Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
Kubínová, Monika ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky stejného marketingového mediálního obsahu na publika různých kultur. Mnoho nadnárodních značek je řízeno centrálně, kdy je jednotné marketingové sdělení dále sdíleno médií napříč všemi státy. Relevantnost obsahu a reakce na něj bývají testovány v zahraničí a nemusejí být nutně relevantní pro všechny země, ve kterých je obsah sdílen. McQuail ve své knize Úvod do teorie masové komunikace zmiňuje, že různé kultury přijímají stejný mediální obsah s různým účinkem. Pro analýzu problematiky interkulturní komunikace centrálně řízenými značkami jsem si vybrala případovou studii, která bude zkoumat rozdílnou reaktivitu uživatelů sociální sítě Facebook na centrálně vytvářená marketingová sdělení na případu značek Felix a ProPlan spadající pod zastřešující značku Purina. Případovou studii jsem rozdělila do dvou částí, první část se bude věnovat obsahové analýze dokumentů, statistik a již existujících výzkumů, na jejichž základě jsem zformulovala výzkumné otázky. Druhou částí je sémiotická analýza komentářů pod příspěvky značek Purina na Facebooku, která na výzkumné otázky odpovídá. Z nich vyplývá, že reaktivita se v obou zkoumaných zemích výrazně lišila v závislosti na kulturních rozdílech definovaných Hofstedeho kulturním srovnáním. Na základě této...
Hluboké učení jako sociálně konstruovaná technologie
Libovický, Jindřich ; Orhan, Mehmet A. (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Předkládaná práce se zabývá hlubokým strojovým učením a umělou inteligencí jako sociálně konstruovanou technologií. Místo obvyklého pohledu, který vysvětluje vznik hlubokého učení jako důsledek stavu technologické reality, používám Bijkerův teoretický rámec a vysvětluji vývoj prostřednictvím hodnot a zájmů relevantních sociálních skupiny (veřejnost, lidé se zvláštním zájmem o technologie, IT specialisté a výzkumníci v oblasti umělé inteligence). Pro každou z těchto skupin jsem vybral anglicky psaná online média, která se na danou skupinu zaměřují a analzyzoval jejich obsahy v~letech 2012--2016. Analýza ukázala posun od vědeckých k technologickým tématům v článcích cílených na výzkuníky v oblasti umělé inteligence a širokou veřejnost, které považují hluboké učeníza přelomovu technologii. Články cílené na čtenáře se zvláštním zájmem o technologie se umělé inteligenci podobně věnují, ale není jí zde přikládán zvláštní status. Stejně jako v případě médií cílených na IT specialisty, považují hluboké učení za technologii jako každou jinou.
Westernization of Pop Culture in China - "China's Got Talent"
Hädler, Victoria ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménen westernizace popové kultury na území pevninské Číny a zkoumá ji na příkladu čínské adaptace talentové show China's Got Talent. (CHGT) V teoretické části nastiňuje obecné globalizační a westernizační tendence a poskytuje teoretické ukotvení hlavních pojmů mediálních studií. Výzkumným cílem této práce je analýza divácké recepce CHGT v Číně a nastínění názorů respondentů na popovou kulturu. Problematika je zasazena do širšího kontextu teorií kulturního imperialismu a dále jsou popsána specifika talentových a reality show. Práce také poskytuje historický přehled vývoje populární kultury na území pevninské Číny. V praktické části jsou popsány silné a slabé stránky aplikovaných metodologických postupů. V této práci byla provedena obecná tematická analýza vybraných sociálních médií jako je Weibo, QQ nebo Baidu. Rovněž byly porovnány dvě verze adaptací formátu "Got Talent," britská verze Britain's Got Talent a čínská adaptace China's Got Talent. Dále byly uskutečněny kvalitativní hloubkové rozhovory s čínskými respondenty pobývajícími na území Čínské lidové republiky a na území Velké Británie. Skupina respondentů ve Velké Británii sloužila jako kontrolní skupina pro srovnání a hlavní zaměření bylo na recepci CHGT a na obecné názory respondentů a jejich zkušenosti...
Tištěné nebo elektronické knihy: co , jak a proč čte generace Y?
Nykl, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Tištěné nebo elektronické knihy: co, jak a proč čte generace Y?" se zabývá motivací mladých lidí, konkrétně dvaceti studentů pražských vysokých škol, ke čtení tištěných a elektronických knih. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem nejen zjistit, jakou roli při rozhodování hrají sociální aspekty knih a jejich nabývání, nýbrž také porozumět vnímání knih očima této generace. Zkoumání tohoto velmi aktuálního tématu může obohatit nejen akademickou sféru, ale pomoci i marketingovým oddělením jednotlivých účastníků knižního trhu. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie čtení a z popisu i charakteristiky tištěných a elektronických knih. Následuje popis současného tuzemského knižního trhu pro vytvoření představy o prostředí, v němž se všichni čtenáři nacházejí. Třetí kapitolu tvoří seznámení s generací Y, která je posléze podrobněji zkoumána, a to pomocí metod a postupů popsaných v metodologické části, z nichž je nutné zmínit zvláště zakotvenou teorii. Závěrečná část prezentuje cíle výzkumu, jeho výzkumné otázky, popisuje vzorek respondentů a průběh rozhovorů, včetně zaměření kladených otázek. Jádrem této části je předložení výsledků výzkumu a jejich následná intepretace. Kromě toho jsou uvedena omezení výzkumu a doporučení pro...
Mediální obraz sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství
Vopravilová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství. Práce seznamuje s problematikou tohoto závažného společenského problému, usazuje téma do kontextu sociálních věd, představuje pachatele, oběti a následky zneužití. Mediální stránka práce se zabývá možnými vlivy zpráv o sexuálním zneužívání dětí na společnost a taktéž seznamuje s televizním zpravodajstvím. Pro výzkum byla využita kvantitativní obsahová analýza. Do výzkumného vzorku byly zařazeny tři nejsledovanější televizní stanice v České republice - ČT1, Nova a Prima. Přepisy zpráv týkající se tématu sexuálního zneužívání byly s pomocí databáze Newton Media SEARCH sledovány od začátku roku 2010 do konce roku 2015. Časový úsek byl zvolen z důvodu aktuálnosti a také dostatečného vzorku zpráv. Následně byly vybrány tři rozsáhlejší kauzy, které se týkaly organizací, jež byly zároveň zřízeny pro ochranu a pomoc dětem (skautský oddíl, televize BBC, katolická církev). Aféry byly detailněji představeny, data týkající se zpráv byla zanalyzována, následně interpretována a porovnávána. Cílem analýzy bylo zjistit, zda jsou diváci zpráv o sexuálním zneužívání dostatečně informováni o problematice, jestli mohou informace ze zpráv formovat názor společnosti a zda ve zprávách panuje tabu, či stereotypizace.
Reprezentace hromadné smrti v deníku MF DNES
Strnadová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací hromadné smrti způsobené teroristickými útoky. Teroristické útoky po celém světě zapřičiňují smrt velkého množství nevinných lidí a média o těchto událostech informují různým způsobem v závislosti na mnoha faktorech. Kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy šesti teroristických útoků, které se odehrály v různých částech světa v roce 2015, je ukázáno, jak jsou tyto útoky zobrazovány v deníku Mladá Fronta DNES. Počet obětí se ukázal být méně důležitým faktorem, mnohem větší roli hraje geografická blízkost a možné propojení s Českou republikou. Jsou-li splněny tyto dvě podmínky, je události věnováno více prostoru. Jednotlivé události se také ukázaly v různých časech být odlišně zarámovány, ať už jako útok směřující na lidskost se zaměřením na hrdinství obětí, nebo jako geopolitický konflikt s pozorností směřující na následky útoků, politické reakce a činy. V článcích lze také objevit narativy, které se při zpravodajství o útocích opakují, a které využívají archetypálních příběhů nacházejících se v klasických mýtech. Použití těchto příběhů usnadňuje práci jak novinářům, kteří nemusejí s každou událostí vytvářet vlastní nové příběhy, tak napomáhá i čtenářům jednodušeji porozumět dění ve světě skrze příběhy, které jsou jim známé.
Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu
Kadeřábková, Tereza ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce s názvem Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu ve své první kapitole teoretické části pojednává o vzniku a proměnách televizního vysílání v naší zemí od počátku až do současnosti. Vytváří tak historický kontext problematiky, jíž se zabývají kapitoly následující; mapuje tedy, jakými změnami televize ve svém fungování, společenském postavení a roli prošla. Druhá kapitola slouží jako vhled do vztahu mladistvých k televiznímu vysílání, TV obsahům a vybraným médiím v době, kdy internet má stále větší potenciál přebírat roli tradičních médií. K popisu je využito několik již zrealizovaných výzkumů a studií zabývajících se tímto tématem. V praktické části práce je pak provedeno dotazníkové šetření zaměřující se na mladé lidi ve věku 15 až 18 let. Cílem kvantitativního výzkumu je zjistit vztah respondentů k tradičnímu televiznímu vysílání a některým televizním obsahům, také se okrajově zabývá vlivem vybraných médií na televizní diváctví u zkoumané skupiny mladistvých. Výběrový vzorek tvoří 96 dotazovaných splňujících požadované věkové rozmezí. Bylo zde například zjištěno, že nejvíce respondentů věnuje sledování tradičního televizního vysílání 1 až 2 hodiny denně, nicméně doba strávená touto aktivitou se liší v závislosti na tom, zda se jedná o pracovní týden, nebo...
Češky unesené v Pákistánu očima českého tisku
Švehlová, Barbora ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá charakteristikou mediálního obrazu události, kterou je únos dvou Češek v Pákistánu a analyzuje způsob, jímž vybraná česká média o události informovala. Práce se skládá z teoretické části, která představuje relevantní teoretické koncepty a rámce, metodologické části, jenž objasňuje náležitosti výzkumu, metodu zkoumání, charakteristiku výzkumného vzorku a sledovaného období a analytické části, která představuje výsledky provedeného zkoumání doplněné pro lepší názornost o grafické znázornění. Třetí část diplomové práce zároveň odpovídá na stanovené výzkumné otázky a hypotézy. Podstatou práce je kvalitativní a kvantitativní analýza obsahu čtyř českých zpravodajských serverů za sledované období od března 2013 do poloviny dubna 2015. Vybranými médii jsou Blesk.cz, iDnes.cz, Novinky.cz a Reflex.cz, které reprezentují jedny z nejčtenějších zpravodajských serverů v České republice. Kvantitativní analýza se zaměřuje na frekvenci, s jakou média o únosu českých turistek informovala, na využívané zdroje, na důležitost tématu v rámci příspěvku, na žurnalistický žánr jednotlivých článků a další aspekty. Kvalitativní metoda je zaměřena na významový obsah jednotlivých příspěvků a objasňuje, s jakými tématy byl únos českých turistek v Pákistánu nejčastěji spojován či v jakém...
Skon významných osobností: komparace mediálního obrazu úmrtí Václava Havla a Kim Čong-ila v českých médiích
Macková, Jana ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Skon významných osobností: komparace mediálního obrazu úmrtí Václava Havla a Kim Čong-ila v českých médiích se věnuje mediálnímu pokrytí úmrtí Václava Havla a Kim Čong-ila v českých celostátních denících. Teoretická část práce se zabývá tím, jak masová média využívají a zpracovávají mediální události, zejména v souvislosti s úmrtím veřejně známých osob. Práce se také věnuje rituální funkci mediálních událostí a jejich roli při integraci společnosti. Součástí je i vysvětlení, jakým způsobem média o úmrtí veřejně známých lidí informují a jaká je v této souvislosti jejich funkce. Vzhledem k tomu, že Václav Havel byl a stále je nazýván národním hrdinou, je v práci také prezentován fenomén hrdiny a jeho vývoj od minulosti do současnosti. V praktické části je prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumáno, jakým tématům se české deníky v souvislosti s úmrtím Václava Havla a Kim Čong-ila věnovaly, zda existovaly rozdíly v četnosti zpráv a typu témat v jednotlivých zkoumaných denících a měla média tendenci srovnávat osobnosti Václava Havla Kim Čong-ila. Doplňková kvalitativní analýza poskytla odpovědi na to, zda byl Václav Havel po své smrti prezentován v českých denících jako národní hrdina.
Mediální obraz Vietnamu v tištěných médiích
Hantonová, Barbora ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediálním pokrytím Vietnamské socialistické republiky v roce 2012 ve čtyřech českých celostátních denících, jimiž jsou Lidové noviny, Haló noviny, Hospodářské noviny a Právo. S využitím kvantitativní a kvalitativní metody analyzuje 358 příspěvků, které se napříč deníky v průběhu roku 2012 objevily. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou popsány soudobé dějiny Vietnamu a historie česko- vietnamských vztahů. Dále jsou objasněny základní mediální teorie týkající se utváření mediálního obrazu v tisku. Výzkumná část kvantitativní analýzy zodpovídá výzkumné otázky, které byly za účelem sepsání této práce stanoveny. S využitím grafů a tabulek nastiňuje frekventovanost tématu během roku, témata obvykle spojovaná s touto zemí, výskyt slova Vietnam v titulcích článků či počet článků, jejichž hlavním tématem je Vietnam. Výsledky kvalitativní části pak ukazují, jaké charakteristiky bývají Vietnamu v českém denním tisku připisovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.