|
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
|
|
Využití zrcadlových neuronů v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po cévní mozkové příhodě
Dedja, Fregen ; Čakrt, Ondřej (vedoucí práce) ; Mareš, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Využití zrcadlových neuronů v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po cévní mozkové příhodě se zabýva problematikou CMP a zrcadlových neuronů a jejich výužití v rehabilitaci. Cílem této práce je shrnout údaje o skupině neuronů, které hrají zásadní roli v porozumění, napodobení a provadění pozorovaného pohybu. Tyto neurony mohou vysvětlit lidskou schopnost učit se napodobováním. Tato práce se skládá ze tří částí. První část popisuje základní poznatky o CMP, projevy, průběh, diagnostiku a léčbu. Druhá část vysvětluje funkci zrcadlových neuronů a zabývá se jejich využitím v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po CMP. Poslední část práce se věnuje kazuistice pacienta po CMP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Neuromarketing a jeho využití při práci se značkou Mary Kay
Šetková, Lenka ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Steinerová, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá představením neuromarketingu jako nové formy vysoce efektivního marketingu. V teoretické části jsou popsány vybrané nástroje měření mozkové aktivity, zásadní pojmy v neuromarketingu, zrcadlové neurony, soma značky. Zmíněná je i podprahová reklama a její praktiky. Pozornost je věnována také rozdílům mezi mužským a dámským mozkem. Praktická část nejprve představuje společnost a značku Mary Kay, včetně globálních marketingových aktivit. Dále obsahuje analýzu postavení této značky na českém trhu, hodnocení současných marketingových aktivit nezávislé kosmetické poradkyně s návrhem na zlepšení a zvýšení objemu prodejů.
|
|
Soudobé trendy v oblasti zrcadlových neuronů
ŠLAJSOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je shrnutím vybraných témat z rozsáhlé oblasti teorie zrcadlových neuronů. Je teoretického rámce, vedena jako přehledová studie a odborná rešerše cizojazyčných zdrojů. Informuje o vhledu do problematiky zrcadlových neuronů, kde se zaměřuje na celistvé uchopení tématu. Dále pak bere v úvahu psychosociální aspekty, které pojednávají o teorii zrcadlových neuronů v kontextu vazby dítěte a matky, jazyka a řeči, interkulturních rozdílů, emocí a imitace. Následuje aplikace teorie v psychoterapii. Dalším hlediskem jsou klinické aplikace zaměřující se na vysvětlení vybraných psychických a neurologických poruch nebo jejich terapii, využívajících zmíněnou teorii. Následuje pojednání vysvětlující principy umění na neuropsychologické bázi. Kapitola aktivace zrcadlových neuronů u konzumního jedince popisuje nově se rozvíjející oblast neuromarketingu a médií. Poslední částí je využití teorie zrcadlových neuronů v oblasti sportu.
|
|
Neuromarketing
Brtník, Adam ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá problematikou nové marketingové disciplíny, neuromarketingem. V první polovině práce je popsáno použití takzvaných zobrazovacích metod, a také jsou zde uvedeny základní poznatky o fungování mozku. Konkrétně se jedná o rozdělení mozku a způsob, jakým starý mozek komunikuje se svým okolím a nakonec taky způsoby, jak pracovat se všemi lidskými smysly. V druhé polovině se pak práce zabývá konkrétními fenomény lidského mozku, primingem a mirroringem. Nezbytnou součástí práce je i problematika etiky a neužitelnosti neuromarketinku, která je zmíněna na konci práce.
|
| |
| |