Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí158 - 167dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Případová studie problémového soužití a šikany v 7. ročníku ZŠ Waldorfské
Selešiová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretický rámec diplomové práce je vzhledem k zaměření studie zacílen na strukturu, dimenzi a socializaci osobnosti žáka, pojetí kázně ve škole a skupinovou dynamiku. Současná vývojová fáze žáků 7. třídy předurčuje kapitoly o dospívání a výchovných problémech. Diplomová práce podrobně vymezuje charakteristické rysy agresora i oběti šikany, příčiny agresivity i úzkosti. Bohaté zdroje prevence a léčby skupiny zasažené problémovým chováním nebo šikanou jsou uvedeny v závěru teoretické části. Praktická část je vypracována formou případové studie, po- mocí analýzy a komparace etopedické, speciálně pedagogické a pedagogické diagnostiky zís- kává data o narušení a dynamice sociálních vztahů mezi žáky 7. třídy základní školy waldorf- ské, o kohezi a klimatu třídy. Výsledky studie slouží jako podklad pro realizování preventivního programu. KLÍČOVÁ SLOVA charakter, empatie, kázeň, socializace, skupinová dynamika, klima školní třídy, šikana, agresor, oběť, diagnostika, prevence
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Biblioterapie v práci s klienty s tělesným postižením
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem biblioterapie a možným využitím této umělecké terapie ve speciální pedagogice, s důrazem na oblast somatopedie. První část práce je zaměřena na teorii a historii biblioterapie a na formy a cíle biblioterapeutického působení. V druhé části je věnována pozornost vztahu biblioterapie a psychologie jedince s postižením a možnostem uplatnění biblioterapie ve speciálně pedagogickém prostředí. Třetí část práce obsahuje rozbor terapeutické literatury ve vztahu k tělesnému postižení a sleduje rozsah uplatňování biblioterapie v institucích pro klienty s tělesným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách
Drbalová, Adriana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách AUTOR: Mgr. Adriana Drbalová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku vztahující se k problémovému chování žáků na středních školách v kontextu českého školství. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá vzdělávání, výchova a integrace těchto problémových žáků. V teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny pojmy - problémové chování a jeho nejčastější projevy na střední škole, problémový žák, typy středních škol, které se k této práci vztahují a příčiny problémového chování v tomto věku. Empirická část je realizována rozhovory na pěti různých středních školách po celé České republice. Použita je tedy kvalitativní metoda. Rozhovory probíhají s metodiky prevence, psychology, popřípadě i učiteli těchto problémových žáků. Empirická se realizuje za pomoci kvalitativního dotazování - polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor je nahráván na diktafon a zapisován. Odpovědi respondentů potřebné pro výzkum, se zaznamenávají na diktafon, poté se zpracují. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémový žák, střední školy, prevence problémového chování
Odlehčovací služby pro lidi s autismem a mentální retardací - dostupnost v regionech
Nováková, Marie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku poskytování odlehčovacích služeb rodičům dětí a dospělých s autismem a mentální retardací. V úvodních kapitolách se diplomová práce zaměřuje z teoretického hlediska na poruchy autistického spektra v kombinaci s mentální retardací a možným výskytem problémového chování. V práci jsou dále popsány terapeutické postupy pro jedince s autismem a mentální retardací, dále se práce věnuje obecné problematice poskytování sociálních služeb těmto jedincům. Ze sociálních služeb pak diplomová práce cílí především na služby odlehčovací. V empiricky zaměřené části diplomová práce popisuje dostupnost odlehčovacích služeb pro rodiny s jedincem s autismem a mentální retardací v jednotlivých regionech České republiky.
Role rodiny v jednotlivých etapách života osob se spinální muskulární atrofií
Frenclová, Tereza ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí rodiny v jednotlivých životních fázích člověka se vzácným onemocněním spinální muskulární atrofie. Práce je rozdělena do tří částí, z nichž první definuje pojem rodina (její systém, znaky a funkce) a mapuje specifika rodiny s postiženým členem. Druhá část se zaměřuje na spinální muskulární atrofii, především na vývojové cíle životních etap osob s tímto typem postižení. Třetí výzkumná část si klade za cíl popsat roli pečujících osob v životě lidí se spinální muskulární atrofií od raného věku po střední dospělost. Dále se snaží ukázat snahu těchto lidí osamostatnit se a žít plnohodnotný život s pomocí osobních asistentů, životních partnerů, ba dokonce zakládat vlastní rodiny. Pro pochopení situace v rodinách se členem s tímto typem postižení v daných etapách byly vedeny polostrukturované rozhovory s dvanácti rodinami se členem se spinální muskulární atrofií různého věku, do kterých byli zapojeni nejen osoby s postižením, ale také jejich rodiče a sourozenci.
Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách
Stránská, Anna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují...
Podpora vzdělávání žáků s mentálním postižením v základních školách
Kamenická, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika podpory vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením při integraci v běžných základních školách. Teoretická část diplomové práce se v jednotlivých kapitolách věnuje vymezení termínu mentálního postižení a jeho klasifikaci, charakteristice žáků s lehkým mentálním postižením ve školním věku, specifickým potřebám ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, problematice integrace, platné legislativě, týkající se těchto žáků a především podpůrným opatřením, která jsou těmto žákům poskytována. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jaká podpůrná opatření jsou poskytována žákům s lehkým mentálním postižením integrovaným v základních školách a jakým způsobem jsou tato opatření realizována. K získání potřebných informací byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s vybranými pedagogy a pracovníky školního poradenského pracoviště. Pro upřesnění získaných údajů z rozhovorů byla také využita analýza dat žákovské dokumentace, především individuálních vzdělávacích plánů. Ve výzkumném šetření bylo zjištěno, že všem žákům s lehkým mentálním postižením, integrovaným v základních školách, je poskytována podpora, avšak její míra se liší především dle informovanosti a připravenosti pedagogických pracovníků v oblasti péče o tyto žáky.
Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení
Plavcová, Pavla ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
V diplomové práci "Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení" se snažíme zjistit, zda aplikace jedné ze tří metod výuky čtení a psaní - metody analyticko-syntetické, genetické nebo Sfumato eliminuje vznik specifických poruch učení- dyslexie, dysgrafie a dysortografie. První část práce se zabývá teoretickými východisky jednotlivých metod výuky prvopočátečního čtení a psaní a vymezením specifických poruch učení. Ve druhé části práce jsou na základě výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování porovnávány a hodnoceny metody výuky čtení a psaní v závislosti na vznik specifických poruch učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí158 - 167dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.