Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh zefektivnění činnosti maloobchodní sítě
Záděrová, Šárka ; Škrdlík, Miloš (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou návrhu zefektivnění činnosti maloobchodní sítě potravin. Cílem práce je navržení změn ve strategii regionální maloobchodní sítě, které by měly vést ke zvýšení její konkurenceschopnosti. Navržené změny vycházejí především z pozorování vybraných prodejen, neboť správnost a funkčnost vnitřních procesů je možné kontrolovat až v prodejních jednotkách, v nichž se vytváří hodnota pro zákazníky.
Bezriziková úroková míra v kontextu ekonomického vývoje
Diviš, Petr ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent)
Téma této diplomové práce se zabývá vývojem bezrizikové úrokové míry v kontextu ekonomického vývoje. Cílem tohoto tématu je zejména zjištění vývoje bezrizikové úrokové míry na příkladu jednotlivých realitních trhů. Jinými slovy řečeno, diplomová práce se bude snažit najít spojitost mezi vývojem jednotlivých realitních trhů prostřednictvím jejich výnosnosti vzhledem k dlouhodobému vývoji bezrizikové úrokové míry. Pro lepší vypovídající schopnost budou blíže charakterizovány následující realitní trhy: residenční trh, kancelářský trh, retailový trh a trh skladovacích prostor.
Návrh zefektivnění činnosti maloobchodní sítě
Záděrová, Šárka ; Škrdlík, Miloš (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou návrhu zefektivnění činnosti maloobchodní sítě potravin. Cílem práce je navržení změn ve strategii regionální maloobchodní sítě, které by měly vést ke zvýšení její konkurenceschopnosti. Navržené změny vycházejí především z pozorování vybraných prodejen, neboť správnost a funkčnost vnitřních procesů je možné kontrolovat až v prodejních jednotkách, v nichž se vytváří hodnota pro zákazníky.
Analýza marketingového mixu společnosti Lidl Česká republika v.o.s.
Melounová, Markéta ; Kolouchová, Daniela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingový mix společnosti Lidl Česká republika v.o.s., diskontního řetězce, jenž se primárně zaměřuje na nákup a prodej potravinářského a nepotravinářského zboží. Analýza je provedena na základě nejnovějších veřejně dostupných zdrojů a vlastního zkoumání. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž teoretická část vymezuje důležité pojmy z oblasti maloobchodu a marketingového mixu, které jsou doplněny o teorie a současné trendy na maloobchodním trhu. V praktické části je představen samotný řetězec Lidl a jeho marketingový mix, který je doplněn o dotazníkové šetření. Na základě provedené analýzy jsou pro společnost vyvozeny návrhy na zlepšení marketingového mixu.
Porovnání postavení distribučních značek v České republice a Velké Británii
Švalbová, Barbora ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce porovnává a vyhodnocuje vývoj a současné postavení distribučních značek na trhu České republiky a Velké Británie. Porovnání je provedeno na základě dat společnosti AC Nielsen a IRI World Wide. Trhy byly porovnány z hlediska koncentrace trhu, investic do vlastních značek či propagačních aktivit, analýzy chování spotřebitele a vývoje prodeje distribučních značek v období ekonomické recese. Podařilo se prokázat, že slabé postavení distribučních značek na českém trhu, oproti trhu britskému, je dané slabou koncentrací maloobchodního trhu, nízkých investic do vlastních značek, špatná image a zejména vysoká propagační aktivita značkových výrobků v období ekonomické recese.
The price effects of an emerging retail market
Podpiera, Jiří ; Raková, Marie
V této výzkumné práci autoři analyzují vliv měnící se struktury maloobchodního trhu na cenovou dynamiku zboží pro koncového spotřebitele. Odhadují rozsah tržní síly vůči dodavatelům a vůči zákazníkům a docházíme k závěru, že měnící se struktura přispěla v letech 2000-2005 k průměrnému poklesu cen o 0,8 p.b. ročně. Zároveň se domnívají, že započatý růst koncentrace by mohl v příštích deseti letech přispět k zvýšení cen maloobchodního zboží o 1,2 p.b. ročně (tj. cca 0,5 p.b. CPI).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analysis of the shopping centre market in the Czech republic and Slovakia
Škodáčková, Gabriela ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza dvou modelových nákupních center v České republice a na Slovensku. Práce je zaměřená na určení spádové oblasti nákupních center za pomoci územní analýzy, vymezení cílové skupiny zákazníků, a to s využitím dotazníkového šetření. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První definuje typy maloobchodních jednotek všeobecně a v závěru se soustřeďuje na maloobchodní formáty -- nákupní centra. Další kapitola zachycuje historický vývoj nákupních center od počátku prvních forem koncentrovaného retailingu v 7. století, dále výstavbu nákupních center v USA ve 20. století až po pronikání tohoto formátu do zemí Evropy v 80. letech 20. století, následně pak do České republiky a na Slovensko v 90. letech. Dvě navazující kapitoly se věnují právě tržním podmínkám výstavby těchto center v ČR a SR. Závěr teoretických kapitol popisuje současné trendy na trhu nákupních center v těchto dvou zemích. Druhou, prakticko-analytickou část, tvoří dvě kapitoly, zaměřené na analýzu dvou konkrétních modelových center, lokalizovaných v ČR a SR. Europa Shopping Center v Banské Bystrici a Nisa Obchodní Centrum v Liberci nejsou nejznámější, či největší centra ve svých státech. Navzdory tomu, že tyto centra jsou si navzájem podobná, každé z nich vznikalo a funguje za jiných podmínek. Územní podmínky jsou zkoumány v kapitole analýzy lokality, ve které jsou za pomoci ekonometrické metody obchodní gravitace vymezeny hraniční body spádové oblasti. Následující kapitola je zaměřena na rozbor silných a slabých stránek s výzvami a hrozbami pro sledovaná nákupní centra. Výsledky SWOT analýzy slouží jako podklad pro návrh potenciálních zlepšení k zvýšení úspěšnosti center.
Vliv přímých zahraničních investic na charakter českého maloobchodního trhu
Jáč, Marek ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou českého maloobchodu a vlivu přímých zahraničních investic retailingových společností na charakter trhu. Text práce je členěn do pěti kapitol. První dvě kapitoly se zabývají teoretickým vymezením přímých zahraničních investic, obchodem a tendencemi v mezinárodním podnikání v 21. století. Třetí a čtvrtí kapitola se věnují přílivu přímých zahraniční do ČR resp. pozicí obchodu v národním hospodářství. Pátá kapitola je věnována vývoji českého maloobchodu po r. 1989. V rámci této kapitoly je provedena komparace výkonnosti a produktivity firem pod zahraniční a domácí kontrolou.
Development of Retail Market in Czech Republic
Vidová, Eva ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cieľom práce je zanalyzovať maloobchodný trh v Českej republike, so zameraním na obchodné centrá a retail parky. Nakoľko sú kraje Českej republiky charakteristické svojou rozdielnosťou či už v ekonomických ukazovateľoch alebo demo- a geografických podmienkach, snahou bude nájsť tieto rozdiely, uviesť ich presné čísla a vysvetliť prečo tieto rozdiely nastávajú. Analytická časť práve je rozdelená do dvoch častí so zameraním na jednotlivé kraje v Českej republike a následne na Hlavné mesto Praha ako samotný kraj s odlišnými podmienkami pre maloobchod. Zdroje tejto práce boli obohatené internými zdrojmi z firmy, ktorá sa týmto trhom špeciálne zaoberá.Záver práce patrí práve zhodnoteniu a porovnaniu kraja Hlavného mesta Praha a ostatných krajov ako jedného celku. Práca, by mala vytvoriť predstavu o objeme obchodných plôch, ich vývoji v čase a lokalitách na území Českej republiky v akej tieto kapacity boli vytvárané.
Key Account Management
Dvořák, Dalibor ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem práce je komplexní charakteristika činností a zodpovědností manažerů pro klíčové zákazníky na příkladu konkrétní společnosti -- Imperial Tobacco CR, s.r.o.. Teoretická část práce monitoruje vývoj českého maloobchodního trhu od roku 1989 do roku 2007. Zaměřuje se na vstup mezinárodních obchodních řetězců do České republiky a na s ním spojený vznik a rozvoj Key Account Managementu. Nastíněny jsou i trendy očekávaného vývoje maloobchodního trhu v dalších letech. Praktická část práce charakterizuje český tabákový trh a společnost Imperial Tobacco CR, s.r.o., jakožto reprezentanta dodavatelského subjektu. Stěžejní je analýza činností a zodpovědností manažerů pro klíčové zákazníky této společnosti. Autentičnost výkladu je podpořena reálnými obchodními vztahy a situacemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.