Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modul digitálních výstupů s rozhraním Modbus
Vaško, Pavel ; Štohl, Radek (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je návrh funkčního modulu digitálních výstupů se srovnatelnými parametry běžně vyráběných zařízení v průmyslu. Tento modul bude komunikovat pomocí rozhraní Modbus po sběrnici RS-232 a RS-485. Modul bude osazen mikrokontrolérem řady x51. Při návrhu jsou kladeny nároky na co nejmenší velikost zařízení. První část dokumentu podává informace o protokolu Modbus a popisuje jeho strukturu. V dalších částech jsou popsány principy komunikace a programové vybavení modulu.
Panelový měřicí přístroj
Vaško, Pavel ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje literární rešerši zaměřenou na oblast panelových měřicích přístrojů pro měření napěťových signálů. Ze získaných informací a podle definovaných požadavků na zařízení je navrhnuto blokové schéma panelového přístroje spolu s koncepcí měření napěťových veličin. Po zhotovení koncepce je vytvořen konkrétní obvodový návrh přístroje doplněný o výkres desky plošných spojů. Podle výkresu byla deska fyzicky realizována, osazena a oživena. Po oživení následoval vývoj softwarového vybavení přístroje. Nejprve byly vytvořeny základní funkční bloky pro využívání vnitřních prvků přístroje. Posléze byl vytvořen zdrojový kód zastupující Modbus slave zařízení. Dovršením softwarové části je vytvoření grafického uživatelského prostředí v přístroji.
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Podivínská, Adéla ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Kyjov ve mně vyvolává čtyři hesla – maloměsto, tradice, náklonost a pochopení. Maloměsto jako ve spasení ve skromnosti, malebnosti, vědění. Tradice, které jsou pro město důležité a zakládá si na nich. Jsou to například lidové písně, kroj, hody, nářečí a vše, co ještě zůstalo z dob minulých. Náklonost je kvalitní architektuře, která sice už dávno uplynula, ale stále její pozůstatky zůstávají. A posledním heslem pochopení, a to především v opěvování tradic, uchování svých hodnot, uchopení a ukotvení nebo nalezení své jedinečnosti. V práci se věnuji prostorům okolo Kyjovky od Boršova po jižní konec města. Snažím se, aby tok jen tak neprotékal, ale aby se zapojil do městského prostředí Kyjova. Vytipovala jsem si několik míst, které jsem revitalizovala, dala jim hodnotu a využila rezerv pro zahuštění zástavby. Tyto prostory mají nové uplatnění a jsou místem k zastavením, pozdvihují město a otevírají se návštěvníkům i dosavadním obyvatelům. Kyjovka komunikuje nejen s parky, ale i s novou zástavbou a její funkcí, budete se moci přiblížit k samotnému toku a nalézt v něm místo k odpočinku, ale i k zábavě nebo k procházce.
Uživatelské rozhranní pro konverzi obvodového zapojení zapsaného ve formátu SPICE netlist do odpovídajícího grafického znázornění
Forman, Zdeněk ; Prokop, Roman (oponent) ; Kadlec, Jaroslav (vedoucí práce)
Uživatelské rozhraní pro konverzi obvodového zapojení zapsaného ve formátu SPICE netlist do odpovídajícího grafického znázornění je velmi zajímavé a většina softwarových balíků pro zpracování elektrotechnických schémat touto možností nedisponuje. Generování grafické reprezentace netlistu spočívá v analýze textového popisu obvodu a následného rozmístění jednotlivých součástek na plátno. Součástky se na plátno rozmísťují na základě vyhledaných smyček v obvodu. Systém pro rozmístění obsahuje nadefinované jednotlivé součástky pro rychlejší algoritmus rozmístění. Software toho typu lze využít všude, tam kde je k dispozici netlist pro simulaci obvodu a je potřeba vytvořit grafické znázornění testovaného obvodu.
Pracoviště pro měření elektrochemických článků pomocí cyklické voltametrie
Kučera, Vojtěch ; Bilko, Radek (oponent) ; Lábus, Radek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o sledování parametrů článků. Jednou z možností jak sledovat charakteristiky článků je využití elektrochemické analytické metody zvané voltametrie. Její princip spočívá ve vkládání měnícího se napětí mezi dvě elektrody ponořené v roztoku elektrolytu a sledování procházejícího proudu. Cílem této práce je vytvořit takové pracoviště, které by toto měření umožňovalo. Předpokládá se využití moderní laboratorní techniky a propojení měřicích přístrojů s PC. První část práce pojednává o teoretických znalostech použitých funkcí a popisuje jejich matematické definice. Druhá část je věnována postupu realizaci měřicího pracoviště, propojení přístrojů s PC a vývoji aplikace v počítačovém jazyce. Výsledkem je měřicí pracoviště umožňující sledování článků podle zadaných parametrů.
Turkish Political and Military Involvement in Iraq and Syria
Ulusoy, Teoman ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Türkiye je pozoruhodná regionální mocnost na Blízkém východě. Od roku 2010 začala využívat své schopnosti tvrdé síly k prosazování svých zájmů v zahraničí prostřednictvím angažovanosti v Iráku, Sýrii, Libyi a Somálsku. Ale Irák a Sýrie mají pro Ankaru zvláštní význam ve srovnání s ostatními scénami, kterých se účastní. Hlavní motivací politiky Ankary v Iráku a Sýrii je boj proti přítomnosti PKK v těchto dvou zemích, protože tato skupina představuje významnou hrozbu pro tureckou územní celistvost. V tomto ohledu má Türkiyeova angažovanost v Iráku a Sýrii hlubší důvody a je intenzivnější. Přesto události, jako byla invaze do Iráku v roce 2003 a vypuknutí syrské občanské války v roce 2011, oba destabilizovaly. Tato destabilizace posílila PKK a umožnila Íránu zvýšit svůj vliv na ně. Tato práce se zabývá opatřeními, která přijalo Türkiye k zachování své národní bezpečnosti proti přítomnosti PKK v Iráku a Sýrii a také íránskou angažovanost v těchto dvou zemích po jejich destabilizaci.
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.
Zapojení uživatelů do reformy psychiatrické péče
Wolfová, Magdaléna ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem výzkumu diplomové práce je zapojení uživatelů psychiatrické péče v procesu plánování a realizace reformy psychiatrické péče na makro úrovni tvorby politik. Cílem výzkumu je popsat a porozumět tomuto zapojení. Práce popisuje příležitosti participace z hlediska fází zapojení, podoby, účelu, formálního ukotvení příležitostí, očekávání respondentů, vnímané moci a překážek v zapojení. Výsledky byly zjištěny v rámci rozhovorů s klíčovými aktéry a studia relevantních dokumentů. Výsledky jsou vztaženy k teoretickým konceptům koprodukce, péče orientované na pacienta, zplnomocnění a ke strategickým a lidskoprávním dokumentům (Úmluva o lidských právech osob se zdravotním postižením). Prvek moci je popisován v souvislosti s typologií participačního žebříku Sherry Arnsteinové. Respondenti uvádějí prvky tokenismu a znevýhodnění. Jde o nízké (jednočlenné) zastoupení uživatelů v orgánech, nedostatečný čas na diskuzi v poradních orgánech, nedostatek informací a nedostatek kapacit (osob, času, prostředků) pro větší rozvoj organizací. Respondenti uvedli překážky týkající se socioekonomické situace, nedostatku kapacit pro zapojení na makro úrovni, limity duševní kondice či stigmatizaci. Zjištěné překážky v zapojení jsou diskutovány ve spojení se zahraniční literaturou, která identifikuje podobné a nabízí...
Spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v programu Začít spolu
Havlíková, Andrea ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
HAVLÍKOVÁ, Andrea. Spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v programu Začít spolu. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Praha : 2019. 107 stran. Cílem diplomové práce bylo teoreticky zpracovat a prakticky řešit problematiku spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v rámci programu Začít spolu. Ke zpracování této práce bylo použito několik metod. V teoretické části byla provedena přehledová stať relevantních informací vztahujících se k řešenému tématu na základě rešerše a s použitím deskripce. Praktická část byla postavena na akčním výzkumu, který byl realizován ve třídě autorky. Výzkum byl realizován jako nestrukturované pozorování a experiment, přičemž výstupy z nich měly podobu reflexí. Na základě těchto reflexí byla zdokonalena a inovována centra aktivit ve sledované třídě a to sice především v oblasti zapojování a spolupráce žáků. Inovovaná centra aktivit sestavená na základě reflexe původních center aktivit vedla skutečně ke zlepšení v oblasti zapojování a spolupráce žáků ve studované třídě. Návody ke zlepšení byly čerpány jednak z teoretických poznatků a jednak z vlastních praktických zkušeností autorky. KLÍČOVÁ SLOVA Začít spolu, centra aktivit, zapojení, spolupráce, kooperativní výuka, individualizace, sebehodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.