Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza medializace katastrofy na příkladu výbuchu budovy v Divadelní ulici
Turková, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předmětem práce je analýza medializace katastrofy. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy, která je provedena na příkladu výbuchu domu č. p. 5 v Divadelní ulici v Praze, k němuž došlo dne 29. května 2013. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na zvolený problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a určeno pět oblastí, na které bude při provádění vlastního výzkumu kladen důraz. V části věnované výzkumu je provedena sémiotická analýza fragmentů hlavních zpravodajských relací jedné veřejnoprávní televizní stanice (Česká televize) a tří soukromých kanálů (FTV Prima, TV Nova, TV Barrandov) v sedmidenním sledovaném období. Jsou zde vyloženy významy znaků ve fragmentech vysílání týkajících se exploze v centru Prahy v určených oblastech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Nejpodstatnější informace jsou shrnuty v Závěru.
Veřejnoprávní média v Polsku a České republice v období 2014-2018
Spišáková, Eva ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Rydel, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací polského a českého systému veřejnoprávní televize s ohledem na novelu mediálního zákona z dílny polské vládní strany Právo a spravedlnost z let 2015 a 2016 a tím, jak se tato novela projevila na současném stavu polské veřejnoprávní televize. V komparaci byla použita metoda souladu a za porovnávané nezávislé proměnné určeny čtyři jednotky: definice cílů a mise médií veřejné služby v Polsku a České republice, kontrolní orgány Polské televize a České televize, financování Polské televize a České televize a programová nabídka obou televizí. Jako hlavní zdroje výzkumu posloužily expertní rozhovory, které byly vedené s polskými odborníky na média osobně nebo telefonicky, a mediální zákony v obou zemích. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, v jaké míře se mediální systémy televizí veřejné služby v obou zemích liší a čím jsou si podobné. Zaměřuje se hlavně na vztah politické moci a médií, odpovídá na otázku, jak se politická moc v obou zemích snaží vstupovat do financování a kontroly veřejnoprávních médií.
Na zdraví? Alkohol a jeho obraz ve veřejnoprávní televizi
Burdová, Karolína ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací alkoholu a jeho nadměrné konzumace v české veřejnoprávní televizi. Zaměřuje se také na způsoby regulace alkoholu v podobě behaviorálních postrčení, která mohou být využita jak v rámci alkoholové politiky České republiky obecně, tak ve vysílání České televize. Práce tedy identifikuje nejen možnosti využití konceptu nudge, který svým správným zarámováním může pozitivně ovlivnit lidské rozhodování v otázce konzumace, ale také interpretuje mediální rámce využité při referování o alkoholu v České televizi. Alkohol je v České televizi zobrazován v rámci svých pořadů i komerčních sděleních, z toho důvodu byla do analýzy přidána také případová studie zabývající se alkoholovou reklamou vysílanou na programech ČT. Praktická část práce tak vznikla na základě kvalitativní analýzy rámcování obsahu a za pomoci desk research odhalila možnosti nudgingu v alkoholové politice i v samotném vysílání ČT. Práce především poukazuje na skutečnost, že proces rámcování má v lidském rozhodování signifikantní postavení, a je tak třeba mu při tvorbě alkoholové politiky věnovat dostatečnou pozornost.
Veřejnoprávní média v Polsku a České republice v období 2014-2018
Spišáková, Eva ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Rydel, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací polského a českého systému veřejnoprávní televize s ohledem na novelu mediálního zákona z dílny polské vládní strany Právo a spravedlnost z let 2015 a 2016 a tím, jak se tato novela projevila na současném stavu polské veřejnoprávní televize. V komparaci byla použita metoda souladu a za porovnávané nezávislé proměnné určeny čtyři jednotky: definice cílů a mise médií veřejné služby v Polsku a České republice, kontrolní orgány Polské televize a České televize, financování Polské televize a České televize a programová nabídka obou televizí. Jako hlavní zdroje výzkumu posloužily expertní rozhovory, které byly vedené s polskými odborníky na média osobně nebo telefonicky, a mediální zákony v obou zemích. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, v jaké míře se mediální systémy televizí veřejné služby v obou zemích liší a čím jsou si podobné. Zaměřuje se hlavně na vztah politické moci a médií, odpovídá na otázku, jak se politická moc v obou zemích snaží vstupovat do financování a kontroly veřejnoprávních médií.
Analýza medializace katastrofy na příkladu výbuchu budovy v Divadelní ulici
Turková, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předmětem práce je analýza medializace katastrofy. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy, která je provedena na příkladu výbuchu domu č. p. 5 v Divadelní ulici v Praze, k němuž došlo dne 29. května 2013. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na zvolený problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a určeno pět oblastí, na které bude při provádění vlastního výzkumu kladen důraz. V části věnované výzkumu je provedena sémiotická analýza fragmentů hlavních zpravodajských relací jedné veřejnoprávní televizní stanice (Česká televize) a tří soukromých kanálů (FTV Prima, TV Nova, TV Barrandov) v sedmidenním sledovaném období. Jsou zde vyloženy významy znaků ve fragmentech vysílání týkajících se exploze v centru Prahy v určených oblastech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Nejpodstatnější informace jsou shrnuty v Závěru.
Kultura ve veřejnoprávní televizi
Kavalová, Eva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
(abstrakt) Tématem bakalářské práce "Kultura ve veřejnoprávní televizi" je zobrazování kultury ve vysílání veřejné služby. Práce se zaměřuje na analýzu vybraných šesti pořadů z oblastí divadla, hudby a kultury v širším slova smyslu ve vymezeném období (2. čtvrtletí roku 2012). V pořadech Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muziky, Terra musica, Kultura.cz a Kosmopolis zkoumá jejich skladbu, prostor, který věnují jednotlivým kulturním odvětvím a způsob, jak jsou tyto informace prezentovány divákovi. Hlavní otázkou, kterou práce řeší, je jakým způsobem a jakou měrou veřejnoprávní televize dbá o kulturní identitu obyvatel a kulturní dědictví, což je úkol vyplývající pro tento typ média ze zákona.
Vývoj nabídky vzdělávacích pořadů České televize v letech 1992 až 2010
Havlíková, Vendula ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce mapuje vývoj programové nabídky vzdělávacích pořadů uvedených České televizí v letech 1992 až 2010. Hlavní tendence v tvorbě programové koncepce jsou vykresleny na pozadí konkrétních politických, společenských a technologických souvislostí, jež byly pro Českou republiku v daném období charakteristické. Teoretická část shrnuje některé relevantní poznatky z oblasti sociologie, psychologie a mediálních studií týkající se procesu socializace a výchovy s důrazem na děti. Jedna samostatná kapitola je věnována problematice definování vzdělávacího pořadu, legislativnímu a další společenskému vymezení poslání České televize ve vztahu ke vzdělávání. Empirická část prostřednictvím archivních rešerší ročenek a publikací České televize, softwarového systému PROVYS, interních i veřejně přístupných dokumentů jednotlivých orgánů ČT a především rozhovory a konzultacemi se současnými i někdejšími pracovníky ilustruje vývoj a změny v daném období. Výsledkem je obsáhlý obraz hlavních tendencí vývoje televizního vzdělávání z produkce pověřených skupin či center. Práce nepodává vyčerpávající všech vzdělávacích pořadů vysílaných Českou televizí v daném období, což by podle vzhledem k amorfnímu charakteru daného žánru snad ani nebylo proveditelné, ale snaží se o kontextualizaci statutu televizního...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.