Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační role sestry se specializovanou způsobilostí
PRENEROVÁ, Andrea
Diplomová práce s názvem Edukační role sestry se specializovanou způsobilostí je zaměřena na problematiku edukace pacientů v průběhu celého ošetřovatelského procesu. Byly stanoveny tyto cíle: 1. Porovnat edukační roli sestry u sester s vybraným typem specializované způsobilosti (všeobecná sestra pro perioperační péči, sestra pro péči v chirurgických oborech, sestra pro intenzivní péči). 2. Zmapovat rozdíl v edukační roli sestry se specializovanou způsobilostí a sester bez specializované způsobilosti na operačním sále. Teoretická část práce je členěna do jednotlivých kapitol, které popisují obecné pojmy edukace, edukační proces, formy a metody edukace, učení. Další kapitoly jsou cílené na edukační roli sestry, komunikaci v edukačním procesu, zásady a techniky správné komunikace a také velmi důležité téma: bariéry v komunikaci. K vypracování praktické části bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření za použití metody dotazování. Byla použita technika polo-strukturovaného rozhovoru s předem stanovenými otevřenými otázkami. Rozhovory probíhaly se sestrami s vybraným typem specializace a sestrami bez specializované způsobilosti. Výsledky byly rozděleny do kategorií. Výsledky výzkumného šetření mohou být použity pro vytvoření metodického doporučení pro edukaci pacienta v předoperační, perioperační a pooperační péči.
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika
Historický vývoj povolání nutričního terapeuta
Krajíčková, Květa ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Říhová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje vývoj profesionalizace činnosti nutričních terapeutů a jejich předchůdců. Pozornost je věnována zejména souvislostem s dalšími zdravotnickými obory (ochrana veřejného zdraví, ošetřovatelství, lékařství), je nastíněn i vývoj péče o výživu z hlediska těchto profesí. Obsahem práce jsou i otázky názvů a obsahu profese, její regulace, vzdělávání a profesního sdružování. Práce je teoretického charakteru, využívá zejména metod historického výzkumu. Byly zpracovány zejména prameny ze starší odborné literatury, soudobých odborných časopisů, rozhovor s pamětnicí a informace z dalších zdrojů. K porovnání s relevantními historickými informacemi je v práci popsána stávající pozice nutričních terapeutů, zejména možnosti studia oboru, kompetencí a profesního uplatnění.
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...
Motivace a postoje studentů ke studiu u navazujícího magisterského programu Intenzivní péče
Valachová, Ľubica ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Eckelová, Ivana (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku percepce kvality studia u současných i bývalých studentů navazujícího magisterského programu Intenzivní péče (NMgr. IP) na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy (1. LF UK) ve vztahu k jejich motivaci a postojům. Je zpracovaná ve dvou částech v rámci zadaného tématu diplomové práce motivace a postoje studentů ke studiu u NMgr. IP na 1. LF UK. Úvod do problematiky je zaměřený na motivaci a postoje ke studiu, kvalifikační, specializační, celoživotní a vysokoškolské vzdělávání, na přehled možností vzdělávaní v oboru Intenzivní péče, na kompetence a jejich srovnání u všeobecné sestry a sestry pro intenzivní péči. Výzkumná část práce je věnovaná zkoumání percepce kvality studia u studentů a absolventů NMgr. IP na 1. LF UK ve spojitosti s dalšími aspekty. Obsahuje aplikovaný empirický kvantitativní výzkum, který byl realizovaný metodou anonymního online dotazníku zasílaného přes e-mail. Získaná data byla analyzována matematickou statistikou a jsou prezentována v grafech a tabulkách. Do výzkumu se zapojilo 22 ze 44 studentů 1. a 2. ročníku a 26 z 87 oslovených absolventů NMgr. IP na 1.LF UK. Celkem tvořilo výzkumný soubor 48 respondentů. Z výsledků výzkumu jasně vyplývá, že studium je vnímané pozitivně z důvodu vysokého přínosu pro každého studenta v profesní oblasti....
Vývoj vzdělávání v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči.
Faflová, Petra ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem vzdělávání v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v České republice. Dílčím cílem této historicko-teoretické diplomové práce je zmapovat specializační vzdělávání v oboru Intenzivní péče od jeho kořenů až do současnosti. V úvodu diplomové práce je popsán vývoj oboru anesteziologie, resuscitace a intenzivní péče, taktéž jsou zde uvedeny informace o práci sester, včetně jejich kompetencí v tomto oboru před oficiálním zavedením specializačního studia. Následující kapitoly jsou věnovány popisu specializačního vzdělávání od roku 1971 do roku 2013. Každá z těchto kapitol je zakončena výčtem kompetencí sester, které jsou následně porovnány. Součástí diplomové práce je komparace specializačního studia od roku 1971 do roku 2013. Diplomová práce se taktéž zabývá vývojem oboru zdravotnický záchranář a informuje o dnešních možnostech specializace v intenzivní péči včetně vysokoškolských specializačních oborů a jejich porovnání.
Specializační vzdělávání lékařů v oboru praktický lékař pro děti a dorost v ČR
Vacátko, Michal ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Diplomová práce "Specializační vzdělávání lékařů v oboru Praktický lékař pro děti a dorost v ČR" se zaměřuje na vývoj specializačního vzdělávání lékařů v kontextu společenských změn v České republice po roce 1989 a jejich dopady na personální zajištění zdravotní péče v oboru Praktických lékařů pro děti a dorost. V první části práce jsou popsána teoretická a věcná východiska, která úzce souvisí se zkoumanou problematikou. Jsou zde vysvětleny koncepty fungování a vývoje zdravotního systému, poskytování primární péče prostřednictvím praktických lékařů pro děti a dorost, vliv transformace na trh práce, práce s lidskými zdroji ve zdravotnictví, teorie lidského kapitálu a lidských práv ve zdravotnictví. K analýze v empirické části práce je využita metoda historické institucionální analýzy. Ve čtyřech časových kohortách jsou vysvětleny formální a neformální vztahy mezi významnými aktéry a jejich vliv na utváření institucionálního rámce specializačního vzdělávání lékařů v průběhu času, především v legislativních dokumentech. Pozornost je věnována obzvláště organizaci a financování specializačního vzdělávání lékařů v oboru Praktický lékař pro děti a dorost, stárnutí populace současných lékařů v oboru a jejich generační obměně v kontextu demografického vývoje české populace. V závěru jsou také diskutovány...
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.