Název:
Finanční gramotnost ve výuce ekonomických předmětů na středních školách - didaktické zpracování učiva
Překlad názvu:
Financial literacy in teaching economic subjects at secondary schools – processing didactic curriculum
Autoři:
Taulová, Jana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou úrovně finanční gramotnosti studentů středních škol. Na začátku práce se především zaměřuji na obecné záležitosti ohledně finanční gramotnosti, vysvětluji podstatu, zdůvodňuji potřebu finančního vzdělávání. Dále popisuji dosavadní vývoj a postupy při zavádění finanční gramotnosti do škol. Nemalou pozornost věnuji i důkladnému rozboru pedagogické dokumentace. Zaměřuji se nejen na teoretický výklad, ale i praktické porovnání úrovně finanční gramotnosti dvou studijních oborů z jedné stejné střední školy a navrhuji didaktické zpracování mnou zvoleného tématu. V závěru zhodnocuji problematiku zjištěné úrovně finanční gramotnosti.The thesis deals with the level of financial literacy of secondary school students. At the beginning of the thesis I mainly focused on general issues regarding financial literacy, I explained the essence and justified the need for financial education. I describe current development and practices in the implementation of financial literacy in schools. I devote considerable attention to analysis of pedagogical documentation. My focus is not only theoretical but also practical comparing of financial literacy levels two fields of study from one of the same secondary school educational process and I suggest didactic processing the chosen topic. In conclusion I evaluated the problems of financial literacy.
Klíčová slova:
Finanční gramotnost; Finanční vzdělávání; Osobní bankrot; Zadluženost domácností; Financial education; Financial literacy; Houselold debt; Personal bankruptcy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31752