Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderová analýza učebnic pro I. ročník základní školy
Kábrtová, Renata ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Cílem této práce je nastínit způsob utváření genderové socializace, způsob schvalování učebnic v České republice, potvrdit či vyvrátit genderovou citlivost ve školním prostředí a v edukačních pomůckách, vliv edukačních prostředků na socializaci dětí a genderové stereotypy ve společnosti. Hlavním cílem práce je analýza genderové korektnosti učebnic pro první ročník základní školy - Slabikářů. Provedená analýza přinesla tyto výsledky: Analyzované učebnice pro první ročník základní školy - Slabikáře jsou genderově nekorektní, což vyplývá jak z kvantitativní, tak kvalitativní obsahové analýzy. Analyzované učebnice podporují genderové stereotypy, ženy jsou zobrazovány v soukromé sféře mnohem častěji než muži a v typicky ženských rolí - péče od děti a domácnost. Muži jsou zobrazováni v soukromé sféře skrze své koníčky, pokud se jedná o chod domácnosti a výchovu dětí jsou zobrazeni jako velmi pasivní. Naopak ve veřejné sféře se muži vyskytují mnohem častěji a především v rozmanitějších funkcích než ženy.
Konceptualizace etnicity v kontextu transformace šrílanského konfliktu
Dopita, Tomáš ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Klimešová, Martina (oponent)
Diplomová práce "Konceptualizace etnicity v kontextu transformace šrílanského konfliktu" pojednává o dlouhotrvajícím společenském konfliktu na Šrí Lance ve vztahu k relevantním teoriím a možnostem mírové transformace konfliktu. Prostřednictvím obsahové analýzy se snažím odkrýt ontologické a epistemologické chápání etnicity v odborné diskusi o "etnických konfliktech", vybraných diskurzech multikulturalismu a politiky uznání, feminismu a postkoloniálních studií. Jednotlivé konceptualizace etnicity přítomné v těchto diskurzech kriticky vztahuji ke specificitám vývoje šrílanského konfliktu a výzvám spojeným s jeho mírovou transformací. Argumentuji, že interpretace etnicity v rámci v této práci představeného studia "etnických konfliktů" se velkou měrou odvíjí od poznání vyprodukovaného v souvislosti s koncepty národa, nacionalismu a moderního státu. Takové teoretizování etnicity je proto svázáno úzkým rámcem "vestfálské představivosti", kdy je etnicita pasivně přijímána jako daná vlastnost de facto homogenní skupiny, která operuje v politickém společenství definovaném suverenitou moderního státu. Vestfálské paradigma se však ukazuje ve vztahu k vývoji šrílanského konfliktu jako neadekvátní a v kontextu jeho řešení a transformace jako omezující a neúčinné. Proto se pokouším vestfálské paradigma překonat a...
Setkávání školy a rodiny: gender mění pravidla
Smetáčková, Irena ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Disertační práce, kterou předkládám k obhajobě, vznikala po dobu pěti let. Na jejich začátku jsem byla plná otázek, které se zrodily při výzkumech v rámci mých diplomových prací z pedagogické psychologie a sociologie. Obě práce se věnovaly učitelům a učitelkám; první z nich (2000) rozpracovávala téma identity vyučujících a její saturace dětmi a jejich rodiči, druhá diplomová práce (2002) pak sledovala rozdíly v představách učitelů a učitelek o jejich povolání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Genderová analýza čtyř pohádkových a příběhových knih pro děti.
Vodrlindová, Petra ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na genderovou analýzu pohádek a knížek pro děti. Pohádky jsou často vnímány jako svět fantazie, kde dochází k překračování hranic, které vymezují různé kategorie sociální struktury. Většina tradičních pohádek zachovává tradičně vymezenou genderovou strukturu, čímž vytvářejí normativní poselství o podobě genderových rolí a genderových identit, které zapadají do hierarchicky uspořádaného systému podle genderu. Pohádky se takto stávají nástrojem reprodukce genderových nerovností ve společnosti.
Genderová analýza postavení žen v Iráku - vliv současného konfliktu na život iráckých žen
Hyšková, Klára ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Ve své diplomové práci bych se chtěla věnovat tomu, jak válečné konflikty působí na postavení žen, jak ovlivňují jejich každodenní život a jakým specifickým problémům musí ženy během válek čelit. Každý den se dozvídáme ze stránek novin či z různých zpravodajství o tom, jak závažná je současná situace na Blízkém východě. Konflikt v Iráku, který začal v roce 2003, poznamenal životy tisíců lidí - vojáků i civilistů, mužů i žen. Ve své diplomové práci bych se chtěla zaměřit na to, jaký má tento konflikt dopad na každodenní život iráckých žen. Mým záměrem je porovnat situaci Iráčanek v této zemi před pádem Saddámova režimu se stavem, který nastal po zahájení operace Irácká svoboda v roce 2003. Zaměřím se na to, zda došlo k zlepšení či naopak zhoršení statusu iráckých žen, na to jak ovlivnil válečný konflikt jejich životy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.