Výzkumné zprávy

Nejnovější přírůstky:
2018-07-30
11:02
Optický prvek 2G20 6x8x mm
Pintr, Pavel
Optický prvek 2G20 6x8 mm je určen pro proměnné dopravní značení (PDZ) v dopravě. Zajišťuje promíchání RGB diod na bílé světlo a jeho usměrnění do směru dle normy ČSN EN 12966 třídy B6.

Úplný záznam
2018-07-30
11:02

Úplný záznam
2018-07-09
13:44

Úplný záznam
2018-07-09
13:44
Ověřování skutečného napěťového pole horninového masivu za účelem zvýšení bezpečnosti v prostředí anomálních napěťových stavů
Koníček, Petr ; Staš, Lubomír ; Ptáček, Jiří ; Kaláb, Tomáš ; Chura, Jan ; Souček, Kamil ; Waclawik, Petr
Napěťová pole jsou jedním ze základních faktorů, které rozhodným způsobem, spolu s mechanickými a přetvárnými vlastnostmi hornin, výrazně ovlivňují chování horského masivu. Poznání napěťových polí je přínosem pro projektování a zdárnou realizaci geotechnických podzemních projektů (např. pro posouzení stability podzemních prostor, chování navržených výztuží podzemních objektů, pro časoprostorové situování podzemních objektů) zvláště v netriviálních geomechanických podmínkách jak z hlediska přírodních faktorů ovlivňujících napěťová pole (např. strukturní a geologická stavba horninového masivu, tektonická napětí, trhliny a diskontinuity v horninovém masivu), tak rovněž z hlediska antropogenních faktorů (geomechanická konfigurace podzemních prostor a dynamika jejich změn). V geotechnické praxi v našich (ČR) podmínkách bývají většinou využívány jen výpočty napěťového pole vycházející především z teoretického chování hornin a předpokládaného svislého geostatického tlaku v dané hloubce. Vývoj případných postupujících deformací napěťového pole je pak odvozován od vývoje antropogenních zásahů do relativně homogenního masivu. Ve skutečnosti je však napětí ovlivňováno i blízkými geologickými strukturami. Data získaná z výzkumu velikosti, směrů a změn napětí v horském masivu jsou zásadním přínosem v oblasti matematického modelování, kde mohou být použita jako vstupní parametry, pro získání přesnějšího obrazu o chování horského masivu a podzemních objektů v předmětných oblastech.

Úplný záznam
2018-07-09
13:44

Úplný záznam
2018-06-19
19:26

Úplný záznam
2018-06-19
19:26
Vyšší platy učitelů: sliby, sliby, sliby
Münich, Daniel ; Smolka, V.
Mezinárodní srovnání ukazují, že platy českých učitelů, v relaci k ostatním vysokoškolsky vzdělaným pracovníkům, patří dlouhodobě k nejnižším mezi ekonomicky nejvyspělejšími zeměmi. Podle posledních publikovaných mezinárodních srovnání z roku 2015 tento podíl v České republice dosahoval 56 %, zatímco průměr zemí OECD byl 83 %.

Úplný záznam
2018-06-19
19:26
The low-skilled in the Czech Republic
Bičáková, Alena ; Kalíšková, Klára
This study provides evidence on the characteristics, labor market conditions, and labor market\noutcomes of the low-skilled in the Czech Republic. It considers the most relevant policies to\nensure the long-term inclusion of the low-skilled in the labor market. We use the standard\ndefinition of the low-skilled as those individuals with primary or lower-secondary education.

Úplný záznam
2018-06-19
19:26
Názvy firem a jejich vliv na firemní výkonnost
Hanousek, Jan ; Jurajda, Štěpán
Our analysis reveals that a company’s name may be related to its economic productivity. The name’s alphabetical position, the use of “national”4 words, and the inclusion of English phrases within the name all play a role. This study looks at the association between certain characteristics of a company’s name and growth in the company’s turnover, growth in value added and profit from shares using company data from 17 EU countries over a period of more than 15 years. We distinguish between companies in countries where Romance languages, Slavic languages and Germanic languages are spoken. The effects of company names vary across these language-country groups.

Úplný záznam
2018-06-19
19:26
Co skrývají známky na vysvědčení?
Münich, Daniel ; Protivínský, T.
Our analysis shows that the differences between boys' and girls' grades is not a result\nof differences in the way stress affects test results, nor a difference in pupils' liking for or\naversion to the subject in question. The likely cause of the difference in grades between girls\nand boys is that the grades are influenced by the pupils' socio-emotional skills.

Úplný záznam