Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamická optimalizace návrhu trupu letounu EV 007 Sportstar
Lajza, Ondřej ; Ing.Martin Drštička (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aerodynamickou optimalizaci trupu a přechodu křídlo-trup letounu EV 007 kategorie LSA s využitím programu Fluent.
Architektonická studie objektů (provozně-technických a sportovně-společenských) brněnského letiště Medlánky
Otto, Karel ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Projekt ukazuje vizi možné přestavby letiště Medlánky, jehož areál je v současné době v neuspokojivém stavu a bez možnosti dalšího vývoje. Cílem je jasná a přehledná struktura umožňující další růst. Nejvyšší prioritu má samozřejmě letový provoz, který musí být především bezpečný. Areál dále musí poskytnout kvalitní zázemí pro činnost aeroklubu. Měl by současně být i příjemným místem pro pobyt, relaxaci a konání společenských akcí. Aby se v areálu na první pohled zorientoval jak přilétající pilot, tak přicházející návštěvník měla by každá budova být nejen logicky umístěná ale i vzhledem deklarovat svoji funkci. Budovy zázemí jsou tedy navrženy jako jednopodlažní, ortogonální, zatímco objekty, jež se přímo podílí na provozu letiště, jsou tvarově i materiálově inspirovány konstrukcí letadel, převažujícím prvkem je tedy hliník. Současně se snaží být tvarově co nejjednodušší, neboť jsou jen prostředkem. To co má zůstat na prvním místě je létání a letadlo – stroj. Objekty spojené s letadly, řídící věž a hangáry jsou spojené s červenou barvou a do designu jejich fasád se pak přepisuje červenobílá šachovnice charakteristická pro letectví a letiště. Červenou a bílou však nahrazuje zvenčí poloprůhledné sklo a hliníkový plech. Její barevná podoba je pak vyhrazena pro hrany objektů. Budovy sálů a odbytu café jsou pak spojeny s tmavě modrou. Na své zázemí jsou pak tyto solitéry připojeny krčky tak jako letadla na stojánce.
Aerodynamika odkrytého kola
Babinec, Viktor ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na posúdenie aerodynamických vlastností rotujúcich kolies pre formulové vozidlá. V tejto práci je opísaný charakter, vznik a vývoj prúdových štruktúr v jeho okolí, ktoré ovplyvňujú ostatné časti vozidla. Pre vytvorenie uceleného pohľadu na aerodynamické vlastnosti kolesa je nutné zahrnúť vplyvy pôsobiace na zmenu geometrie kolesa počas jazdy, ktorá výrazne mení charakter prúdenia. Medzi sledované vplyvy patria deformácia kolesa, jeho odklon, natočenie a výska nápravy.
Vliv rotace pneumatiky na aerodynamiku automobilu
Oboňa, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je popis vplyvu rotácie pneumatiky na aerodynamiku automobilu. Popisuje rozdiely medzi zjednodušenými tvarmi pneumatík obvykle používanými pre CFD a realistickým tvarom pneumatiky. V práci je ďalej analyzovaný vplyv jednotlivých prvkov dezénu a ich vzájomná interakcia, vplyv rôznych pneumatík a rôznych typov karosérii.
Design karoserie Formule Student
Štěpánek, Jan ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh kapotáže formulového vozu, který se účastní mezinárodní soutěže Formula Student. Práce zahrnuje návrh tří konceptů, z nichž je vybrána finální varianta. Tato varianta je následně rozpracována z hledisek technických, aerodynamických a výrobních požadavků.
Návrh přítlačných křídel pro vůz Formule Student / SAE
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přítlačných křídel pro vůz Formula Student/SAE. V úvodu je představena mezinárodní soutěž Formula Student a jsou zohledněna pravidla, která návrh aerodynamických prvků omezují. Je popsán návrh dvouprvkového přítlačného křídla a jeho ověření pomocí dvourozměrného CFD výpočtu. Také jsou analyzovány silové účinky působící na pohybující se vozidlo a je zohledněn vliv přítlačných křídel na dynamiku vozu.
Aerodynamické tunely pro automobily
Gross, Arnold ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou aerodynamických tunelov pre automobily. Daná práca sa zaoberá základným rozdelením aerodynamických tunelov a popisom sekcií, z ktorých pozostáva. Následne sa zameriava na vybrané parametre, ktoré sú pri návrhu aerodynamických tunelov pre automobily najviac sledované a na príkladoch vysvetlené špecifické vybavenia tunelov pre zvýšenie efektivity a vyuţiteľnosti súčasných aerodynamických tunelov. Záverečná časť sa zaoberá príkladmi vybraných tunelov s uvedením základných parametrov.
Design krytu střešní větrné elektrárny
Augustová, Andrea ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem a cílem mé bakalářské práce je analýza a návrh krytu na malou střešní větrnou elektrárnu, a to v souladu s technickými, estetickými a ekologickými požadavky. Cílem designu je vytvořit takový kryt, který bude minimalistický a moderní, nebude rušivým elementem v zastavěných oblastech a svým tvarem bude napomáhat zvýšit účinnost větrné elektrárny.
Nosné soustavy kluzáků
Löffelmann, František ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu geometrických charakteristik na aerodynamické vlastnosti křídel v obecném smyslu, zatížení konstrukce křídla a popisuje typická konstrukční řešení křídel. Dále jsou uvedeny základní požadavky na kluzáky dle předpisu CS-22. Následně jsou popisovány kompozitní konstrukce a je nastíněn postup jejich návrhu. Popsány jsou nosné soustavy dvou rozdílných současných vysokovýkonných větroňů (Schleicher ASW 22, SZD 56-2 Diana-2). Nakonec jsou porovnány moderní kluzáky, jejich výkony a na tomto základě jsou srovnány výkony 15metrové třídy a 18metrové třídy.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.