Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční vzdělávání v České republice
NOVOTNÁ, Adéla
Nutnost zvýšit zájem o téma finanční gramotnosti přinesla finanční krize. Právě v této době se nejvíce ukázaly informační nedostatky lidí a jejich neschopnost si ve složitých finančních situacích poradit. Tato práce si klade za cíl nalézt, co možná nejvíce projektů, které se v současné době věnují podpoře finančního vzdělání obyvatel ČR. Dle zaměření projektů dospět k možným příležitostem pro vlastní projekt. Návrh vlastního projektu pro neziskovou organizaci.
Finanční gramotnost a její průzkum u klientů bankovních ústavů v ČR
BLÁHOVÁ, Stanislava
Téma této bakalářské práce zní ?Finanční gramotnost a její průzkum u klientů bankovních ústavů ČR?. Snahou práce je přiblížit pojem finanční gramotnost a analyzovat chování klientů bank. Teoretická část se zabývá pojmem finanční gramotnosti. Dále se snaží přiblížit produkty, které nabízí banky v ČR. V poslední řadě je teoretická část věnována zadlužení domácností a také na to, na co by si měli občané ČR dávat pozor. Praktická část je zaměřena na výzkum, který probíhal s pomocí dotazníkové metody. Šetření prokázalo zda jsou občané finančně gramotní a také jaké finanční produkty využívají.
Analýza ukazatele RPSN u spotřebitelských úvěrů
Muzikář, Martin ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou roční procentní sazby nákladů (RPSN) a dalších klíčových parametrů spotřebitelských úvěrů s ohledem na dodržování zákonných povinností ze strany hlavních poskytovatelů spotřebitelských úvěrů na českém úvěrovém trhu. První část práce pojednává o ekonomických aspektech spotřebitelských úvěrů, ve které je věnována pozornost především analýze zadluženosti českých domácností se zaměřením na trh spotřebitelských úvěrů. Část druhá je věnována právním aspektům spotřebitelských úvěrů, tedy především zákonným požadavkům, které jsou kladeny na poskytovatele spotřebitelských úvěrů. Ve třetí části je provedena samotná analýza ukazatele RPSN u spotřebitelských úvěrů, přičemž pozornost je věnována i tzv. "půjčkám do výplaty". Na základě nastavených modelů úvěrů je provedena komparace RPSN u jednotlivých produktů jak z hlediska jejich souladu se současnou legislativou, tak i z hlediska toho, kdo je poskytovatelem spotřebitelského úvěru. Závěrečná část nabízí konkrétní doporučení pro rozvoj finanční gramotnosti a pro budoucí legislativní vývoj v této oblasti.
Optimalizace ekonomicky orientované gramotnosti ve středním odborném vzdělávání v České republice
Kováčik, Peter ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit aktuální stav utváření ekonomické gramotnosti v českém školství a předložit návrh na jeho optimalizaci. Toho bylo dosaženo prostřednictvím rešerše tištěných i elektronických zdrojů, která ukázala zaměření současného stavu budování ekonomické gramotnosti zejména na gramotnost finanční jako jednu ze složek gramotnosti ekonomické. Proto je v diplomové práci zpracován návrh na rozšíření současného stavu o další témata.
Měření dopadů společesnké odpovědnosti firem - Případová studie na finanční gramotnost v České republice
Jelínková, Markéta ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Škorpil, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, která metoda je nejvhodnější pro měření dopadů Společenské odpovědnosti firem a rovněž specificky tzv. Corporate Community Investment, což je součástí CSR. V diplomové práci byly použity různé metody jako je analýza, srovnání, osobní rozhovory i rozhovory po telefonu či dotazník. Část 1 poskytuje přehled týkající se Společenské odpovědnosti firem z různých perspektiv. Části 2 a 3 se zaměřují na měření dopadů Společenské odpovědnosti firem a na konkrétní metody měření. Část 4 podává srovnání existujících metod. V části 5 se řeší případová studie týkající se projektů ČSOB zaměřených na finanční gramotnost v České republice, včetně analýzy finanční gramotnosti z hlediska "potřeby" a "nabídky", a také aplikace metod měření. Co se týče výsledků práce, Global Reporting Initiative se potvrdila být nejvhodnější metodou pro měření Společenské odpovědnosti firem/udržitelnosti obecně, zatímco metodika London Benchmarking Group je nejvhodnější metodou v rámci Corporate Community Investment. Nicméně obě metody nejsou vyčerpávající, tudíž by měly být při jejich aplikaci doplněny.
Finanční gramotnost vietnamských imigrantů v ČR
Le, Minh Xuan ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá finanční gramotností vietnamských imigrantů v České republice. Práce vychází především z terénního šetření provedeného autorkou diplomové práce. Hlavním cílem je vystihnout reálnou situaci finančních znalostí Vietnamců v ČR a poukázat na některé jejich nedostatky a mylnou orientaci ve světě financí. Snahou je upozornit na některé problémy a předcházet tak mnohým komplikacím, které by mohly vzniknout nedostatečnou informovaností cizinců ohledně finančních produktů. Práce se též pokouší navrhnout způsob, jak zvýšit jejich finanční gramotnost. Diplomová práce se skládá ze tří kapitol. První popisuje základní charakteristiku Vietnamců v ČR. Druhá kapitola prezentuje výsledky šetření a třetí se zabývá analýzou finanční instituce, která by se chtěla zaměřit na vietnamskou klientelu žijící v ČR.
Finanční gramotnost dospělých se zaměřením na studenty vysokých škol
Peukertová, Petra ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pavelka, František (oponent)
Tato práce je věnována zkoumání finanční gramotnosti dospělé populace, přičemž je v ní charakterizována současná situace a směry, kterými by se mělo vzdělávání v této oblasti dále ubírat. Jsou zde popsány prostředky vedoucí ke zlepšení a šíření finanční gramotnosti. Samostatná část je věnována studentům vysokých škol, kde jsou popsány způsoby, jak lépe hospodařit s penězi a jak si k tomuto účelu sestavit osobní rozpočet nebo finanční plán. Diplomovou práci završuje výzkum finanční gramotnosti studentů vysokých škol zaměřený na pojmy souvisejícími s finančním světem a na hospodaření s finančními prostředky.
Finanční gramotnost (komparativní analýza výukových materiálů pro 2. stupeň základní školy)
Kubíková, Eva ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finanční gramotností a její výukou na českých základních školách. Text pojednává o dosavadních krocích na podporu finanční vzdělanosti, uvádí některé závěry uskutečněných výzkumů úrovně finančních znalostí a zároveň představuje dostupné materiály pro výuku. Stěžejní částí je analýza projektu Rozumíme penězům a učebnice Finanční gramotnost pro 2. stupeň základních škol. Je sledováno především obsahové a metodické hledisko. Diplomová práce zároveň zjišťuje, zda zmíněné materiály naplňují obsahové vymezení standardů finanční gramotnosti a měření PISA.
Vývoj trhu spotřebitelských úvěrů v České republice
Mrázek, Matěj ; Blahová, Naděžda (vedoucí práce) ; Brada, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce mapuje vývoj bankovních a nebankovních spotřebitelských úvěrů v České republice v období od jejího vzniku do konce roku 2011. Sleduje zejména změny objemu úvěrů, úrokových sazeb a bankovních poplatků. Porovnává nabídky spotřebitelských úvěrů aktuálně dostupné na trhu a mapuje současnou situaci. Cílem práce je pomoci spotřebitelům při orientaci na příslušném trhu a posloužit zájemcům o vývoj trhu jako pracovní materiál.
Finanční gramotnost ve výuce ekonomických předmětů na středních školách - didaktické zpracování učiva
Taulová, Jana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou úrovně finanční gramotnosti studentů středních škol. Na začátku práce se především zaměřuji na obecné záležitosti ohledně finanční gramotnosti, vysvětluji podstatu, zdůvodňuji potřebu finančního vzdělávání. Dále popisuji dosavadní vývoj a postupy při zavádění finanční gramotnosti do škol. Nemalou pozornost věnuji i důkladnému rozboru pedagogické dokumentace. Zaměřuji se nejen na teoretický výklad, ale i praktické porovnání úrovně finanční gramotnosti dvou studijních oborů z jedné stejné střední školy a navrhuji didaktické zpracování mnou zvoleného tématu. V závěru zhodnocuji problematiku zjištěné úrovně finanční gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.