Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Říhová, Nikola ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Bakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
Náboženské kořeny Komenského univerzální pedagogiky ve spise Cesta světla
Winkler, Nina ; Vik, Dalibor Jiří (vedoucí práce) ; Vogel, Jiří (oponent)
64 Abstrakt Práce se zabývá Komenského spisem Cesta světla v kontextu Komenského universální pedagogiky a náboženských kořenů. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola uvádí čtenáře do historického kontextu vzniku díla, který souvisí s Komenského pobytem v Anglii a jeho prací pro Hartlibův kroužek. Druhá kapitola seznamuje čtenáře s obsahem díla a provádí jeho analýzu z hlediska pedagogických a náboženských motivů. Ve třetí kapitole sledujeme existující komentáře ke spisu, a to zejména jak je nacházíme v Patočkových interpretacích v rámci jeho komeniologických spisů. Hlavními tématy a kontexty, s nimiž se tyto analýzy pojí, jsou: pansofie, pampaedia, pedagogika, chiliasmus, všenáprava, reforma a synkritická metoda. Hlavním cílem práce je ukázat, že spis Cesta světla propojuje pedagogiku a náboženství ve specifické syntéze. Jedním z dílčích cílů je poukázat na aktuálnost spisu pro dnešní dobu. Cílem je i zjistit, jakým způsobem spis komentuje Patočka, protože jeho pochopení Komenského pramení především z jeho pedagogického úsilí. Také mě zajímá geneze a historický kontext vzniku díla, protože Komenský psal dílo za specifických okolností, a to v Hartlibově kroužku v Anglii. Metodou zpracování práce je v první kapitole literární rešerše. Dále ve druhé kapitole metoda obsahové analýzy spisu Cesta...
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Krajina vzpomínek
Gorbušinová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem domova a krajinomalby z pohledu vnímání vzpomínek na dětství. V teoretické části jsou analyzovány pojmy jako identita, emocionální vztah k místu či genius loci s odkazem na významné teoretiky Christiana Norberga-Schulze a Gestona Bachelarda. V teoretické části práce je rovněž zkoumán vývoj krajinomalby a blíže tematizováno období 19. až 20. století, kdy umělci začali zkoumat zobrazení pocitů a vnitřních emocí. Autorka v této části práce autorsky uchopuje téma domova z období dětství a jehovliv na její současnou tvorbu. Praktická část tvoří těžiště bakalářské práce - je věnována malířskému cyklu nostalgické krajiny vzpomínek z dětství. Představuje vlastní hledání výtvarného jazyka a zkoušení výtvarných technik. Zmiňuje zahraniční i české malíře a malířky, jejichž náměty a výtvarný jazyk sloužily jako inspirace. Výsledkem je malířský soubor maleb Krajiny vzpomínek, reflexe jeho tvorby a výtvarného zpracování. V didaktické části autorka popisuje krajinomalbu ve školním prostředí a vývoj vnímání krajiny skrz různé věkové kategorie. V návrzích výuky vychází autorka práce z vlastních zkušeností a jejich kritické reflexe, přičemž tyto nově nabyté a zreflektované zkušenosti propojuje s tématem, kterému se ve své tvorbě věnuje. KLÍČOVÁ SLOVA krajina, krajinomalba, příroda,...
Využití hudebních prvků a činností na letním dětském táboře
MAŠKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá představením hudby a s ní spojených aktivit v kontextu volnočasové pedagogiky, s hlavním zaměřením na návrh vhodných aktivit pro letní dětské tábory. První část je zaměřena na teoretické představení volnočasové pedagogiky, základních hudebních pojmů a letních táborů. Druhá část se zabývá navržením konkrétních aktivit spojených s hudbou při přímé práci s dětmi na pobytovém táboře. Všechny aktivity byly aplikované na táboře organizovaném Spolkovým Domem ve Vlašimi. Hlavním cílem je představení vhodných her, aktivit a činností, které se dají aplikovat nejen na táboře, ale i v dalších volnočasových zařízeních.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy.
Přechod z alternativní mateřské školy do základní školy
NÍDLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní vzdělávání dostupné v České republice. Vysvětluje základní principy těchto alternativních pedagogických konceptů a také objasňuje pojem dnešního tradičního školství v České republice. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření vedeného formou rozhovorů, jehož cílem je popsat zkušenosti dětí s přechodem z alternativní mateřské školy na tradiční základní školu a získat představu o problémech, nebo naopak výhodách při adaptaci na odlišný typ školy.
Softwarová podpora výuky kryptografie
Stančík, Peter ; Vyoral, Josef (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prostudování, výběr a popis technik vhodných pro názornou počítačovou výuku kryptografie. Pro tyto zvolené techniky měla být nalezena pedagogicky vhodná prezentace jejich principu a použití. Dalším z~cílů bylo vytvoření jednotného webového rozhraní a modulární řešení softwaru pro podporu výuky, specializovaného na kryptografické výpočty. Vhodnost technik byla hodnocena na základě v nich používaných výpočetních postupů a také na základě míry, do jaké je možné danou techniku názorně prezentovat. Byl navržen a implementován software usnadňující výpočty používány v symetrické i asymetrické kryptografii. Jeho součástí je webové rozhraní a jedna jeho část je také zaměřena na steganografické techniky. Na straně druhé se nepovedlo nalézt vhodnou pedagogickou metodu propojující tento software s teoretickými poznatky z daného oboru.
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
Nástroj pro usnadnění činnosti pedagogů na ZŠ
Berešík, Martin ; Szőke, Igor (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom práce je navrhnúť a následne implementovať nástroj uľahčujúci pedagógom (primárne) základných škôl ich prípravu na vyučovacie hodiny. Tento nástroj by mal poskytnúť možnosť vyhľadávania materiálov potrebných na ich prípravu, personalizáciu vyhľadávania, možnosť archivovania, tvorbu materiálov a ďalšiu rozšírenú funkcionalitu. Pre úspešný vývoj bol najskôr vykonaný prieskum cieľovej skupiny a zoznámenie sa s už existujúcimi podobnými nástrojmi za účelom zistiť ich nedostatky i silné stránky. Na tento prieskum nadviazala analýza požiadavkov, návrh a samotná implementácia. Výsledkom je funkčný webový nástroj, ktorý je otestovaný s ohľadom na použiteľnosť užívateľského rozhrania.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.