Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh soutěžního modelu F5F
Faltičko, Martin ; Bidlo, Michal (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tento dokument si dává za cíl prozkoumat možnosti optimalizace pro návrh koncepce leteckého modelu ve specifické soutěžní kategorii. Na základě simulování teoreticky navrženého modelu, popsého základními parametry, se provádí vyhodnocování výsledků. Dále podle vhodně zvoleného optimalizačního algoritmu probíhá zdokonalování návrhu. Při vyhodnocování se zohledňuje několik kritérií, mezi něž patří např. aerodynamický odpor, stabilita a hmotnost s přihlédnutím k požadavkům dané kategorie.
Vliv aerodynamických parametrů na jízdní vlastnosti vozidel
Hejtmánek, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Základním cílem dizertační práce je vytvoření výpočetního nástroje pro ohodnocení vlivu aerodynamiky na jízdní vlastnosti vozidla. Navržená metodika je založena na simulování jízdních manévrů pomocí jednostopého modelu vozidla, který byl sestaven s požadavkem na minimální počet vstupních parametrů. Takovýto základní model umožňující zkoumání vlivu aerodynamiky na dynamickou i statickou řiditelnost vozidla má nízké nároky na vstupní data, proto se zjednodušuje i jeho naplnění hodnotami příslušných veličin. Výpočtový model vozidla byl validován rozsáhlým měřením dvou jízdních manévrů definovaných ISO normami (skokové natočení volantu a ustálené zatáčení). Na základě neuspokojených výsledků validací byly analyzovány rozdíly mezi měřením a simulacemi, které vedly k postupnému rozšiřování modelu o nové faktory zpřesňující výpočet simulací. Poslední část práce se zaměřuje jednak na vzájemné srovnání velikosti vlivu jednotlivých aerodynamických parametru na jízdní chování, a taky na porovnání významnosti aerodynamiky celkově vůči ostatním zahrnutým faktorům (pneumatiky, hmotnostní vlastnosti, řízení, ad.). Tato práce byla realizována v úzké spolupráci se Škoda-Auto.
Jízdní odpory vozidel
Prachař, Roman ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jednotlivých jízdních odporů, které působí na vozidlo. Popisuje významnost těchto odporů a faktory, které ovlivňují jejich velikost. Vymezuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdních odporů. Dále popisuje přenos a velikosti hnací síly potřebné pro překonávání celkového jízdního odporu, způsoby měření silničních dojezdových zkoušek při určování jízdních odporů a vliv jízdních odporů na hospodárnost provozu. Praktická část pojednává o plánu a průběhu realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel. Závěrečná část se zabývá hodnocením naměřených údajů z provedeného měření.
Výpočet zatížení vztlakových klapek letounu L410NG a porovnání s letovým měřením
Florián, Martin ; Koutník, Tomáš (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je tvorba výpočetního modelu dvoumotorového, turbovrtulového letounu typu commuter a následná analýza dvou přistávacích režimů. Řešení obsahuje kalibraci úlohy, tvorbu výpočetní sítě, určení globálních aerodynamických charakteristik a detailní rozložení zatížení vztlakové mechanizace letounu L410 NG. Získaná data jsou porovnána s tunelovým měřením. Srovnání přesnosti a výhod CFD je rovněž zahrnuto.
Zařízení pro měření proudění vzduchu pod vozidlem
Šilar, Josef ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukčním návrh zařízení pro měření proudění pod vozidlem. Pro pochopení dané problematiky je popsána nejdříve teorie jízdních odporů, proudění a aerodynamiky, a poté celá konstrukční část. Dále se věnuje sestavení CFD modelu pro zjištění ovlivnění proudového pole pod vozidlem přítomností tohoto zařízení.
Návrh kanálu olejového chladiče pro modernizovanou motorovou gondolu letounu L410NG
Fazekaš, Slavomír ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práca p opisuje návrh kanálu chladenia pre zás tavbu nového motora do lietadla L-410NG. Na jprv b ol vytvorený na základe analytického výp o čtu mo del kanála, ktorý b ol následne p o drob ený CFD analýze. Na záver sú p orovnané charakteristiky prúdenia analytického výp o čtu s CFD analýzou a p opísané možnosti zlepšenia prúdenia pre ďalšie mo difikácie kanála.
Měření aerodynamických charakteristik vozidla na základě jízdních testů
Horký, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vyhodnocováním aerodynamických vlastností vozidla na základě jízdních testů, konkrétně dojezdových zkoušek a zkoušek za konstantní rychlosti.
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu TL-4000
Trusík, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou 3D konfigurace letounu TL – 4000 a provedením tvarových úprav za účelem zlepšení letových výkonů. Úpravy jsou zaměřeny na přechodové části mezi křídlem a trupem a mezi ocasními plochami. Dále jsou analyzovány tvary nasávacích otvorů pro chlazení motoru. Na základě aerodynamické analýzy letounu TL – 4000 jsou vybrána vhodná místa pro umístění pitot-statické trubice a nasávacích otvorů pro ventilaci kabiny.
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteristiky
Daniel, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamikou závodního vozidla pro různá nastavení světlé výšky a náklonu karoserie. Nejprve je popsána teorie aerodynamiky a proudění. Pro provedení analýzy bylo nutné sestavení CAD modelu závodního automobilu. Sestava tohoto modelu je další kapitolou diplomové práce. Dále následuje CFD analýza, kde je na úvod zobrazen zjednodušený model vozidla. Je zde popsán celkový postup a nastavení v CFD programu. Na závěr jsou shrnuty výsledky pro jednotlivá nastavení.
Experimentální měření aerodynamických silových účinků
Job, Štefan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem aerodynamických silových účinků na vozidlo. Její součástí je provedení jízdní zkoušky vozidla, návrh optimálního postupu pro zpracování naměřených signálů, jejich samotné zpracování a závěrečné vyhodnocení výsledků z hlediska přesnosti a opakovatelnosti měření. Dále tato práce obsahuje porovnání vlivu jednotlivých aerodynamických prvků na závodní vozidlo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.