Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika vedení lidí v základní umělecké škole
Buchalová, Marie ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá styly vedení lidí a motivací k práci se zaměřením na základní umělecké školy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou nejčastěji používané styly vedení a metody motivace k práci používané řediteli a ředitelkami základních uměleckých škol a jaký vliv to má na jejich pedagogické pracovníky. První část práce uvádí obecný teoretický základ k oblastem vedení lidí, styly vedení lidí, motivace, delegování jako nástroj motivace a komunikace. V této části je také vymezen pojem základní umělecká škola, její ředitel a pedagog. Ve druhé části práce je popsána příprava a průběh empirického výzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl rozeslán do všech 504 základních uměleckých škol v České republice. Graficky jsou zde znázorněny odpovědi z dotazníků a interpretována získaná data. Uvedené výsledky výzkumu potvrzují předpoklady o nejčastěji užívaných stylech vedení lidí a motivace k práci v základních uměleckých školách. Lze shrnout, že se ředitelé základních uměleckých škol oblastmi vedení lidí a motivace k práci na svých školách zabývají. Volí nejčastěji demokratické styly vedení lidí, především konzultativní, participativní a delegativní s upozaděním stylu autoritativního. Ze specifických metod motivace pedagogů ZUŠ jsou používány především podpora a možnost mimoškolní umělecké...
Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka
Volfová, Lenka ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka AUTOR: Bc. Lenka Volfová KATEDRA Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá mezidruhovou komunikací, konkrétně přirozenou komunikací člověka s koněm. Cílem práce je představit možnosti využití koní pro osobnostní rozvoj prostřednictvím komparativního výzkumu za pomoci programu Ing. Josefa Lišky (Liška Solutions), který využívá několik cviků práce s koněm ze země k hodnocení osobnosti. Pro potřeby této diplomové práce byli za pomoci této metody hodnoceni metodou přímého pozorování dobrovolníci ze tří skupin: učitelé, vedoucí pracovníci firem a lidé pracující se zvířaty. Hodnocení bylo zaznamenáváno pomocí bodů a komentářem. Na základě získaných výsledků byly porovnávány tři výše uvedené skupiny. Bylo zjištěno, že učitelé vynikali v šesti ze sedmi sledovaných osobnostních kompetencí. Rezervy mají oproti vedoucím pracovníkům firem v energičnosti. Sledovaná skupina vedoucích pracovníků firem dosahovala výsledků blízkých učitelům. Skupina lidí pracujících se zvířaty vykazovala jiný způsob práce a jejich vedení bylo nakloněno spíše k liberálnímu stylu. Přínosem práce je vyzkoušení originální, málo známé, metody hodnocení osobnosti. Bylo dokázáno, že...
Styly vedení: teoretické přístupy a identifikace stylů
Muhrová, Barbora ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato práce se věnuje jedné z oblastí leadershipu, a to stylům vedení. Práce je zpracovaná formou přehledové studie. V první části jsme se zaměřili na přístupy ke stylům vedení, které dělíme do čtyř směrů: osobnost lídra, chování lídra, charakteristiky následovníků a jejich vztah k lídrovi a kontingenční teorie. V rámci jednotlivých směrů jsou představeny stěžejní teorie a poznatky. Důležitost těchto teorií a poznatků je podpořena řadou studií, které jsou ve většině případů vztaženy k efektivitě daného přístupu. Druhá část práce je věnovaná metodám, pomocí kterých lze identifikovat uvedené teorie. K mnoha dotazníkům jsou uvedeny odkazy do příloh, kde jsou k dispozici znění všech položek. Součástí této práce je návrh korelační studie, kterou jsme zaměřili na validizaci jedné z uvedených metod (LJI) a obecně na identifikaci stylů vedení z pohledu lídra a jeho následovníků s ohledem na senioritu lídra a délku fungování týmu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.