Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezinárodní projekt Climate Detectives a zhodnocení jeho potenciálu v českém školním prostředí
Jakouběová, Ivana ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Mezinárodní školní projekt Climate Detectives je jedním ze vzdělávacích programů Evropské kosmické agentury. Zaměřuje se na klimatické a environmentální problémy v našem okolí a může tedy vhodně doplňovat výuku přírodovědných předmětů, zejména zeměpisu. V Česku je tento projekt realizován teprve krátce, což bylo podnětem k vytvoření diplomové práce na toto téma. Jejím cílem je zanalyzovat doposud dokončené projekty a zhodnotit potenciál projektu Climate Detectives v českém školním prostředí. K dosažení těchto cílů slouží tři výzkumné metody. První z nich je obsahová analýza, která má přiblížit možné způsoby pojetí tohoto projektu a nalézt příklady témat pro inspirování dalších týmů z Česka. Druhou metodou je dotazník distribuovaný mezi české pedagogy, kteří vyučují žáky v dané věkové kategorii. Ten má pomoci odhalit postoj učitelů k charakteristikám tohoto projektu a zjistit tak jeho případné přednosti a omezení. Poslední metodou jsou pak korespondenční interview uskutečněná především se zahraničními pedagogy, kteří již mají s projektem zkušenost. Jejich poznatky slouží k doplnění výzkumu o data kvalitativní povahy a mají pomoci nastínit řešení možných komplikací vnímaných českými učiteli. Výsledky zjištěné jednotlivými metodami jsou v diskusní části následně propojeny, aby bylo možné zodpovědět...
Terénní výuka z pohledu různých aktérů
Jakouběová, Ivana ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Terénní výuka představuje specifickou komponentu vzdělávání, která zvláště v oblasti geografie disponuje předpokladem komplexnější demonstrace učiva. Můžeme se pouze domnívat, zda je klasická podoba terénní výuky v současnosti na ústupu, nicméně v proměňujícím se vzdělávacím prostředí vznikají nové příležitosti, při kterých může být terénní výuka využívána. Tato bakalářská práce byla napsána právě s cílem nalezení současných potenciálů, ale rovněž také limitů terénní výuky. Na základě kvalitativního výzkumu v podobě interview chceme zodpovědět především otázky, jakými způsoby se na dnešních školách s terénní výukou pracuje a jak její hlavní přínosy a omezení vnímají přímo aktéři vzdělávacího systému, kteří pocházejí z různých úrovní škol. Vlastní závěry jsou komparovány a diskutovány s poznatky z teoretické části práce. Klíčová slova geografie, terénní výuka, kvalitativní výzkum, percepce, interview

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.