Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 391 záznamů.  začátekpředchozí366 - 375dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žena 1. poloviny 19. století
Tomášková, Veronika ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením ženy od jejího narození až po dospělost v 1.polovině 19.století. Na začátku uvádí fakta evropské historie. Dále se již zaměřuje na ženu, její dětství, dospívání a dospělost. Předmětem práce je ukázat, jak se k dívce a ženě v určité sociální vrstvě přistupovalo, jak se na ní pohlíželo, jaká měla práva, povinnosti a možnosti ke vzdělání. Vybranými oblastmi jsou: dějiny pedagogiky, výchova dětí, dívčí výchova, vzdělání dívek, prostředí rodiny, sociabilita, manželství a mateřství. Práce postupně odhaluje, jak pomalu a těžce si žena vydobývala svoje práva, ať už v soukromém, tak i ve veřejném životě.
Média v práci učitele
Smrčková, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou přinášet učitelům masová média a jak mohou ovlivňovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšířená média - tištěná média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, počítač a již velmi populární Internet. U každého zvlášť se pokusím ukázat jejich vznik a rozšíření a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšířením médií se mění možnosti i způsob používání technických prostředků učiteli. S nástupem informační společnosti přichází i obava z nekontrolovatelného šíření nejrůznějších informací. Nutností se začíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její řešení v nynějších pedagogických dokumentech bych se ráda zaměřila v další kapitole.
Vliv absolvování povinné školní docházky na získání mediální gramotnosti
Douchová, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Dnešní společnost si lze jen těžko představit bez pravidelného kontaktu se zdroji informací, zábavy ale žel také obrazového, zvukového a především myšlenkového smogu, médii. Tisk, rozhlas, televize, Internet jsou pro nás v současné době primárními zdroji velkého množství informací, které o světě, ve kterém žijeme, máme. Tím, že se čím dále tím větší měrou podílejí na utváření našeho pohledu na svět a že dokáží téměř okamžitě ovlivnit velké množství lidí najednou získala moderní média s ničím nesrovnatelnou moc. "Média nás obklopují doma, v dopravních prostředcích, v zaměstnání, ale také všude tam, kde rádi trávíme svůj volný čas. Jsou s námi v kontaktu v libovolný myslitelný okamžik našeho života. A neustále k nám promlouvají. A my jim nasloucháme."1 Jedním z nebezpečí moderních médií je jejich schopnost měnit skutečnost: zvukový i obrazový záznam se dá sestříhat, pořadí odpovědí v rozhovoru se dá změnit a nežádoucí věty vypustit. Obrazové zpravodajství může lhát pouhou velikostí záběru. Dalším nebezpečím je skutečnost, že média z okolního světa často předkládají jen povrchní klipovitý výběr.
Pedagogické myšlenky Dona Bosca a jejich odraz ve výchově v ČR
Holadová, Veronika ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce jsou výchovné myšlenky Dona Bosca a jejich aplikace v současné výchově mládeže ve volném čase v Salesiánských střediscích mládeže. Dále jsou předmětem podrobného studia jednotlivá střediska v ČR a jejich specifika, která jsou důsledkem různých faktorů, které jsou dále sledovány. Cílem bylo vytvořit ucelený přehled SaSM v České republice, na základě osobní návštěvy a následného rozhovoru. Metodou výzkumu byl strukturovaný rozhovor. Výsledkem práce je seznam všech Salesiánských středisek v ČR a jejich ucelený přehled. V závěru je konstatování neustálé aktuálnosti myšlenek Dona Bosca a obdivuhodnost salesiánského díla. KLÍČOVÁ SLOVA: Preventivní systém Salesiánské středisko mládeže Volný čas Výchovné prostředí
Mediální výchova v českém prostředí: východiska a realizace
Přečková, Michala ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...
Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 391 záznamů.   začátekpředchozí366 - 375dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.