Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapování upravenosti říčního koryta řeky Bíliny se zaměřením na riziko povodní
Jelen, Jakub
Název: Mapování upravenosti říčního koryta řeky Bíliny se zaměřením na riziko povodní Abstrakt V současné době je velice aktuální téma povodňových událostí a s tím souvisejících stavů koryt říčních toků. Následující práce se zabývá hodnocením jednotlivých druhů antropogenních zásahů do přirozenosti říčních koryt a jejich okolí a dále antropogenními změnami v krajině a jejich dopady na hydrologické poměry daného povodí a případnými dopady na vznik a průběh povodní. V práci je předložena vlastní metodika terénního mapování. Tato metodika je oproti ostatním navržená k mapování klidového stavu řek a poukazuje na případná povodňová rizika. Pomáhá vytipovat potenciální riziková místa, kde by při případné povodňové události mohlo docházet k větším škodám. Navržená metodika je testovaná na dílčím úseku vodního toku Bíliny, na kterém je dále zpracována historie povodňových událostí a provedeno terénní šetření a fotodokumentace současného stavu upravenosti říčního koryta. Klíčová slova povodně, riziko, metodika, řeka Bílina, antropogenní úpravy
Lesní pedagogika a její význam pro geografické vzdělávání
Rothbauerová, Nikola ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Práce se zabývá tématem lesní pedagogiky a možnostmi jejího využití v geografickém vzdělávání. Úvodní teoretická část vycházející z obsahové analýzy domácích i zahraničních literárních zdrojů shrnuje dosavadní poznatky o tzv. lesní pedagogice v domácím i světovém kontextu. Blíže popisuje tento vzdělávací směr a jeho odlišnosti od jiných, lesní pedagogice blízkých, vzdělávacích přístupů. Seznamuje s osobou lesního pedagoga a využívanými vzdělávacími metodami. Stručně charakterizuje problematiku geografického vzdělávání u nás a snaží se najít spojitosti mezi výukou zeměpisu a lesní pedagogikou. Praktická část práce objasňuje, jak může lesní pedagogika přispět ke geografickému vzdělávání. Je založena na kvalitativním výzkumném šetření provedeném prostřednictvím řízených rozhovorů s lesními pedagogy. Na základě analýzy získaných dat pak vysvětluje, která zeměpisná témata jsou v programech lesní pedagogiky vyučována a jak lze tedy lesní pedagogiku pro geografické vzdělávání využít.
Terénní výuka z pohledu různých aktérů
Jakouběová, Ivana ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Terénní výuka představuje specifickou komponentu vzdělávání, která zvláště v oblasti geografie disponuje předpokladem komplexnější demonstrace učiva. Můžeme se pouze domnívat, zda je klasická podoba terénní výuky v současnosti na ústupu, nicméně v proměňujícím se vzdělávacím prostředí vznikají nové příležitosti, při kterých může být terénní výuka využívána. Tato bakalářská práce byla napsána právě s cílem nalezení současných potenciálů, ale rovněž také limitů terénní výuky. Na základě kvalitativního výzkumu v podobě interview chceme zodpovědět především otázky, jakými způsoby se na dnešních školách s terénní výukou pracuje a jak její hlavní přínosy a omezení vnímají přímo aktéři vzdělávacího systému, kteří pocházejí z různých úrovní škol. Vlastní závěry jsou komparovány a diskutovány s poznatky z teoretické části práce. Klíčová slova geografie, terénní výuka, kvalitativní výzkum, percepce, interview
Faktory ovlivňující výběr geografie jako studijního oboru
Macounová, Veronika ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání faktorů, které mají vliv na to, že si studenti volí pro své další studium geografické obory. Faktory byly zkoumány z hlediska vztahu ke geografii z rodinného či školského prostředí. Šetření bylo prováděno kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kde odpovědi byly získávány jednak řízenými rozhovory formou focus group, jednak prostřednictvím dotazníků. Dotazník vyplnilo 105 studentů Geografie, zatímco rozhovorů se zúčastnilo 13 současných i bývalých studentů. Klíčová slova: volba studijního oboru, geografie, focus group, dotazníkové šetření, motivace ke studiu
Turistifikace města Terezín
Bezděková, Lucie ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Turistifikace města Terezín Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemný vztah turismu a města Terezín. Jejím cílem je zjistit dopady cestovního ruchu na lokalitu, její rezidenty a kteří hlavní aktéři turismus ovlivňují a jakým způsobem. První část práce je věnována zasazení řešené problematiky do teoretického kontextu. Konkrétně diskutuje městský a temný cestovní ruch a samotný proces turistifikace. V další části představuje zkoumanou lokalitu, zabývá se podrobně místním cestovním ruchem a analyzuje sekundární zdroje dat. Stěžejním výstupem práce je analýza funkčního využití budov, doplněná o stav těchto objektů. Oba výsledky výzkumu jsou znázorněny v mapových výstupech. Druhou důležitou částí práce jsou řízené rozhovory s aktéry místního cestovního ruchu, doplněné o krátké neformální rozhovory s rezidenty a návštěvníky. Hlavním přínosem práce jsou závěrečné návrhy, které práce předkládá pro zlepšení turistické infrastruktury a dosažení udržitelného rozvoje Terezína. Klíčová slova: turistifikace, cestovní ruch, městský cestovní ruch, temný cestovní ruch, Památník Terezín

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.