Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol
Šuda, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních kompetencí u učitelů základních škol. Cílem práce je porovnat sociální kompetence u vybrané skupiny respondentů. Teoretická část se věnuje tématu sociálních kompetencí ve vztahu k učitelské profesi, se zaměřením na obecnou charakteristiku problematiky sociálních kompetencí. Dále pak samotnému významu a roli sociálních kompetencí. Ve stručnosti je charakterizována námi využitá výzkumná metoda a obecná charakteristika profese učitele a učitelství z hlediska osobnostních požadavků. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Inventáře sociálních kompetencí-ISK. Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebehodnocení úrovně dosažených sociálních kompetencí u vybrané skupiny respondentů. Položky ISK sytí 17 primárních škál, které můžeme spojovat do čtyř hlavních sekundárních škál. Mezi sekundární škály následně patří: sociální orientace (SO), ofenzivita (OF), sebeovládání (SE), reflexibilita (RE). Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, využitelná v praxi andragogiky a managementu vzdělávání. Samotná výzkumná část je realizována na vzorku 112 učitelů základních škol, z toho je 12 mužů (9 %) a 100 žen (91 %). Z hlediska proměnných výzkumného šetření jsou reflektovány především...
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol
Šuda, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních kompetencí u učitelů základních škol. Cílem práce je porovnat sociální kompetence u vybrané skupiny respondentů. Teoretická část se věnuje tématu sociálních kompetencí ve vztahu k učitelské profesi, se zaměřením na obecnou charakteristiku problematiky sociálních kompetencí. Dále pak samotnému významu a roli sociálních kompetencí. Ve stručnosti je charakterizována námi využitá výzkumná metoda a obecná charakteristika profese učitele a učitelství z hlediska osobnostních požadavků. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Inventáře sociálních kompetencí-ISK. (Hoskovcová, Vašek, 2017) Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebehodnocení úrovně dosažených sociálních kompetencí u vybrané skupiny respondentů. Položky ISK sytí 17 primárních škál, které můžeme spojovat do čtyř hlavních sekundárních škál. Mezi sekundární škály následně patří: sociální orientace (SO), ofenzivita (OF), sebeovládání (SE), reflexibilita (RE). Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, využitelná v praxi andragogiky a managementu vzdělávání. Samotná výzkumná část je realizována na vzorku 112 učitelů základních škol, z toho je 12 mužů (9 %) a 100...
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí
Tirpák, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí Diplomová práce se věnuje zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí. V teoretické části jsou zpracovány oblasti vztahující se ke zvolenému zaměření. Zejména se jedná o otázky týkající se obecné koncepce osobnosti, jež představuje souhrn, souvislost či propojení charakteru, temperamentu, schopností a konstitučních vlastností člověka. Důležitou kapitolou je i teoretický popis východisek použitého standardizovaného dotazníkového šetření, orientovaného na oblast a diagnostiku profesních charakteristik rozhodujících pro úspěch v zaměstnání. Poslední téma se věnuje problematice sociálně právní ochrany dětí, obecné definici ohroženého dítěte, osobnostním a profesním předpokladům sociálního pracovníka. Praktickou část tvoří výsledky zjišťované metodou BIP-Bochumským osobnostním dotazníkem (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Výzkumné šetření je realizováno na vzorku 134 pracovníků sociálně právní ochrany dětí, z toho je 15 mužů (11 %) a 119 žen (89 %). Jako nezávisle proměnné výzkumného šetření jsou uvažovány především délka praxe a věk respondentů. Věkový průměr respondentů výzkumného...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.