Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  začátekpředchozí1240 - 1249dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití ICT v procesu vzdělávání
Slavík, Tomáš ; Hesová, Ivana (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce Využití ICT v procesu vzdělávání se snaží přiblížit různé možnosti využití informačních a komunikačních technologií ve výuce na středních školách, nahlíží do státní politiky a seznamuje s obecnou problematikou jejich implementace. Hlavní část práce je věnována analýze a komparačnímu výzkumu, který řeší vybavení ICT, využití ICT v jednotlivých předmětech a návrh využití ICT ve vybraných předmětech, na třech středních školách.
Management pracovního výkonu ve vybraném podniku
Vohradská, Andrea ; Toth, Daniel (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Toto téma je zvoleno vzhledem k současnému velmi diskutovanému tématu vzdělávání a rozvoje osob v rámci většiny společností. V posledních letech, kdy se trh vyskytuje stále ještě v krizi, se řeší otázka, zda investovat do vzdělávání či nikoliv. Zda je prospěšné snižovat náklady skrze snižování výdajů na vzdělávání či zda se do budoucna vyplatí vzdělávat své pracovníky a zvyšovat u nich motivaci a loajalitu k podniku. Z tohoto důvodu diplomová práce zkoumá vybranou firmu působící na českém trhu. Její způsoby řízení, vzdělávání a odměňování pracovníků v minulosti a současnosti, a zda jsou její vnitřní a motivační nástroje účinné vůči zaměstnancům. Je zde popsána a blíže vysvětlena efektivnost, výhody a nevýhody současného způsobu řízení a podstata firemního vzdělávání jakožto možností zlepšení výkonnosti a prosperity vybrané firmy. Na závěr z této práce vyplývá doporučení a rady pro budoucí vývoj v oblasti vzdělávání a motivování na základě zvoleného šetření ve vybraném podniku.
Využití informačních zdrojů zaměřených na volbu vzdělávací a profesní dráhy
Růžička, Karel ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání a učení a informačních zdrojů s tím spojených. V teoretické části práce se rozebírají důvody potřebnosti vzdělání a následného dalšího vzdělávání se pro moderního člověka, důležitost vlivu sociálního okolí na rozvoj jedince v souvislosti s volbou jeho budoucí kariéry. Dále je to také poradenský proces a jeho fáze, možnosti vzdělávání dospělých a trendy odborného vzdělávání a důležitost motivace a aspiračních procesů u jedince. V praktické části dochází k analýze jednotlivých informačních zdrojů s jejich následným zhodnocením. Výstupem práce by měl být systematický celek jednotlivých informačních zdrojů, který může sloužit jako nástroj pro poradce (ať na školách, úřadech práce nebo v jiných institucích zabývajících se vzděláváním), kteří pracují s klienty v oblasti odborného poradenství a vzdělávání.
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Stolínová, Michala ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Otakar, Otakar (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat finanční a lidské zdroje vložené do vzdělávání. Konkrétně se jedná o vložené investice do vzdělávání v České republice v porovnání s vybranými státy, a to z pohledu veřejných a soukromých výdajů vynaložených na vzdělávání a výdajů na vzdělávání jako procento HDP. Teoretická část práce, zaměřující se na význam vzdělávání pro společnost, lidské zdroje a lidský kapitál, vymezuje základní pojmy a stanovuje teoretický rámec práce. Analytická část práce spočívá ve zhodnocení vložených investic do vzdělávání na jednotlivých stupních studia a financování výzkumu a vývoje v České republice a následné porovnání s vybranými státy ze zemí OECD a EU28. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí práce, je zřejmý pokles vynaložených výdajů na vzdělávání vzhledem k HDP, kdy se ČR nachází pod průměrem zemí OECD. Tento trend může být zapříčiněn nízkým zájmem vlády o tento resort. Vývoj a výzkum přináší nové poznatky a technologie potřebné ke zvyšování produktivity jednotlivých států. ČR přikládá investicím do vývoje a výzkumu vzhledem k podílu GBARD na celkových veřejných výdajích dlouhodobě vyšší význam, než průměr zemí EU28.
Vysokoškolské vzdělávání v ČR a systém jeho financování
Benák, Aleš ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolským vzděláváním v České republice a systémem jeho financování, které řeší nejen ekonomická teorie, ale také hospodářská praxe. Teoretická východiska popisují důležité pojmy a definice z oblasti vzdělávání. V této kapitole je také rozebrán systém vzdělávání, včetně mezinárodní klasifikace vzdělávání a popisu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Dále je zde také popsána historie vysokoškolského vzdělávání v České republice a jeho současný stav. Tyto stavy jsou zde analyzovány z hlediska počtu studentů a absolventů a také jsou zde uvedeny možnosti financování vysokých škol včetně vývoje v posledních letech. Praktická část práce pak provádí analýzu financování dvou veřejných vysokých škol. Porovnávána je Česká zemědělská univerzita v Praze a Mendelova univerzita v Brně. U těchto vybraných veřejných vysokých škol je provedeno shrnutí jejich aktuálních činností a stavů, které ovlivňují některé zdroje jejich financování. Následně je provedeno zhodnocení jejich aktuální finanční situace a analyzován jeho vývoj v období 2009-2014.
Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců
Mikeš, Viktor ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců zjišťuje vzdělávací potřeby v oblasti počítačové gramotnosti kladenských bezdomovců a navrhuje vzdělávací obsah v podobě vzdělávacího modulu v závislosti na zjištěných skutečnostech na základě rozhovorů s cílovou skupinou. Přehled řešené problematiky objasňuje termíny bezdomovec a bezdomovectví, jejich dělení, příčiny, charakteristiky a možnou eliminaci. Dále se zabývá důležitostí vzdělávání a souvisejícími skutečnostmi. V poslední části přehledu řešené problematiky definuje a upřesňuje počítačovou gramotnost v kontextu příbuzných pojmů. Praktická část práce popisuje metodu a postup, který vedl ke zjištění potřebných dat za účelem vytvoření vzdělávacího obsahu. Data jsou následně vyhodnocena a na jejich základě je navržen vzdělávací obsah v podobě příkladu vzdělávacího modulu.
Péče o zaměstnance, firemní strategie
Vohnoutová, Klára ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Eliška, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá péčí o zaměstnance a firemní strategií. Teoretická část popisuje základní pojmy pracovního práva, které jsou nezbytné k pochopení dané problematiky, vymezuje současnou platnou právní úpravu oblasti týkající se péče o zaměstnance a následně zpracovává obecnou rovinu péče o zaměstnance. Jsou zde vysvětleny termíny povinné, smluvní a dobrovolné péče vycházející ze zákonů, předpisů a personální politiky zaměstnavatele. Firemní strategie na základě působnosti personálního útvaru podrobněji specifikuje zaměření a užití personální strategie. Pozornost je zaměřena na motivaci zaměstnanců, jejich firemní vzdělávání a rozvoj a na hodnocení a odměňování zaměstnanců prostřednictvím dosahovaných výkonů. V rámci praktické části je provedena analýza péče o zaměstnance, kteří pracují ve státním sektoru, konkrétně na Českém telekomunikačním úřadě. Závěr práce komplexně hodnotí dané téma a obsahuje soubor návrhů, jak lze zlepšit současnou situaci ve společnosti.
Řízení procesu vzdělávání v konkrétní organizaci
Kolečková, Pavla ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Šárka, Šárka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá procesem vzdělávání v konkrétní organizaci. Cílem diplomové práce je identifikovat a zhodnotit systém vzdělávání zaměstnanců v podmínkách konkrétní organizace a v případě nedostatků navrhnout vhodná opatření, která povedou ke zlepšení. V teoretické části je zpracována problematika vzdělávání zaměstnanců a dalších souvisejících pojmů za pomoci analýzy sekundárních zdrojů tj. studia odborné literatury a dostupných materiálů. Praktická část popisuje danou organizaci a proces vzdělávání zaměstnanců z analýzy interních materiálu. Dále jsou vyhodnoceny výstupy kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkové techniky sběru dat. Na základě výsledků z dotazníkového šetření je navrhnuta implementace vzdělávacího kurzu komunikačních dovedností v podobě e-learningu. Tento kurz má organizaci napomoci ke zlepšení současného vzdělávacího systému a spokojenosti zaměstnanců.
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Březinová, Radka ; Šrédl, Karel (vedoucí práce)
Cílem diplomové je přiblížení problematiky znalostní ekonomiky a s ní související vzdělanost společnosti. Kritériem hodnocení je stávající stav znalostní ekonomiky, která je úzce spjata s historickým vývojem vzdělávání. Předmětem práce bude komparace úrovně a znalosti ve všech ekonomických aktivitách. Součásti práce bude mimo jiné i pohled na znalostní ekonomiku a vzdělávání v mezinárodním kontextu. Dále i zamyšlení nás pojmem znalostní ekonomika, potřeba vzdělávání. Tyto dva pojmy budou dány do souvislosti s problematikou konkurenceschopnosti organizaci a státu. Část práce bude věnována používání Indexu znalostní ekonomiky. Cílem práce bude tedy zhodnocení vlivu znalostní ekonomiky z různých úhlů pohledu.
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Kotvald, Roman ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let. Cílem je analýza vybrané příspěvkové organizace a na jejím základně posouzení, zda organizace plní své veřejné poslání a zda k tomu má dostatek prostředků. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část objasňuje pojmy, které jsou důležité pro pochopení dané problematiky. Konkrétně uvádí podrobné vysvětlení volného času, přesné oddělení dětí a mládeže, i jakou roli hraje výchova v dospívání. Dále je pozornost věnována různým pohledům na volný čas a faktorům, které ovlivňují trávení volného času jedince. V závěru teoretické části práce jsou uvedeny a popsány, včetně jejich specifických funkcí, vybrané instituce zabývající se zmíněnou problematikou. Praktická část je zaměřena na městkou část Praha 13, kde analyzuje vybranou instituci, Dům dětí a mládeže Stodůlky. Institucionální analýza byla zaměřena na nemovitosti, vybavení, nabídku volnočasových aktivit, personál, úspěchy a hospodaření s financemi. V závěru jsou shrnuty vyplývající výsledky a zhodnocena činnost organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   začátekpředchozí1240 - 1249dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.