebním vyjednáváním a sestavení koalice.
Vnitrostranická demokracie v ČR - komparace ODS a ČSSD
Müllerová, Miroslava ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent)
Politické strany jsou nedílnou součástí moderních demokracií. Málokdo má však ponětí o probíhajících mechanizmech uvnitř stran. Cílem práce je zhodnocení vnitrostranické demokracie u dvou nejsilnějších českých stran -- Občanské demokratické strany a České sociálně demokratické strany. Práce je strukturována do dvou kapitol. První kapitola se věnuje politickým stranám -- definici pojmu, funkcím a vybrané typologii a pojednává také o pojmu vnitrostranická demokracie. Ve druhé kapitole jsou nejdříve strany krátce představeny, další podkapitoly pak analyzují jednotlivé aspekty, podle kterých lze měřit úroveň vnitrostranické demokracie. Po určitém vymezení dané podkapitoly se přechází k samotné komparaci. Závěrem jsou všechny výsledky shrnuty a ohodnoceny.
Disent v parlamentní většině:legislativní činnost PS Parlamentu ČR v letech 1996-2010
Kuta, Martin ; Reschová, Jana (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Parlamentarismus vyžaduje přítomnost parlamentě způsobilých stran. Nesouhlas uvnitř stran vede k zablokování systému; vláda se nemůže opřít o podporu svých poslanců a nepodaří se jí prosadit svoje návrhy na projednávání v parlamentu. Z hlediska parlamentního systému tak výzkum disentu v parlamentní většině představuje jednu ze základních otázek. Práce se zabývá nesouhlasem v teoretické rovině. Na příkladu české Poslanecké sněmovny text konceptualizuje hlasovací nesouhlas (zamítnutí vládního návrhu zákona v první čtení jako vyjádření absolutního nesouhlasu). Práce dále testuje hlasovací jednotnost českých politických stran, které se účastnily vládní koalice. Nesouhlas s vládní politikou je podle empirického výzkumu způsoben nesouhlasem uvnitř vládních stran, nikoli nesouhlasem mezi stranami vládní koalice.
Zastoupení žen v politice: případová studie Česká republika
Pozlovská, Zuzana ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Práce se zabývá zastoupením žen v politice, zejména na území České republiky. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda přístup českých politických stran k ženám v politice je ovlivněn její pozicí na levo-pravém spektru. Nejprve přibližuje vývoj postavení žen ve společnosti od 18. století a boj za jejich práva v rámci feminismu. Následně představuje metody, kterými lze podpořit politickou činnost žen. Třetí kapitola sleduje přístup sedmi politických stran, které se dostaly do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006 a 2010, k ženám v politice. Porovnává u nich přístup k rovnému zastoupení mužů a žen v politice, a to jak ve vnitrostranických dokumentech, tak ve skutečném chování. Dochází k závěru, že v přístupu strany k ženám v politice hraje roli spíše jejich mocenské postavení, než ideologické zaměření. Čím větší má strana podíl na moci, tím méně dává ženám příležitostí.
Marketing českých politických stran v roce 2010
Stručovská, Hana ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Šanda, Jakub (oponent)
Diplomová práce na téma "Politický marketing ČR 2010. Kampaně do PS PČR" má za cíl zmapovat politický marketing nejvýznamnějších českých politických stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Práce se zaměřuje především na marketingové kampaně stran a jejich nejvýraznější momenty, které měly vliv na výsledky voleb. Práce je zasazena do konkrétní politické situace. Nejprve je zde politický marketing popsán teoreticky, potom se práce zaměřuje na konkrétní strany a jejich kampaně. V práci je využíváno metod obsahové analýzy, analýzy mediálních prostředků a rozhovoru s volebním manažerem. V práci jsou zpracovány primární i sekundární informace. V práci jsou zanalyzovány hlavní momenty kampaní stran s vazbou na marketingová pravidla a výsledky voleb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 318 záznamů.   začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.