Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diversity management
Táborská, Pavla ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tématem této bakalářské práce je diversity management tedy řízení diverzity v organizacích. Diversity management je představen jako koncept, který vychází z boje proti diskriminaci, oceňování interindividuálních rozdílů mezi lidmi a přináší organizaci zisky. První část se zaměřuje na lidská práva, diskriminaci a rovné příležitosti. Vymezení interindividuálních rozdílů - znaků diverzity v další kapitole je důležitým předpokladem k pochopení podstaty diversity managementu. Diversity management se především zajímá o skupiny pracovníků, které jsou v organizacích obvykle znevýhodňovány, mezi ně patří hlavně ženy, osoby odlišné rasy, etnicity, osoby starší 50 let a osoby se zdravotním postižením. Z pohledu organizace má důležitý význam implementace konceptu v organizaci a výhody a rizika, která s tímto procesem souvisí. Tato práce se z hlediska organizace poté zaměřuje na to, jak se diversity management projevuje v personálních činnostech. Poslední část práce se věnuje situaci diversity managementu v České republice.
Supervize dobrovolníků v neziskových organizacích
Beerová, Michala ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce jsou dobrovolníci v neziskových organizacích ve Švédsku a v České republice. Cílem této práce je zaměřit se na neziskový sektor a snažit se jej popsat, vysvětlit pozici dobrovolníků v těchto organizacích a v neposlední řadě obhájit supervizi dobrovolníků jako jeden z možných způsobů spolupráce s dobrovolníky. Rozvoj a podpora dobrovolníků jsou hlavní součástí manažerské činnosti neziskových organizací. Supervize je jedna z manažerských funkcí, které se v neziskovém sektoru dlouhodobě uplatňují. Zajištění supervize je jedním z hlavních cílů organizace pro podporu zaměstnance či dobrovolníka a tato práce může odpovědět na otázku, jak je supervize dobrovolníků důležitá a jaký prospěch mohou samotní dobrovolníci ze supervize mít. Snažím se zjistit účel dobrovolnictví, vzdělávací potenciál dobrovolnictví a aktuální situaci vedení supervize v těchto organizacích. Zaměřila jsem se na zkoumání přístupu k dobrovolnictví a supervizi ve dvou různých zemích. Dobrovolnictví je velmi významným společenským rysem a v rámci kvalitativního šetření popisuji organizace, které se zabývají dobrovolnickou prací ve vybraných neziskových organizacích v České republice a ve Švédsku. Praktická část navazuje na teoretickou a věnuje se popisování přístupů neziskových organizací k supervizi a dobrovolnictví.
Finanční gramotnost
Strejc, Pavel ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Finanční gramotnost Finanční negramotnost je vážným problémem v zemích celého světa, Českou republiku nevyjímaje. První část této práce se bude věnovat definici finanční gramotnosti a její zařazení v rámci andragogiky. V dalších částech se zaměřujeme na výzkumy finanční gramotnosti, nejčastěji ze Spojených států amerických a z České republiky. Poté se podíváme na některé projekty z České republiky, které si kladou za cíl zvýšit finanční gramotnost české populace. Sledovat budeme především roli třech základních sektorů (státní, komerční a neziskový) a podáváme se, jak tyto sektory spolupracují. V poslední části si dělíme obyvatelstvo do několika skupin dle úrovně finanční gramotnosti.
New age jako koncept životního stylu a rozvoje osobnosti
Jansová, Šárka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce popisuje zásadní charakteristiky New Age z hlediska historických okolností vzniku, teoretické báze autorů, způsobu členství a zdrojů inspirace. Autorka sleduje, jak tento fenomén koresponduje s postmoderními rysy současnosti, jakým způsobem se projevuje v životním stylu a v kultuře společnosti, a zejména jak ho absorbuje současná andragogická praxe - zájmové vzdělávání, další profesní vzdělávání a životní pomoc. Na závěr jsou zmíněna možná úskalí a paradoxy koncepce New Age.
Čestina jako cizí jazyk ve vzdělávání dospělých
Možná, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tématem této bakalářské práce je výuka češtiny jako cizího jazyka ve vzdělávání dospělých, jako široká problematika s mnoha dílčími aspekty. Cílem práce je komplexní zpracování nejzásadnějších z nich, zejména klíčových didaktických otázek, a proto je na následujících stranách analyzována situace subjektů výuky, tedy dospělých studentů češtiny jako cizího jazyka a jejich učitelů, dále objekt výuky, tedy samotná čeština a také hledisko didaktické a metodologické. Součástí práce je též rozbor a následné srovnání didaktických prostředků a jejich obsahu v praktické části. Jde tedy o poměrně široký náhled na obor čeština jako cizí jazyk, který se však současně snaží identifikovat některé nedostatky a naznačit témata vhodná k dalšímu zpracování.
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearning. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o využití superlearningu ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola se skládá ze tří částí - první patří fázím skupinové superlearningové výuky, druhá superlearningu jakožto způsobu samostudia a třetí pak metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je superlearning ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce se zaměřuje a popisuje ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Samostatná kapitola je věnovaná návrhu výběrového řízení na konkrétní pozici za použití vybraných diagnostických metod. Jedná se o pozici telefonní operátor aktivního telemarketingu.
Pozice seniorů ve vzdělávání
Kálová, Aneta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty vzdělávání seniorů. Primárně se zaměřuje na rozbor docility seniorů a na demografickou situaci v České republice. Je rozdělena do čtyř kapitol, které pojednávají o pozici seniorů ve společnosti, o změnách docility spojených se stářím, o motivaci ke studiu a o univerzitách třetího věku. Aktivní účast na vzdělávacím procesu má pozitivní dopad na duševní kondici každého jedince. Práce si klade za cíl zachytit problémy, které vyvstávají v oblasti docility vsouvislosti s postupujícím věkem. Dalším cílem je porovnání nabídky kurzů univerzit třetího věku vzhledem k jejich oborovému zaměření. Práce rovněž zmiňuje negativní sociální jevy, které ztěžují seniorům jejich snahu o seberealizaci. Klíčová slova: senior, vzdělávání, motivace, instituce, diskriminace, docilita, univerzity třetího věku
Profesní vzdělávání pedagogických pracovníků v ČR - současnost a možnosti celoživotního vzdělávání se zaměřením na vybrané instituce
Houšková, Helena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
česky Práce je zaměřena na profesní vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu konceptu celoživotního učení. Všímá si úlohy a významu vysokých škol v kontextu modernizace obsahu pedagogické profese i její důležitosti z hlediska rozvoje celé společnosti. Pozornost je soustředěna na konkrétní aktivity realizace programů dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci dalšího vzdělávání na devíti pedagogických fakultách v České republice. Prostřednictvím komparace vzdělávacích programů a analýzy informačních zdrojů přináší zhodnocení plnění celoživotní funkce vysokých škol jako příspěvku rozvoje kompetencí společensky významné profesní skupiny i celé společnosti. Uvádí koncepce evropské vzdělávací politiky v oblasti odborné přípravy a rozvoje kompetencí učitelů a pracuje s komparativními přístupy k profesnímu vzdělání pedagogických pracovníků ve vybraných evropských zemích (Velká Británie, Německo, Finsko, Polsko). Na základě výsledků vnitřní analýzy a porovnávání s okolím uvádí příklady dobré praxe a doporučení ke zkvalitnění činnosti v oblasti dalšího vzdělávání. Klíčová slova: celoživotní učení, profesní vzdělávání, profesní vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání pedagogických pracovníků, vysoké školy, evropská vzdělávací politika, benchmarking
Koncepce age managementu v organizacích v České republice
Steklíková, Eliška ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce shrnuje současné pojetí koncepce age managementu, tedy řízení lidských zdrojů s ohledem na věk a schopnosti zaměstnanců, v České republice. V teoretické části se zabývá východisky tohoto konceptu, komentuje aktuální demografický vývoj, jeho důsledky v pracovní oblasti a problematiku stárnutí populace, která se odráží v potřebě přizpůsobit v současnosti aplikované strategie řízení v organizacích tomuto trendu. Jsou zmíněny některé výchozí programy, myšlenky a legislativní opatření, od kterých se odvíjejí nejnovější koncepce a strategické plány v Evropě a v České republice. Empirická část této diplomové práce se úžeji zaměřuje na specifickou úroveň organizací a obsahuje dvě dílčí šetření. Prvním je komparativní dvoupřípadová studie, pro kterou byla sbírána data ve dvou organizacích, které v nedávné minulosti zavedly opatření vycházející ze strategií age managementu. Ve výstupech jsou tato opatření konkretizována a zároveň konfrontována s výpověďmi zaměstnanců, kteří se během polostrukturovaných rozhovorů s autorkou vyjadřovali ke změnám zavedeným v rámci koncepce age managementu a k otázce diskriminace osob starších padesáti let na trhu práce. Na problematiku věkové diskriminace a na obeznámenost personalistů a personálních manažerů s konceptem age managementu a na jejich...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.