Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj hudebnosti pomocí hry na akordeon
MUSILOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj hudebnosti předškolních dětí s využitím hry na akordeon. Představuje hudební nástroj akordeon, popisuje hudební vývoj dítěte předškolního věku, zmiňuje hudební rozvoj v mateřské škole a nejčastěji využívané hudební činnosti v mateřské škole. Významnou část bakalářské práce tvoří konkrétní hudební činnosti. Při těchto hudebních činnostech je využita hra na akordeon. Cílem bakalářské práce je seznámení s hudebním nástrojem akordeon a představení konkrétních hudebních činností, zaměřených na hudební rozvoj dětí předškolního věku.
Rozvoj hudebních aktivit u dětí mladšího školního věku
PTÁČNÍKOVÁ, Marie
Práce se zabývá rozvojem hudebních aktivity u dětí mladšího školního věku. Tato bakalářská práce obsahuje psychologický vývoj dítěte, sluchové vnímání, hlasové ústrojí, seznamuje nás se základními pojmy hudební nauky, definuje pojem hudebnost, osvětluje a jaký má hudební výchova vliv na zdraví. V neposlední řadě tato práce nabízí i příklady vhodných hudebních aktivit pro děti tohoto věku využitelných v hodinách hudební výchovy.
Rozvíjení hudebnosti ve starším školním věku v rámci letního tábora
JURÁŠOVÁ, Lucie
Práce se zabývá rozvíjením hudebnosti ve starším školním věku. Teoretická část popisuje hudebnost, hudební schopnosti, nadání, hudební činnosti. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje ho i vzhledem k hudebnímu vývoji. Dále se zabývá oblastí volného času a letním táborem. Druhá část řeší vhodné náměty pro náplň letního tábora. Aktivity, činnosti a hry byly vybírány s cílem podpořit rozvoj hudebnosti cílové skupiny.
Hudební dovednosti pedagoga v předškolním vzdělávání
KUBÁTOVÁ, Radka
Kvalitní hudební vzdělání, motivace a podpora vedoucích pracovníků může ovlivnit kvalitu hudebních činností. Jejich časově náročné a nelehké získání učitele mnohdy odradí, nicméně hudební činnosti ovlivňují celkový rozvoj dítěte předškolního věku, a jejich četnost a kvalita zaleží právě na pedagogovi mateřské školy. Při edukaci hudby v jakékoli formě naráží učitel na problémy spojené s realizací právě hudebních činností. Cílem bakalářské práce je upozornit na důležitost hudebních dovedností, schopností a znalostí pedagogů mateřských škol a zmapovat rizika ovlivňující hudební činnost ve vzdělávací nabídce v souvislosti s hudebními dovednostmi pedagoga. Výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření mezi pedagogy mateřských škol. Ve vyhodnocení výzkumného šetření bylo zjištěno, že negativní aspekty v hudební činnosti ovlivňují převážně začínající učitele. Získáváním zkušeností se tato rizika zmírňují nebo až ztrácí.
Rozvoj hudebnosti žáků základní školy
WEISFEITOVÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na hudebnost jako pojem, na jejíž rozvoj mají vliv vnější a vnitřní aspekty. Rozvoj hudebnosti, tedy hudebních schopností, lze vytvářet pomocí hudebních činností. Práce se v teoretické části zabývá definicí hudebnosti, motivací a vztahem k hudbě, dále poukazuje na hudební vývoj člověka, psychologické hudební pojmy, které se s hudebností pojí. Z oblasti hudební psychologie pojednává o rozvoji hudebních schopností pomocí hudebních činností, které jsou využívány na základních školách. Zmíněny jsou i odchylky, které se v hudebnosti mohou projevit, a to v podobě poruchy hudebnosti nebo vyššího projevu hudebnosti. Tato bakalářská práce se ve své praktické části zaměřuje na zábavnou a edukativní formu rozvoje hudebních schopností a činností v praxi.
Struktura a výzkum mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dítěte
Lohniská, Martina ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětskou hudebností a hlavními faktory, které ji ovlivňují. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje problematice hudebnosti, její struktuře, ale také faktorům, které hudebnost ovlivňují. Speciální pozornost je pak věnována mimoškolním vlivům na rozvoj hudebnosti. Je zde nastíněn vliv rodiny a jejích členů, také charakteristika současné rodiny a moderního životního stylu. Práce se zabývá i vlivem sociální skupiny a hromadných sdělovacích prostředků, jako je televize, počítače a internet. Jedna podkapitola je rovněž věnována mimoškolním uměleckým aktivitám dětí, další pojednává o tom, jak na nás může působit hudba okolo v podobě reklamy nebo např. v obchodě. Praktickou část práce tvoří výzkum orientovaný na zmíněné mimoškolní vlivy, realizovaný na ZŠ Libčická v Praze. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření, další fázi tvořila kolektivní prověrka hudebnosti, která sloužila pro vypracování případových studií vybraných žáků. Porovnáním výsledků dotazníku s výkony dětí v prověrce hudebnosti, práce upozorňuje na význam mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dětí.
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS
Maroušková, Zuzana ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS Cíl: Posoudit změny úrovně hudebnosti studentů vlivem výuky intervenčního programu předmětů Rytmická gymnastika, Gymnastika I - Tance a Pohybová výchova a tanec a prezentovat výsledky testování. Metody: V práci je použita analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i audio formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Dále je v práci použita experimentální metoda spojena se sběrem dat a jejich vyhodnocováním. Praktická část je pojata formou testování. Výsledky: Popis výsledků testu hudebnosti. Klíčová slova: Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. Bentley

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.