| |
|
Larp - Divadlo bez diváků
Šťástka, Jan ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem rolových her se zacílením na společenskou akční a dramatickou hru larp. Úvodem jsou vysvětleny základy antropologické a sociologické teorie her z děl několika předních teoretiků hry. Následující část se zabývá herními i neherními předchůdci larpu, tématem bude zejména jejich historie a společenský význam. Samotný larp je definován a popsán z hlediska her a jeho historie ve světě i v České republice. Část je věnována subkultuře larpu, jejíž existence nemusí být na první pohled zřejmá. V další části je provedena klasifikace jednotlivých druhů her známých na území ČR a jsou vyjmenovány nejvýznamnější spolky, které přispěly do české larp komunity. Ve výzkumné části jsou kompilace dat a poznatků z pozorování tří různých her. Cílem této případové studie je pochopit smysl těchto her a jejich význam pro život hráče. Závěrem jsou shrnuty poznatky z předchozího textu.
|
|
Sebeprezentace pomocí vzhledu
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Tato práce se zabývá dvěma otázkami. První z nich je ta, do jaké míry lze prezentovat vlastní představu o sobě samém pomocí takových prvků jako je způsob oblékání, způsob držení těla, výraz tváře a celkový vzhled. Zkoumá, do jaké míry a u jakých vlastností dochází ke shodě nebo k rozporu mezi hodnotícími a do jaké míry se tato představa shoduje s vlastní představou hodnocených jedinců. Druhým úkolem této práce bylo prozkoumat, zda existuje shoda v tom, co je vnímáno za nositele významů vyvolávající dané dojmy a zda jsou tyto prvky vnímány jako znaky stejného, nebo alespoň přibližně stejného významu a pokud dochází k nějakým rozdílům ve vnímání nositelů významů, jak a v jakých případech se tomu děje, co dané prvky nebo jedince spojuje.
|
|
Využití masky v metodě Jacquese Lecoqa
Smolová, Zuzana ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Práce se zabývá otázkou využití masky v metodě Jacquesa Lecoqa. Ve své první části seznamuje s obecnými principy Lecoqovy metody, s její strukturou a náplní. V druhé části zasazuje metodu do kontextu francouzského divadla dvacátého století a na pozadí Lecoqova životopisu poukazuje na klíčové spojitosti. Třetí, hlavní část je věnovaná podrobné studii konkrétních druhů masek, které jsou v metodě používány. Je zde popsán způsob práce s těmito maskami i jejich význam v rámci hereckého tréninku.
|
|
Pravoslavná ortodoxní psychoterapie (jiný přístup ke člověku)
Hempl, Jiří ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Vopatrný, Gorazd Josef (oponent)
(Anotace) Tato práce srovnává pravoslavný ortodoxní přístup k člověku s psychoterapeutickými směry, konkrétně s psychoanalýzou, analytickou psychologií a logoterapií. Tyto směry vycházejí z pozitivistických východisek a tak také přistupují ke člověku. Na rozdíl od psychoanalýzy analytická psychologie a logoterapie uvažují o duchovním aspektu člověka, ale spíše tento aspekt psychologizují. Pravoslavná ortodoxní terapie pracuje především s tímto aspektem. Vychází z učení patristické antropologie poukazující na člověka jako stvořenou bytost dle knihy Genesis. Především duchovní aspekt sehrává ve vztahu mezi člověkem a Bohem zásadní roli. Vztah mezi Bohem a člověkem byl narušen vzpourou vůči Bohu, jenž má za následek ontologickou proměnu lidské přirozenosti. Duševní problémy člověka dle této psychoterapie pramení z ontologické proměny člověka. Tuto ontologickou proměnu charakterizuje "kožená suknice", kterou zhotovil Bůh člověku, aby mohl přežít v padlém stavu. Řešením duševních a posléze i duchovního problému je přijetí stavu "kožené suknice" a obnovení vztahu s Bohem.
|
|
Portrét - maska, figura-kostým (člověk a jeho masky)
Beníčková, Veronika ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na zhodnocení roole masky a kostýmu v životě člověka a na jejich vliv na individualitu osobnosti. Potřeba proměny jedince vzhledem k veřejnému prostoru v každodenním životě se zpětně odráží v jeho vnitřním světě a dopadá na jeho psychiku a identitu. Ve svém projektu jsem se zaměřila na sebe jako na obyčejného člověka s konkrétními pocity a s mým vlastním osudem. Proto jsem zvolila jednoduché bílé pozadí. Reflektovala jsem zkušenosti z teoretické části. Vybrala jsem si fotografie pro mě osobně něčím důležité. Momenty vztažené k momentálnímu vnitřnímu prožitku v mém životě. Zaměřila jsem se výhradně na osobní a vnitřní prožitek.
|
|
Umění masek
HORÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce na téma Umění masek se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Úvodní teoretická část se zabývá samotnou definicí masek, jejich funkcí, významem a v neposlední řadě i základním rozdělením. Za cíl si tato práce klade také zmapovat umění masek ve dvou afrických státech, Demokratické republice Kongo a Nigérii. Poslední kapitola je věnována vlivu afrického umění na evropské malířství a sochařství počátku 20. století. Tuto část doplňuje obrazová dokumentace. Praktická část se zabývá výtvarnou stránkou vybraných masek.Získané poznatky z teoretické části jsou důležitou inspirací pro výtvarnou realizaci souboru koláží.
|
|
Programové vybavení pro práci s mikroskopickým obrazem
Pavlišta, Libor ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje se základním zpracováním obrazu v oblasti šedotónového a binárního obrazu. Zabývá se také analýzou získaných dat. Seznamuje s termíny jako morfologie či segmentace obrazu. Získané poznatky jsou aplikovány pro tvorbu programu na kompletní zpracování mikroskopického obrazu v programovém prostředí LabView s následnou analýzou a vykreslením výsledků do obrazu. Probíhající operace jsou pro lepší představu dokládány průběžnými obrázky.
|
|
Uniformní maska "vnitřního já" ve výtvarném pojetí
FRENCL, Ondřej
Teoretická část této práce se zabývá výkladem vztahu mezi individuálním ? vnitřním Já? a uniformní maskou, pod kterou se skrývá ve společnosti tak, jak je pojat v práci C. G. Junga a E. Goffmana. Praktická část práce je individuální interpretací tématu v plošném a prostorovém ztvárnění, pro které bude výchozím zdrojem forma komiksu. Pro vytvoření jejího konceptu po obsahové a formální stránce rozebírá tematicky příbuzná díla vybraných českých umělců, kteří se zabývali člověkem a jeho vnitřním životem. V těchto rozborech využívá také základní poznatky z teorie umění a psychologie umění.
|
|
Návrh učebny počítačových sítí
KRHÁNEK, Jiří
Tato práce se zabývá návrhem počítačové učebny pro výuku počítačových sítí. Nejprve se věnuji postupu vytvoření počítačové sítě. Rozhoduji jaký hardware a síťové prvky jsou potřeba pro realizaci plně funkční počítačové sítě. Poté popisuji síťové nastavení v operačních systémech. Nakonec jsem se zaměřil na řešení konkrétních případů, které by studenti mohli v takovéto počítačové učebně řešit.
|