Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sběratel krystalů
Klicnarová, Dita ; Pěchouček, Michal (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce s názvem Sběratel krystalů se zabývám fenoménem sběratelství, konkrétně krystalem jako předmětem imaginární sbírky. Výběr předmětu pozornosti podléhá subjektivní fascinaci, která je vlastní sběrateli. Sbírka samotná má však vždy stejně jako krystal zákonitou vnitřní strukturu. Smysl jednotlivých prvků je až v jejich existenci v rámci celku. Hlavními artefakty sbírky jsou malby na plátnech, přičemž závěsný obraz se zde stává stejně fetišizovaným artefaktem jako sbíraný krystal. Minerál jako hlavní artefakt podléhá hlubšímu zkoumání (pokusy o růstu krystalů, studie krystalů, věci, které mají určitou příbuznost s krystalem…).
Prízraky a ilúzie
Arendárik, Ján ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Predmetom mojej praktickej diplomovej práce je maliarska reakcia na fotografie z rokov 1915 – 1930. Vnímam ich ako „fotografie mŕtveho sveta“ čiže ľudí, ktorí už nežijú avšak prostredníctvom dochovanej fotografie predpokladám, že tieto fotografie sú dôkazom ich existencie.
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Zde a nyní
Chlastáková, Barbora ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V cyklu maleb „ Zde a nyní“ jsem se neodvrátila od metody, ve které využívám prolínání, vynořování a ztrácení se jednotlivých motivů v prostoru obrazu. Vizuálně tak obraz přechází do abstraktnější roviny. V této formě jsem si našla novou cestu svého současného výtvarného projevu folklorní abstrakce. V obraze převážně dominují organické tvary, konkrétně rostlinné tvary, které blízce souvisejí s folklórem. Inspirující prvky pro mě byly předměty pro mě krásné či osobně blízké z babiččiny chalupy, které jsem buď již v životě ztratila či si schovávám do takzvané rodinné výbavy, kterou mi babička připravila a zanechala. Tyto věci vkládám na plátno buď v původní podobě či měním podle osobního vkusu tak jak se fyzicky přitahují. Vzájemný vztah se mění závislosti zobrazené pulzující hranice mezi vztahem zpodobněných předmětů a aplikování formy do blízké abstrakce. Tvary, průhledy a kompoziční hry se formují do čtvrtého rozměru prostoru. Obrazové řešení celého rozčlenění tím boří klasické perspektivní standarty.
New wave
Švachulová, Klára ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Bakalářskou práci jsem realizovala v médiu malby. Tématem je pohyb “na hraně” mezi obrazem a objektem. Téma se týká uměleckého stylu vytvořeného skupinou umělců, řadících se do stylu “new wave”, tedy nové vlny. V mých obrazech se snažím zachytit autentičnost doby, na kterou se odkazují. Řeším v nich “prostupnost” a dále “Řád v nepořádku”, prolnutí “New wave” jako nového pořádku a “Punku” jako rebelie a nepořádku. Řád v nepořádku vytvářím pomocí geometrie, držením se určitého formátu, snažím se o polohu “na hraně” kompozice.
Dokument
Marie, Lukáčová ; Koryčánek, Rostislav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Mokument mapující oblast českého pohraničního opevnění, jeho kvality a současnou sociální situaci. Video se skládá ze dvou částí, kdy první podléhá dnešnímu stavu a druhá přesouvá svůj děj do budoucích vizí.
Fixace a mutace
Maloušková, Drahomíra ; Nikitová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Výstup mojí závěrečné bakalářské práce úzce souvisí s mým předešlým snažením zde na škole. Výstup mojí závěrečné bakalářské práce úzce souvisí s mým předešlým snažením zde na škole. Můžu si ho navíc osahat z první ruky prostřednictvím mého otce. Fixace a mutace jsou vlastně jen další procesy, které se v depozitářích hromadičů odehrávají. Vlastně jsou to takové dvě nad skupiny, do kterých se dají ostatní procesy zařadit. Proces fixace spojuje vše, co se odehrává ve vztahu k prostoru (př. navršování, řazení, kumulace, dislokace…) a mutace vše, co se odehrává ve vztahu k času (koroze, krystalizace, rozklad, oxidace….). O čem už jsem však jednou mluvila, nepotřebuji před těmi samými diváky mluvit znovu. Je třeba podívat se na téma z jiného úhlu, konfrontovat ho s diváky jinak. S odstupem času, má navíc pro mě princip nekonečného navršovaní jeden zásadní nedostatek. Není prostě dost tvůrčí. Seberealizovat se v umění pouhou jeho aplikací bez dalšího autorského zásahu po čase přestává stačit. Jako téma sice vyčerpáno není, ale pouhým jeho opakováním se vytrácí smysl oné práce, která by nadále vedla k manýrám a obsesi podobné zaslepené, jako je ta z které vychází. V malbě je pořád třeba aby výsledný obraz za něco stál, a ne, aby jen mechanicky naplňoval zvolená kritéria nebo systém. Zpět k médiu malby mě ale nevedlo jen to. Vztah věci k prostoru je snad lépe vyjádřit v instalaci, vzhledem k času, má malba v umění nezaměnitelnou pozici, i když je vyjádření skrze instalaci a jiná média (třeba video) také velmi dobře možné. To koneckonců zaleží na autorovy a hlavně na jednotlivých projektech. Prakticky se jedná o sérii olejomaleb, podivných předmětů, které nám v některých případech dávají tušit, co jsou zač. Jindy nemáme nejmenší šanci tyto mutanty identifikovat. A pak mezi nimi nalezneme také obrazy, které jsou vlastně ,,pouhým“ zátiším. Dohromady by měl byt zážitek z nich vyrovnaný možná mírně znepokojující. K čemuž by mohl přispět místy mechanizovaný rukopis, nebo práce s kompozicí. (Baví mě hledat na obraze nové, nebo spíš zdánlivě nové kompoziční vztahy.)
Untitled toy
Ambrůz, Kryštof ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Instalace zasvěcena přírodě, materiálu a technologii. Užitím postinternetové estetiky, chci ukázat formu která není v našem uměleckém prostředí uplně běžná. Vytvořením pomyslené laboratoře, neboli místa pro práci s jasně stanoveným rozvžením v prostoru, chci vyvolat v divákovi pocit který přichází, když se nacházíme u památníku. Hlavním bodem je tedy stůl na kterém vznikly všechny práce, na kterých jsem poslední rok pracoval.
Kouzelná dobrodružství rozmarného vtělení
Zapletal, Aleš ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb středních a velkých formátů. Základem těchto figurálních kompozic jsou zátiší z běžně používaných předmětů a potravin, které na malbách oživuji jejich přetvořením do figur a portrétů. Tyto fantastické hrdiny stavím do humorně znepokojivých setkání a situací, ve kterých oživlé předměty imitují lidské konání. V tom je ale omezuje jejich jen částečně lidská tělesnost.
Z přírody
Horák, Ondřej ; Merta, Vladimír (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Podstatou mé práce je přenést fragmenty asfaltových pásů na plátno přesně 1:1, spolu se snahou přenést i co nejpřesněji jejich pravé odstíny šedé barvy. A tím pozvednout onen motiv ze země a ukázat tak divákovi jednoduchou krásu takové banality jako je asfalt na chodníku, po kterém denně šlapeme bez povšimnutí. Dalším pokusem přiblížit se k skutečnosti bylo rozhodnutí pojmenovat obrazy podle souřadnic původní místa, kde se motiv nachází, protože jakýkoliv název by mohl vyvolat nechtěné a zbytečné asociace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.