Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Corruption in Slovakia: The role of non-government organizations in fight against corruption
Böhmová, Dorota ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Smetanková, Daša (oponent)
Korupcia, ako súčasný fenomén púta pozornosť laikov, ale aj odbornej verejnosti, ktorá sa ju snaží na základe rôznych kritérií definovať. Úlohou tejto práce je teoreticky vymedziť korupciu, ako sprievodný jav súčasnej spoločnosti a analyzovať spôsoby jej riešenia. Skúmanou krajinou v tejto práci je Slovenská republika, ktorá ako posktomunistický štát vykazuje určité špecifické znaky. Navrhovaných možných riešení korupcie je mnoho, táto práca s však primárne zaoberá úlohou mimovládnych organizácii v boji proti korupcii a ich schopnosťou reálne ovplyvňovať politické výstupy týkajúce sa obmedzovania korupčných možností. Na to, aby tieto mimovládne organizácie boli schopné ovplyvňovať politickú agendu, je nutná spolupráca samotných mimovládnych organizácií, ako aj spolupráca mimovládnych organizácií s vládou, ktorá sa v tomto boji javí ako ťažisková. Táto práca sa preto venuje aj analýze vzťahu mimovládnych organizácií a vlády.
(Ne)transparentnost státních podniků: případová studie Budějovického Budvaru, n. p.
Svobodová, Monika ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Paulenková, Kristína (oponent)
Diplomová práce se zabývá transparentností českých státem vlastněných podniků. Tedy tím, jak tyto podniky fungují, jak jsou řízeny a obsazovány a jak jsou legislativně upraveny. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První se zaobírá samotným vznikem státních podniků, jejich vývojem po změně režimu a zejména jejich prodejem v rámci kupónové privatizace. Druhá kapitola se zabývá privatizací současných státních podniků, ale spíše jen teoreticky a polemizuje o tom, zda je stát vhodným vlastníkem a dobrým podnikatelem. Třetí kapitola už se věnuje samotné (ne)transparentnosti státem vlastněných podniků, tedy dosazováním (ne)odborníků do řídících orgánů a (ne)dostatečné kontrole těchto podniků. Čtvrtou kapitolu tvoří případová studie Budějovického Budvaru. V závěru čtenář nalezne odpověď na otázku, zda jsou nastavená pravidla pro fungování a řízení státem vlastněných podniků dostatečná.
Rozpočtový proces obcí
Jandová, Ivana ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Dufek, Luboš (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení rozpočtového procesu obce Byšice, zejména zhodnocení prováděných rozpočtových opatření v letech 2007 - 2012. Práce se zaměřuje na počet rozpočtových opatření a změn, které byly v rámci jednotlivých rozpočtových období schváleny, na vývoj rozpočtových opatření v průběhu rozpočtového roku a také na identifikaci položek, které byly nejčastěji měněny. Zároveň se práce zaměřuje na transparentnost prováděných rozpočtových opatření a rozpočtového procesu jako celku a vliv slabých míst legislativy na transparentnost. Důležitou součástí je také zhodnocení informovanosti občanů obce Byšice o provedených rozpočtových opatřeních a informovanosti o rozpočtovém procesu jako takovém. V práci je využita metoda popisná, metoda analýzy a metoda rozhovoru.
On the Transparency Road, with the Handbrake Engaged (European Transparency Initiative in Natural Resources)
Helwig, Daniel ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
The study at hand aims at understanding the "twisted fate" of the EU's initiative to provide transparency of payments in oil, gas, and mining deals. The European Commission in October 2011 followed the lead of the US Dodd-Frank Act in establishing strict disclosure requirements for businesses in the extractive industries. Its initiative demanded annual reporting of any payments made by such enterprises to public authorities of commodity exporting countries, in order to mitigate corruption of public officials via transparency of payments. Praised by NGOs, the initiative was heavily opposed by the German government and experienced efforts by the very same to water its efficacy down. Germany's uncompromising position prolonged the search for an agreement between Council of Ministers and European Parliament until April 2013. It is hypothesized that the German opposition originates in highly effective interest representation of influential domestic actors, dismissive of a tight transparency regime. To validate this, Moravcsik's Liberal Intergovernmentalism is the theoretical framework of choice. At its core lies a genuine two-step of domestic societal actors, upgrading their particular interests to "national preferences" and the subsequent agency of their governments in rational bargaining with others. However, in order for this to apply in European everyday politics, theoretical amendments have to be made. Namely, the originally disregarded influence of supranational institutions as well as a shift of bargaining arenas has to be sufficiently respected by the theoretical frame.
Transparentnost měnové politiky a kredibilita centrální banky
Holinka, Tomáš ; Mandel, Martin (vedoucí práce) ; Brůna, Karel (oponent) ; Filáček, Jan (oponent)
Disertační práce se pokouší analyzovat vliv transparentnosti a kredibility centrální banky na finanční trh. Jakkoli je téma transparentnosti centrální banky v literatuře hojně rozpracováno, propojení institucionálního rámce s její empiricko/ekonometrickou charakteristikou doposud nebylo dostatečně popsáno. Motivací této studie je překlenout absenci této vazby a pokusit se kvantifikovat transparentnost a kredibilitu centrální banky, stejně jako analyzovat vliv mezi nimi. Analýza transparentnosti je provedena u Sveriges Riksbank, Bank of England, European Central Bank, Reserve Bank of New Zealand, Bank of Australia, Bank of Canada, Federal Reserve System, Bank of Japan a Swiss National Bank, National Bank of Poland a Hungarian National Bank a České národní banky, zatímco analýza kredibility je provedena pouze u ECB, Fedu a ČNB. V poslední části studie je analyzován vliv transparentnosti a kredibility ČNB na úrokové sazby a inflační očekávání soukromých subjektů. Výsledky analýzy ukazují, že u centrálních bank v posledním desetiletí došlo ke zvýšení jejich transparentnosti. Mezi dvě nejvíce transparentní centrální banky lze zařadit Sveriges Riksbank a ČNB. Rozsah používaných komunikačních kanálů, které zvyšují transparentnost měnové politiky, však pravděpodobně mají minimální dopad na kredibilitu centrální banky. Jsou to především verbální komentáře centrálních bankéřů, jejich naplňování či srozumitelnost, které ovlivňují čitelnost měnové politiky a nejvíce přispívají ke zvýšení její predikovatelnosti. Matoucí komunikace tak nemůže být eliminována ani maximální otevřeností dané centrální banky, a je tak hlavním viníkem její nízké kredibility. Transparentní a důvěryhodná měnová politika České národní banky rovněž v období dluhové krize snižuje nejistotu na trhu a přispívá k racionální tvorbě inflačních očekávání soukromých subjektů. Je tedy patrné, že soukromé subjekty svá očekávání formují spíše racionálně, kdy jejich inflační očekávání závisí na prognóze inflace ČNB a nikoli na aktuální inflaci.
Transparentnost obecních rozpočtů
Bastlová, Irena ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Obecní rozpočet je velmi důležitý dokument, který poskytuje veřejnosti informace o hospodaření obce. Předkládaná diplomová práce se věnuje analýze transparentnosti obecních rozpočtů. Cílem práce je analyzovat a srovnat transparentnost rozpočtových dokumentů ve dvaceti vybraných obcích. Na základě vytvořeného dotazníku je zhodnocena dostupnost a srozumitelnost rozpočtové dokumentace zveřejněné na internetových stránkách obcí. Kromě toho jsou navrhnuta doporučení, která mohou přispět ke zveřejňování rozpočtových dokumentů ve formě přístupné občanovi bez zvláštních účetních nebo ekonomických znalostí. Doporučeno bylo především podrobněji popisovat jednotlivé rozpočtové položky, doplnit rozpočtové dokumenty o shrnující tabulky a grafy a přikládat shrnutí a komentáře k rozpočtovým dokumentům.
Transparentnost veřejných zakázek
JANÁČIK, Rastislav
Po formální stránce je práce členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k zákonu o veřejných zakázkách. Dále jsou zde rozebrány základní principy týkající se standardů transparentnosti veřejných zakázek, jak je definuje OECD, jakožto instituce, která má v této oblasti největší renomé. Rovněž jsou zde blíže specifikovány dvě evropské směrnice o zadávání veřejných zakázek jako součást evropské legislativy. Následně je tady popsán stav v České republice z hlediska transparentnosti veřejných zakázek a také obecná korupční rizika společně s relevantními informacemi v jednotlivých fázích procesu veřejné zakázky. Praktická část se zaměřuje na vybrané příklady z praxe, které se týkají netransparentních veřejných zakázek a jež zároveň objasňují v čem byl porušen zákon. Praktická část rovněž obsahuje statistický přehled o veřejných zakázkách v České republice a přehled o veřejné dostupnosti informací o veřejných zakázkách ve vybraných zemí OECD. Zároveň je v této části práce porovnání zákonných opatření v České republice s principy transparentnosti veřejných zakázek, jak je definuje OECD a současně jsou zde navrženy možné změny směřující k vyšší transparentnosti veřejných zakázek v České republice.
Prosazování konceptu CSR v ČR
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.
Kritické zhodnocení koncepce PPP
Chadimová, Kristýna ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací koncepce PPP v České republice. Jejím primárním cílem je upozornit na rizika, která koncepce PPP přináší. Práce se věnuje teoretickým i praktickým rizikům koncepce, přičemž dochází k závěru, že hrozba rizik je mnohem významnější v případě, kdy je koncepce PPP implementována v nedostatečně vhodném prostředí. V praktické části nachází práce odpověď na otázku, zda je koncepce PPP vhodná pro implementaci v České republice. Pomocí analýzy právního a institucionálního prostředí a faktorů, jako je stav zadávání veřejných zakázek, míra korupce, transparentnost a stav veřejných financí, je v diplomové práci dokázáno, že za současných podmínek není implementace koncepce PPP v České republice vhodná. Vyvozený závěr je potvrzen v rámci rozboru dosavadního vývoje zavádění koncepce PPP v České republice. V závěru práce jsou vyslovena doporučení ohledně budoucí aplikace koncepce PPP v České republice.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.