Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční výchova jako zájmová činnost dítěte
Gavriněvová, Alžběta ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá vlivem taneční výchovy na předškolní děti. Autorka se snaží nahlédnout klady i zápory, které taneční výchova dětem v tomto věkovém období může přinést. Taneční výchova je zde rozebírána jednak obecně jako zájmová činnost, ale také jako specifická činnost dítěte. V teoretické části se práce věnuje situaci současného scénického tance, ze kterého vychází metodika taneční výchovy. Praktická část doplňuje téma o pohledy různých osob, které mají s taneční výchovou vlastní zkušenost - člena zájmového tanečního útvaru, rodiče, jehož dítě pravidelně navštěvuje taneční výchovu a odborníka, který se taneční výchově věnuje profesně. V práci se ukazuje, že taneční výchova nabízí velmi podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Míra úspěšnosti naplnění tohoto potenciálu však úzce souvisí s "kvalitou" pedagoga, který zmíněnou činnost vede.
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Koncept zájmového útvaru v oblasti nábytkářství a dřevařství pro žáky SOŠ
Konečná, Martina
Cílem bakalářské práce je navrhnout zájmový kroužek pro středoškolskou mládež, který je zaměřen především pro střední odborné školy oboru nábytkářství a dřevařství. V navrženém zájmovém útvaru žáci budou řešit reálnou zakázku pro potřeby mateřské školky. Teoretická část vysvětluje pojmy středoškolská mládež, zájmové vzdělávání, volný čas a význam aktivního trávení volného času. Praktická část se zabývá podrobným konceptem zájmového útvaru. Součástí je harmonogram zájmového kroužku, který sestává ze zadání práce, vypracování skic, u vybrané zakázky provedení detailního návrhu zpracovaného na PC, vizualizace, návrhu výroby, samotné výroby a instalace do mateřské školky. Ke zjištění naplnění cílů je použita kvalitativní metoda – rozhovor, kdy na závěr tento koncept zájmového kroužku je hodnocen vybranými pedagogy středních odborných škol se zaměřením na obor nábytkářství a dřevařství. Tento kroužek by měl sloužit žákům k získání nových praktických zkušeností a měl by přispět k propojení teorie s praxí. Současně by výstup z tohoto zájmového kroužku mohli žáci použít jako součást portfolia pro svoji další prezentaci. Přínosem zájmového kroužku je také aktivní využití volného času, prevence rizikového chování žáků a posilování sociálních kompetencí v linii dítě v mateřské školce a žák SOŠ.
Orientační běh na 1. stupni ZŠ
Příhodová, Barbora ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Název Orientační běh na 1. stupni ZŠ Autor: Bc. Barbora Příhodová Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PaedDr. Ivan Přibyl Cíle: Cílem diplomové práce je zpracovat metodiku výuky orientačního běhu v rozsahu 20h a zjistit, kolik procent žáků mladšího školního věku zvládne zdárně dokončit závod v orientačním běhu po absolvování tréninků na kroužku orientačního běhu. Dalším cílem práce je zjistit, zda budou úspěšnější dívky nebo chlapci, kolik dětí bude mít problém s těžší kontrolou na trase a zjistit zájem dětí mladšího školního věku o tento druh sportu. Metody: Model výuky orientačního běhu byl sestaven na základě prostudované literatury a vlastních zkušeností. Účinnost modelu byla vyhodnocována na základě výsledků závěrečného závodu. Další cíle byly zodpovězeny pomocí dotazníku, pozorování dětí a diskuzí s nimi. Výsledky: Výsledky závodu ukázaly, že všichni žáci 4. a 5. ročníku zvládli zdárně dokončit závěrečný závod v orientačním běhu v určeném časovém limitu. Dívky byly úspěšnější než chlapci. Skoro ¾ žáků mělo problém s těžší kontrolou na trati. Všichni žáci projevovali zájem o pokračování v tomto sportu. Výsledek práce může sloužit jako inspirace pro učitele, vedoucí letních táborů, či jiných instruktorů volnočasových aktivit. KLÍČOVÁ SLOVA: Orientační běh, mapa, děti mladšího...
Použití paralelního robota CoreXY pro výuku v zájmových kroužcích
JANDA, Patrik
Bakalářské práce je zaměřena na použití paralelního robota CoreXY pro výuku v zájmových kroužcích, poté se bude zabývat návrhem vhodných modelových úloh pro robota CoreXY. Posledním bodem bude otestování vylepšené konstrukce robota CoreXY a modelových úloh. V rámci práce bude vypracován konstrukční návod na vylepšení robota CoreXY a použitelné modelové úlohy v zájmových kroužcích.
Agrese dětí (8-10 let) v zájmovém kroužku jako pedagogický problém
POJEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce "Agrese dětí (8-10 let) v zájmovém kroužku jako pedagogický problém" je věnována didaktickému aspektu výchovy ke zvládání násilí. V teoretické části popisuje pojem agrese, její vznik, aktéry jednání a agresi v zájmovém vzdělávání. Hlavním úkolem této práce je najít různá řešení konfliktů s agresivním nábojem v zájmovém kroužku. V praktické části je didaktický návrh programu, jak děti seznámit s agresí pomocí her a jak s ní dále pracovat.
Taneční výchova jako zájmová činnost dítěte
Gavriněvová, Alžběta ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá vlivem taneční výchovy na předškolní děti. Autorka se snaží nahlédnout klady i zápory, které taneční výchova dětem v tomto věkovém období může přinést. Taneční výchova je zde rozebírána jednak obecně jako zájmová činnost, ale také jako specifická činnost dítěte. V teoretické části se práce věnuje situaci současného scénického tance, ze kterého vychází metodika taneční výchovy. Praktická část doplňuje téma o pohledy různých osob, které mají s taneční výchovou vlastní zkušenost - člena zájmového tanečního útvaru, rodiče, jehož dítě pravidelně navštěvuje taneční výchovu a odborníka, který se taneční výchově věnuje profesně. V práci se ukazuje, že taneční výchova nabízí velmi podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Míra úspěšnosti naplnění tohoto potenciálu však úzce souvisí s "kvalitou" pedagoga, který zmíněnou činnost vede.
Praktické činnosti s technickými a přírodními materiály v zájmových kroužcích na úrovni školní družiny
Plšková, Marcela ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou praktických činností v zájmových kroužcích školní družiny, jejich cílem a oblíbenosti. Teoretická část přibližuje čtenářům všeobecný přehled o konkrétních praktických činnostech a zároveň objasňuje prostředí v kterém zájmové kroužky probíhají. Praktická část seznamuje čtenáře se způsobem provedení práce a s výsledky dotazníku, který zjišťuje oblíbenost jednotlivých praktických činností u žáků školní družiny. Závěr práce ukazuje praktické činnosti v pozitivním světle, protože dokáží žáky mladšího školního věku zaujmout i v době technických vymožeností.
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.