Název:
(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání
Překlad názvu:
Pupils’ (dis)interest in the teaching profession: an international comparison
Autoři:
Federičová, Miroslava Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Edice: Studie IDEA, svazek: 2/2024
Abstrakt: [cze][eng] Mnoho evropských zemí včetně Česka se v současnosti potýká s nedostatkem učitelů, těch kvalitních obzvlášť. Jedním z řešení je podpora učitelských profesních aspirací už u mladých během jejich studia na základní a střední škole. Tato studie empiricky mapuje učitelské aspirace v evropských zemích mezi 15letými žáky na základě dat z mezinárodního šetření PISA.Many European countries, including the Czech Republic, currently face a shortage of teachers, especially quality teachers. One possible solution to this would be to support aspiring teachers at a younger age, during their studies at primary and secondary school. This study provides an empirical overview of teaching aspirations among 15-year-old school pupils in European countries based on data from the international PISA survey.
Klíčová slova:
international comparison; teachers; teaching aspirations Číslo projektu: StrategieAV21/22 Poskytovatel projektu: AV ČR