Název:
The effectiveness of advertising in the hotel “Holiday Inn Almaty”
Autoři:
Alpysbayev, Yesset ; Selby, Richard (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This Diploma Thesis is focused on the evaluation and study of the main features of advertising in the hospitality industry. The first part is a theoretical part, which describes in detail the definition as advertising, media advertising, promotional function. Further detailed adertising types, their advantages and disadvantages. In the practical part is the presentation of the hotel "Holliday Inn Almaty". This part describes in detail the structure of the hotel, SWOT analysis, advertising activity by hotel.
Another part of the analysis survey research, which based on advertising. The questionnaire focused on the advertising strategy and evaluation of the hotel altogether. The final section presents recommendations for improving advertising business and conclusion is about the advertising business of the hotel "Holiday Inn Almaty".
Tato diplomová práce je zaměřena na zhodnocení a studium hlavních rysů reklamy v oblasti pohostinství. První část je teoretická část, která podrobně popisuje definici jako reklama, reklama v médiích, reklamní funkce. Dalé podrobné popsány typy reklam, jejich výhody a nevýhody. V praktické části práce je prezentace hotelu "Holliday Inn Almaty". Tato část podrobně popisuje strukturu hotelu, SWOT analýza, činnost hotelu.
Další část je vlastní analýza formou dotazníkového šetření na základě reklamy. Dotazník zaměřen na reklamní strategii hotelu a hodnocení hotelu celkem. Finální část představuje doporučení pro zlepšení reklamního byznesu hotelu a závěr o reklamní činnosti hotelu "Holiday Inn Almaty".
Klíčová slova:
hotel; marketing; media reklama; propagace; reklama