Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv sociální organizace her na orientaci v jejich morální dimenzi
Kuruczová, Eliška ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
1 ABSTRAKT Autorka navazuje na bakalářskou práci s názvem Morální usuzování dětí školního věku v případě sociálních her. Hlavním tématem diplomové práce bylo prozkoumat nároky na orientaci v morální dimenzi. Pozornost byla zaměřena především na vliv sociální organizace hry, dále pak na autoritu dospělého a složitost pravidel. Cíl práce bylo rozšířit Piagetovu teorii právě o poznatky z této oblasti. Pro zjištění morální orientace byly vypracovány příběhy, které obsahovaly nespravedlnost, a volaly po uplatnění principu spravedlnosti slušnosti. Hlavní metodou pak byly klinické rozhovory v rámci, kterých se s dětmi diskutovalo. Různé druhy sociální organizace představovaly hry typu závod, zápas, kolující role šikanujícího a spolupráce. Tyto hry spojoval jeden druh obratnosti, vrh objektem s dotykem na tělo. Výzkumný vzorek tvořilo 180 dětí ze základní školy, srovnatelné zastoupení chlapců i dívek, od 6 do 15 let (vždy 20 dětí z každého ročníku). Výsledky analýzy dat ukázaly, že autorita dospělého již nepředstavovala pro děti v daném vzorku překážku k nezávislému uvažování. Významnou roli hrála naopak složitost pravidel, která dětem komplikovala pochopení principu hry. Zásadním zjištěním bylo, že děti se výrazně lépe orientovaly v sociální organizaci typu soutěž než ve spolupráci. Byla navržena hypotéza, že...
Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní
Štechmüller, David ; Kregl, Jan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název práce: Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní Autor: David Štechmüller Vedoucí práce: Mgr. Jan Krégl Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit průměrné zlepšení a celkové výkony testovací skupiny hokejistů oproti dětem ze dvou vybraných základních škol v testovací baterii unifittest (6-60), a to během dvou testovacích období. Metody: Porovnání obou skupiny a jejich následné vyhodnocení v průměru. Pro tento test byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Testování proběhlo u ročníků 2011/2012 (U6-U7). Pro měření výkonů byla vybrána testová baterie unifittest (6-60). Výsledky: V této práci bylo zjištěno, že ani jeden z hráčů se v žádné disciplíně testové baterie nedostal do podprůměrných hodnot a nižších. V závěrečném testování drtivá většina (94 %) dostala do více, jak průměrných hodnot testování. Oproti tomu děti základních škol takového zlepšení nedosahovaly a jejich výkony byly z větší části průměrné po celou dobu měření. Klíčová slova: Unifittest, pohybové dovednosti, rychlost, obratnost, vytrvalost, síla, mladší školní věk, prepubescence
Extrémní překážkové běhy
Simandl, Radek ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Extrémní překážkové závody je zcela nové sportovní odvětví, které se v současné době nejvíce rozvíjí nejen v Evropě ale i po celém světě. Já jsem se zaměřil především na představení tohoto nového a aktuálního sportu s cílem zjistit pohybové schopnosti u začátečníků a profesionálů. V teoretické části práce jsem definoval, čím je sport charakteristický a proč je o něj v dnešní době takový zájem. V praktické části jsem pomocí navržené testové baterie testoval všechny motorické schopnosti začátečníků a profesionálů za účelem zjištění skutečných fyzických rozdílů mezi nimi. V důsledku zjištění těchto faktů byly použity metody testování, pozorování, zpracování, vyhodnocení, analýza a statistika dat, spolu se studiem odborné literatury. Na základě stanovených hypotéz jsem si kladl otázky, které mne měly v mých názorech a postojích vůči začátečníkům a profesionálům tohoto rozkvétajícího sportu utvrdit. Provedeným výzkumem a testováním jsme zjistili, že profesionálové jsou zcela jistě dominantnější v pohybových schopnostech nežli začátečníci s celkovou převahou ve všech podstoupených motorických testech, které zahrnovaly testy rychlostní, vytrvalostní, silové a koordinační. Přínosem práce je analýza a představení nového sportovního odvětví, včetně hlavního zjištění skutečných rozdílů mezi začátečníky a...
Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí 1. stupně ZŠ
Plachá, Tereza ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
NÁZEV Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí na 1. stupni ZŠ AUTOR Tereza Plachá KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Lucie Kainová ABSTRAKT Ve své závěrečné práci se chci věnovat dvěma typům rozcvičení - statickému strečinku a dynamickému strečinku. Rozcvičení je důležitá část nejen před sportovním výkonem, ale také na začátku vyučovací hodiny tělesné výchovy. Na školách bývá tato fáze hodiny mnohdy zanedbávána. Pomocí vybraných testů budu pozorovat školáky na 1. stupni základní školy, zda budou dosahovat lepších výsledků po statickém nebo dynamickém strečinku. Sledovat je budu v oblasti koordinace a flexibility. Sestavila jsem dvě rozcvičky, které vyzkouším postupně v 1., 3. a 5. třídě. V první vyučovací hodině budu s žáky po správném rozehřátí praktikovat strečink statický. V druhé vyučovací hodině po rušné části zařadím dynamický strečink. V hlavní části hodiny poté žáci postupně projdou třemi testy na koordinaci - flamingo, přechod lavičky a běh s kotoulem; a třemi na flexibilitu - předklon ve stoji, rozsah v ramenních kloubech a rozsah v kyčelních kloubech. Po dynamickém strečinku jsou děti lépe zahřáté, dosahují potřebné teploty k dalším aktivitám. Mají větší rozsah pohybu, a proto dosahují lepších výsledků. V neposlední řadě také dynamické rozcvičky...
Morální usuzování dětí mladšího školního věku
Havelková, Lucie ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Jak již název napovídá, v naší práci se zabýváme morálním usuzováním dětí. Jakožto obdoba DP Elišky Kuruczové i my jsme ke zkoumání morálního usuzování použili situace sociálních her, příběhy nespravedlivě úkolující autority a příběhy trestuhodných lží. Podklady pro naši práci jsme čerpali z teorie morálního vývoje Jeana Piageta, z jeho rozsáhlé publikace The moral judgement of the child z roku 1932, ve které Piaget prezentuje výsledky svých rozhovorů s dětmi. Piaget ve svém výzkumu tvrdí, že morální usuzování v dimenzi pravidel her je oproti jiným situacím složitější a vyžaduje již lepší orientaci v morální problematice. Piaget však veškeré hry považoval svou sociální organizací za soutěž, na což navazuje BP Elišky Kuruczové, která zkoumá, zda odlišná sociální organizace hry má vliv na morální orientaci v problematice daných her. Díky této BP, ze které jsme vycházeli jsme se my mohli zaobírat dalšími nezodpovězenými otázkami z Piagetova výzkumu a to zda existuje vztah mezi úrovní orientace v sociálních hrách a věkem dětí, či který z typů sociální organizace hry je pro děti nejméně/nejvíce náročný na orientaci. K triangulaci našeho zkoumání vývoje morálního usuzování jsme v rozhovorech použili příběhy o trestuhodné lži a nespravedlivě úkolující autoritě, u kterých jsme se snažili zjistit, zda...
Pohybové činnosti pro rozvoj obratnosti předškolních dětí
HLASOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce nabízí pedagogům inspiraci pohybových her s předškolními dětmi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává o charakteristických změnách, ke kterým dochází v předškolním věku. Popisuje změny ve fyziologickém a psychologickém vývoji a detailněji rozebírá motorický vývoj předškolních dětí. Další kapitola se zabývá pohybovými činnostmi, principy zatěžování a pohybovými omezeními předškolních dětí. Poslední kapitola teoretické části se věnuje především pohybovým dovednostem, zejména však pohybové obratnosti. Výzkumná část předkládá výsledky dotazníkového šetření, jež vyplňovali rodiče předškolních dětí. V praktické části je vypracován blok pohybových her, které vedou k rozvoji obratnosti dětí. Hry jsou do celků rozděleny podle pomůcek, na hry s míči, s padákem, s barevnými koberečky a hry bez pomůcek. U každé hry je nastíněn popis, motivace a konkretizovaný výstup. Navíc jsou uvedeny poznámky, na co si dát pozor v každé hře, které vznikly na základě praxe.
Pohybová negramotnost žáků základní školy
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Pohybová negramotnost žáků základní školy Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění úrovně pohybové negramotnosti u žáků 8. a 9. tříd na základních školách. Toho bude dosaženo pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence a postojů respondentů k pohybovým aktivitám, tělesné výchově a aktivnímu životnímu stylu. Budou stanoveny také faktory, které více či méně ovlivňují míru pohybové kompetence. Metody: Pro sběr dat byl v souladu s relevantními zdroji vytvořen dotazník zachycující problematiku obsahu pohybové gramotnosti. Dále byla sestavena testová baterie deseti elementárních cvičení. Výsledky: Respondenti dosáhli celkově lepších výsledků, než se předpokládalo. Chlapci byli pohybově gramotnější ve srovnání s dívkami. Respondenti měli vesměs pozitivní postoje k pohybovým aktivitám i tělesné výchově, vyskytly se však signifikantní rozdíly mezi postoji chlapců a děvčat. Klíčová slova: škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.