Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň pohybové aktivity studentů učitelství pro 1. st. ZŠ
ILLE, Kryštof
Má bakalářská práce na téma Úroveň pohybové aktivity studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy se zabývá mírou pohybové aktivity u studentek tohoto oboru a zdravotními benefity dostatečné pohybové aktivity. V práci je zahrnuto teoretické objasnění základních kinantropologických pojmů a podán výklad významu zařazení dostatečného objemu pohybové aktivity do každodenního režimu dospělého jedince. Praktická část analyzuje a vyhodnocuje data získaná sběrem od studentek, které poskytly výsledky svých týdenních měření krokoměrem Yamax SW-700, dále prostřednictvím dotazníkového šetření informace týkající se jejich sportovních preferencí a v poslední řadě také osobních údajů zahrnujících tělesné parametry váhu a výšku, tedy ukazatele nutné pro stanovení BMI indexu.
Specifika rozhlasového vysílání pro posluchače ve věku adolescence a rané dospělosti
Mareš, Petr ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem rozhlasového vysílání pro posluchače ve věku adolescence a rané dospělosti. Mapuje historii od školského rozhlasu, přes kultovní pořady jako Mikrofórum, stanici pro mládež EM, až po nástup komerčních stanic. Dále už se věnuje současnému vysílání, přesněji stanici Český rozhlas Radio Wave, jakožto veřejnoprávní stanici pro mládež, a stanici Evropa 2, jakožto nejposlouchanější stanici mezi mladými posluchači. opisuje stavbu jejich vysílání, jejich činnost v line prostředí, konkrétně na sociálních sítích a jejich vlastních webových stránkách a zaměřuje se i na jejich poslechovost a další zpětnou vazbu ásledně obě stanice srovnává s Rádiem Impuls, jakožto nejposlouchanější stanicí v České republice. Součástí práce jsou výsledky průzkumu, který na výběrovém souboru 300 respondentů zjišťoval, jaké mají posluchači ve věku 15 - nároky na rozhlasové vysílání.
Obraz dospívání a rané dospělosti v současném románu a povídkách pro mládež a mladé dospělé Ivy Procházkové, Gudrun Pausewangové a Claudie Ruschové (komparace vybraných děl české a německé literatury)
Babíčková, Karolína ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na literární analýzu čtyř děl pro mládež různých autorek. Jedná se o romány Eulengesang a Carolina: Ein knapper Lebenslauf původem české autorky Ivy Procházkové, jejíž dělo lze zařadit do proudu tzv. migrační literatury. Dalším je román Die Wolke Gudrun Pausewangové a soubor povídek Meine freie deutsche Jugend Claudie Ruschové. Jádro práce spočívá v interpretaci a komparaci obrazu dospívání ve vybraných titulech. Pozornost je věnována především typům literárních postav, situacím, ve kterých se nacházejí a které podmiňují jejich jednání, předmětem sledování jsou v neposlední řadě také motivy. V úvodních kapitolách je uveden orientační přehled vývoje české a německé literatury pro mládež od konce 80. let 20. století, pro odborné podložení vybraných tezí je zařazena kapitola týkající se adolescence z hlediska vývojové psychologie. Práci uzavírá výsledné srovnání dvojice titulů Eulengesang a Die Wolke a dvojice Carolina: Ein knapper Lebenslauf a Meine freie deutsche Jugend.
Sebepoznání ve výtvarné expresi
Kubíčková, Kateřina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Lhotová, Marie (oponent)
Tato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika.
Podmínky studia osob se zrakovým postižením na vysokých školách
Šafránková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
88 Abstrakt Prostudovaná diplomová práce se zaměřila na oblast terciárního vzdělávání, konkrétně bylo jejím cílem prozkoumat studijní podmínky vysokoškolských studentů se zrakovým postižením. Základem bylo studium odborné literatury a dalších pramenů pro vybudování teoretického základu. Bylo důležité vytvořit si představu o studentovi se zrakovým postižením tím, že byl popsán zrakový handicap a z něj vyplývající omezení a dále bylo nutné popsat specifika rané dospělosti. Důležitým krokem bylo charakterizování univerzitního prostředí, ve kterém se tito studenti pohybují. K tomu jsem využila legislativních dokumentů a opatření a snažila jsem se popsat eventuální obtíže těchto studentů a realizovaná řešení. Představila jsem také několik výzkumů, které tuto oblast již dříve zkoumaly a které taktéž poskytly relevantní informace. Toto byl základ pro praktickou část této práce. Její náplní bylo šetření, ve kterém jsem oslovila několik zrakově postižených studentů, kteří sdělili své poznatky ohledně svých studijních podmínek. Se studenty jsem provedla polostrukturované rozhovory a získaná data jsem analyzovala za pomoci metody otevřeného kódování. Výsledná zjištění jsem shrnula v závěrečné části a pokusila se navrhnout další kroky. První kapitola se zabývala vymezením zrakově postiženého jedince. Nejprve bylo...
Hodnotové orientace u adolescentů a v rané dospělosti
Morávková, Kateřina ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hodnot a hodnotových orientací. Hodnoty jsou zde zpracovány jako jedno z dílčích témat širšího obsahového celku motivace. V této souvislosti jsou hodnoty zařazeny do struktury spolu s dalšími motivačními systémy. V podobě účelné pro pochopení problematiky hodnot se práce zabývá obecnějšími charakteristikami motivace. Hodnoty a hodnotové orientace jsou rozpracovány pomocí nástinu některých vybraných teorií. Pozornost je věnována také vývojové komponentě hodnot, a to se zvláštním zřetelem na vývojová období adolescence a mladé dospělosti Z tohoto teoretického základu přímo vychází empirická část, která obsahuje návrh kombinovaného výzkumného projektu. Tento projekt se zaměřuje na získání základního vhledu do problematiky hodnotových orientací adolescentů a mladých dospělých a v tomto kontextu nastiňuje téma morální motivace. Klíčová slova: hodnoty, hodnotové orientace, adolescence, raná dospělost
Hodnotové orientace a prožívání smyslu života u osob žijících bez partnera
PAČESOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá problematikou prožívání smyslu a hodnotové orientace u osob žijících bez partnera. Teoretická část se zaměřuje na shrnutí poznatků souvisejících s touto problematikou. Objasňuje zde například obecnou charakteristiku rané dospělosti a s ní spojené vývojové úkoly dané životní etapy. Dále pak teoretické vymezení smyslu života, hodnotové orientace a jejich kategorizaci. V neposlední řadě se zaměřuje na oblast vztahů a s ní korespondujícími atributy, jako je potřeba afiliace, intimity a vnímání sebepojetí. V praktické části je snahou zodpovědět výzkumné otázky týkající se důvodů života bez partnera, vnímání smyslu života a s ním souvisejícím určením hodnotových žebříčků. Ještě před započetím kvalitativního výzkumu byla realizována pilotní studie na dvou respondentech, kteří se následně již neúčastnili samotného šetření. Zvolenou výzkumnou metodou je polostrukturovaný rozhovor a námi upravený seznam hodnot převzatý dle Smékala (2002). Výzkum byl realizován za spolupráce celkem čtyř respondentů ve věkovém rozpětí 20-30 let, za metodu sběru dat byl zvolen účelový výběr dle předem stanovených kritérií.
Životní styl studenta PF JCU
BLÁHA, Martin
Tato bakalářská práce je zaměřena na životní styl vysokoškoláka JCU PF, oboru výchovy ke zdraví, prezenčního a kombinovaného studia v Českých Budějovicích. Z dostupných materiálu jsme se zaměřili na kvantitativní výzkum, kde hlavní metodou je dotazování. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Práce popisuje zdraví, determinanty zdraví, prevenci zdraví, pohybovou aktivitu, duševní hygienu aj. Líčí životní styl z obecného hlediska. Popisuje složky životního stylu (spánek, strava a pitný režim, volný čas, stres, alkohol, kouření, sexuální chování, užívání drog). Následně prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje postoje a zkušenosti studentů vysoké školy se svým životním stylem a vše co s životním stylem souvisí a náleží mu. Důležité bylo ze současných poznatků zjistit, zda lze životní styl studentů považovat za zdravý a jaký je současný životní styl studentů výchovy ke zdraví, prezenčního a kombinovaného studia.
Násilí mezi mladými páry
DOSTÁLOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou partnerského násilí mezi mladými páry. Sledovaným objektem jsou studenti ve věku 17-25 let v Pardubickém kraji. Teoretická část je rozdělena do 3 okruhů. Úvod je věnován změnám ve společnosti po roce 1989 ve vztahu k partnerství. Další část se zabývá objasněním pojmu agrese a partnerské násilí, a přiblížením specifik těchto jevů. Poslední okruh je zaměřen na některé psychologické aspekty jedinců v období adolescence a rané dospělosti, na něž je orientováno výzkumné šetření. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky. Je hodnocena informovanost respondentů a vliv mýtů o partnerství a partnerském násilí. Kvantitativní výzkum byl proveden metodou dotazování. Anonymní dotazník, byl rozdán mezi 119 respondentů a návratnost dotazníků činila 100 %. Cílem práce bylo zjistit, jaký je současný stav informovanosti studentů v období adolescence a rané dospělosti, o problematice partnerského násilí. Dílčím cílem bylo objasnit, zda rodinné a společenské mýty, vztahující se k oblasti partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory těchto jedinců. V souvislosti s cíli práce stanovená H1, která předpokládala, že dívky vykazují vyšší znalost o problematice partnerského násilí než chlapci, nebyla potvrzena. H2, která předpokládala, že jednotlivé rodinné mýty a společenské předsudky, týkající se partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory nadpolovičního počtu respondentů, též nebyla potvrzena. Předpokládané využití této práce je především pro zvýšení informovanosti pedagogů, speciálních pedagogů, vychovatelů a dalších odborníků pracujících s dospívajícími jedinci, o násilí mezi mladými páry.
Motivace mladých lidí pro práci v Diecézním centru života mládeže v souvislosti s očekáváním církve
HRONOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá mladými lidmi ve věku rané dospělosti a jejich motivací pro práci v Diecézních centrech života mládeže. Popisuje tato centra, kde žije tým mladých lidí spolu s knězem, kteří se podílí na pastoraci české mládeže. Mapuje vznik a poslání těchto domů. Charakterizuje duchovní i materiální aspekt Diecézních center života mládeže. Práce dále zkoumá, které motivy mají pozitivní vliv na motivaci k rozhodnutí pro vstup do týmu a práci v něm. V této souvislosti se práce také zabývá pozicí mládeže v církvi v českém i celocírkevním měřítku. Okrajově pak přibližuje hlavní linii pastorace mládeže v ČR, řízenou Českou biskupskou konferemcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.