Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalifikační a osobnostní předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku
Mašek, Jaroslav ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalifikačními a osobnostními předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku. Snaží se poukázat nejen na kvalifikovanost pedagogického pracovníka, jeho zákonné podmínky a případné výjimky, povinnosti a práva, ale také na jeho osobnostní předpoklady, které jsou podstatnou součástí učitelské profese. Cílem práce je poukázat na důležitost kvalitního vzdělání učitelů odborného výcviku jak po stránce odborné, tak po stránce pedagogické, které by mělo být nedílnou součástí požadavků pro výkon povolání v českém školství. Práce se skládá z teoretické části, která se dále dělí na tři kapitoly, a praktickou částí je kazuistika. První kapitola se zabývá kvalifikačními předpoklady pedagogických pracovníků, jejich výjimkami, povinnostmi a právy pedagogů. Druhá je zaměřena na osobnost učitele, jsou zde řešeny předpoklady pro výkon profese, typologie učitele a temperament. Třetí porovnává kurz pedagogického minima, jeho obsahovou složku, rozsah informací, vědomostí a dovedností s bakalářským studiem. Praktická část je kazuistikou zaměstnanců SOU Sedlčany. Zde jsem se zaměřil na jejich dosažené vzdělání, počet let pedagogické praxe, prohlubování a rozšiřování odborné a pedagogické způsobilosti v rámci celoživotního vzdělávání.
Ideální pedagog mateřské školy očima rodičů
KOVAŘÍKOVÁ, Nikola
Diplomová práce na téma "Ideální pedagog mateřské školy očima rodičů" mapuje pohled rodičů dětí navštěvujících mateřskou školu a zjišťuje jejich představu o tom, jak by měl/a vypadat z jejich pohledu ideální učitel/ka mateřské školy s ohledem na pohlaví respondentů. Autorka se primárně zaměří na teoretické vymezení osobnostních i profesních kompetencí pedagoga mateřské školy, rozlišení typologie učitele, výchovné styly, pojetí autority a s tím související profesní náplň a nároky spojené s vykonáváním této profese a lehce nastíní vědní obor pedeutologii a již realizované výzkumy. V praktické části je realizováno kvantitativní výzkumné šetření metodou dotazníku. Dotazník je anonymní z důvodu zachování anonymity respondentů. Výzkumný vzorek představují rodiče dětí navštěvujících mateřskou školu v městě Písek. Z odpovědí vyplývají názory respondentů na představu o ideálním učiteli mateřské školy, které budou srovnány s hypotézami a poté analyzovány. Cílem diplomové práce je zjistit majoritní (většinové) názory respondentů na učitelský "ideál", jaké charakteristické rysy nejčastěji požadují/upřednostňují, jakému typu učitele z typologie z teoretické části práce tyto rysy nejvíce odpovídají a zdali, popřípadě jakým způsobem se liší představy o ideálním učiteli mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.