Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití technologie cold spray pro balistické aplikace
Kuník, Adam ; Doubrava, Marek (oponent) ; Řehořek, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je obeznámení s technologií cold spray, jakožto alternativou na poli jak nanášení povlaků, tak i mj. její využití na opravu některých tvarově složitých dílů v rámci aditivní výroby. Dále se pak zabývá základními principy této metody, užívanými kovovými prášky, charakteristika přístroje, seznámení s problematikou balistické ochrany a terminální balistiky. V druhé, experimentální části, je hodnocena kvalita a mechanické vlastnosti (zejménapak tvrdost, porozita a tloušťka nástřiku) této vrstvy vyrobené výše uvedenou metodou, jakožto součást balistické ochrany pro lehká pancéřová vozidla.
Vliv legujících prvků na rozpustnost titanu v hořčíkových slitinách
Matocha, Martin ; Buchtík, Martin (oponent) ; Březina, Matěj (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem legovacích prvků na rozpustnost titanu v hořčíkových slitinách. V teoretické části byla vypracována literární rešerše na téma tvorba, složení, zpracování a stručné možnosti analýzy hořčíkových slitin s důrazem na možnost legování hořčíkových slitin titanem. Experimentální část byla zaměřena na přípravu systémů o různém složení za účelem dosažení integrace titanu do hořčíkové slitiny. Po přípravě vzorků daných systémů byla provedena jejich analýza pomocí SEM/EDS a XRD. V závislosti na průběžných výsledcích analýzy vzorků bylo usilováno o optimalizaci doby držení vzorků daného systému na teplotě 905 °C. Bylo zjištěno, že při stabilizaci modifikace titanu lze dosáhnout míšení titanu, zinku a hořčíku. Podmínkou vzniku modifikace titanu je co nejvyšší teplota, kterou systém dovoluje. Teplota avšak musí přesahovat alespoň 881 °C. Stabilitu modifikace titanu také podporuje absence legovacích prvků, které podporují stabilitu modifikace titanu. Směs prvků výše zmíněného systému nebyla doposud v odborné literatuře popsána.
Zvýšení jakosti disků automobilových kol odlévaných metodou nízkotlakého lití
Bělota, Martin ; Krutiš, Vladimír (oponent) ; Kaňa, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá identifikací vad vyskytujících se u litých automobilových kol. Součástí diplomové práce je také návrh a experimentální ověření opatření, která vedou ke zvýšení jakosti produkce. První kapitola teoretické části se zabývá výskytem plynů ve slitinách hliníku, především vodíku, jeho zdroji, rozpustností ve slitinách hliníku a vznikem plynových dutin v odlitcích. V druhé kapitole jsou popsány způsoby odplynění taveniny vakuováním a probubláváním inertními a aktivními plyny. Třetí kapitola pojednává o řízeném naplynění taveniny, účelem naplyňování taveniny a metodami řízeného naplynění. Čtvrtá kapitola je věnována vadám, které se vyskytují u automobilových kol vyrobených technologií nízkotlakého lití. V páté kapitole je popsána slitina hliníku AlSi7Mg0,3, která se používá k výrobě litých kol. Je zde popsáno i tepelné zpracování litých kol. Šestá kapitola se zabývá praktickou částí diplomové práce, ve které je provedena identifikace vad mikroskopickými a radiografickými metodami. V další části je popsán návrh a provedení experimentu, ve kterém byl na základě výsledků identifikace vad vybrán přípravek Probat-Fluss MIKRO 100 ke zvýšení jakosti produkce. V závěru praktické části je vyhodnocen provedený experiment, který také sloužil k ověření účinnosti přípravku Probat-Fluss MIKRO 100.
Porovnání nýtování a svařování kufrů pro motocykly
Pirmajer, Richard ; Slaný, Martin (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na porovnání technologie nýtování a svařování kufrů pro motocykly. Základním materiálem je slitina EN AW 5754 o tloušťce 1,5 mm. Z ní zhotovené kufry byly poskytnuty firmou SW-MOTECH. V teoretické části byla provedena rešerše týkající se samotného hliníku, jeho vlastností, druhů tepelného zpracování a možností svařitelnosti. Dále byla popsána metoda svařování CMT a metoda prorážecího nýtování, které byly použity při výrobě kufrů. V praktické části byly zkoumány vzorky z obou kufrů, jak svařeného metodou CMT, tak snýtovaného prorážecími nýty. Zkoumání bylo zaměřeno na velikost tepelně ovlivněné oblasti, hloubku průvaru, přítomnost defektů, resp. kvalitu spoje. Nakonec byly metody ekonomicky vyhodnoceny.
Porozita při svařování hliníkových slitin
Hájková, Alena ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vzniku porozity u hliníkových slitin a metodami jejich oprav ve firmě IFE. Teoretická část se zaměřuje na současný stav porozity a způsoby, kterými lze póry opravovat. Použitými technologiemi oprav jsou svařování TIG metodou a tmelení. Praktickou část tvoří experiment, při kterém se použije metoda tmelení na konkrétní součásti.
Bytový dům
Šeps, Daniel ; Bartlová, Jana (oponent) ; Vajkay, František (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby samostatně stojícího bytového domu v Nové Pace, ve formě projektové dokumentace pro provedení stavby. Objekt je navržen zděný se stropy z železobetonových desek. Obvodové zdivo pro 1.NP - 3. NP je navrženo z keramických cihelných bloků tl. 300 mm doplněné o kontaktní zateplovací systém ETICS tl. 200 mm, který bude opatřen silikonovou omítkou zrnitosti 1,5mm. Vnější obvodové zdivo pro 1.PP je navrženo ze ztraceného bednění DITTON 30 tl. 300mm, vyplněné betonem C20/25 XC1 a ocelí B500B a zatepleno extrudovaným polystyrenem XPS tl. 160mm. Vnitřní nosné zdivo je navrženo z akustických keramických cihelných bloků tl. 250mm. Příčky jsou navrženy z akustických příčkovek. Na stropech je navržena těžká plovoucí podlaha s výbornými akustickými vlastnostmi. Je navržená plochá zelená střecha s extenzivní vegetací a s tepelnou izolací z minerální vaty a s hydroizolační vrstvou z asfaltových modifikovaných SBS pásů kladených ve dvou vrstvách. Balkonové zábradlí je navrženo hliníkové s výplní z bezpečnostního skla.
Přehled aplikací odlitků z neželezných slitin vyrobených metodou vytavitelného modelu
Tučková, Eva ; Mikulka, Vít (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rešerše zaměřena na téma aplikace odlitků vyrobené technologií vytavitelného modelu z neželezných slitin, konkrétně hliníku, hořčíku a titanu, v různých průmyslových odvětví. V jednotlivých kapitolách jsou popsány vlastnosti čistého kovů, rozdělení a vlastnosti slévárenských slitin a konkrétní aplikace.
Zastřešení objektu pro společenské účely
Bašista, Ján ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá statickým prepočtom pôvodnej strešnej konštrukcie objektu pre spoločenské účely a návrhom dvoch variant nového zastrešenia tohto objektu, ktorý má obdĺžnikový pôdorys o stranách 30 m x 47 m. Strešná konštrukcia je uložená na nosných obvodových betónových stenách. Okrem zaťaženia vyplývajúceho z funkcie objektu a klimatickej oblasti sa uvažuje, s ohľadom na špeciálne požiadavky na prevádzku a technológie, na viac so zaťažením osamelým bremenom o veľkosti 2 t zavesenom v ľubovoľnom mieste strešnej konštrukcie. Variant 1 je navrhnutý ako oceľový s použitím ocele S355. Variant 2 je navrhnutý v kombinácii dreva GL24h a hliníku EN-AW 5083. Obidva varianty majú 11 priečnych nosných väzieb a na nich uložené k nim kolmé väznice. Stabilita konštrukcie je zabezpečená strešným stužujúcim systémom.
Svařování konstrukce z hliníkové slitiny
Blahák, Petr ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru 2303R002 předkládá návrh technologie svařování konstrukce z hliníkové slitiny. Na základě literární studie problematiky svařování hliníkových slitin byly vybrány dvě použitelné metody, svařování WIG (TIG) a svařování třením, a byly dále porovnávány s alternativními metodami spojování, tvrdé pájení a lepení. Byl vypracován pracovní postup pro metodu WIG (TIG), pájení a lepení a následně byly provedeny čtyři praktické zkoušky. Projekt porovnává metody především z ekonomického hlediska, z hlediska náročnosti technologie spojování a z hlediska dodržení pevnosti základních materiálů. Dále se zabývá problémy s poklesem pevnosti v tepelně ovlivněné oblasti, propalem tenkostěnného materiálu, náchylností hliníku k nasycení vodíkem, rychlou oxidací hliníku a vnikající tvrdou povrchovou vrstvou oxidu.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.